Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d -99 sammui vauhista(Ratkaistu, postaus #14)

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    E39 530d -99 sammui vauhista(Ratkaistu, postaus #14)

    Eli tällänen ongelma että auto sammui noin 2 -3kk sit 120 km/h vauhista.

    Vaihettu on siirtopumppu uuteen, railpaine anturi vaihettu(jako pukkin päässä oleva anturi), Korkeapaine pumppu, Nokka-akselin asento tunnistin vaihettu-

    Lupaa mutta ei käynnisty noitenkaan osien jälkeen.

    Vikakoodit:
    Ennen nokka-akselin asento tunnistimen vaihtoa tuli 6 vikakoodia mitkä olivat rail-pressure, 6 jotain muuta.

    Nokka-akselin asento tunnistimen vaihdon jälkeen vikakoodit mitkä antaa nyt ovat: Rail-pressure, DDE:lle jne...

    Ennemän täs ihmetyttää se että saa nollattua ja takas tulee Rail-pressulle ja 4 käynnistys yrityksen jälkeen tulee DDE:lle 1 ja sit tulee jotain hehkulle liityvää.

    Mutta haitaako toi Hehku nyt sitä käynnistymistä, koska eihän mun tietäkseni hehkua käytettä kesäaikaa?
    Last edited by tonnizi; 10-07-2022, 07:28.
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse tarejr@gmail.com.

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Millä koodit luettu ja mitä koodeja se nyt tarkalleen antaa?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • tonnizi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 1501
      • Mäntsälä

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Millä koodit luettu ja mitä koodeja se nyt tarkalleen antaa?
      Täys kiihdytyksestä sammu ja inpa, ja vikakoodit on rail-pressulle ja andella samaiset koodit ollu.

      Eli rail-pressule, rail-sypply pressure antaa vikakoodit ja jossain oli 8.5 tai 85bar.

      Auto startaa kyllä, mutta ei käynnisty.

      ja sammu tosiaan kyyhdityksen aikana, injection koodia anto näytölle sillon
      Last edited by tonnizi; 26-07-2016, 06:11.
      Social Media:
      - Twitter
      - Instagram
      - Twitch

      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse tarejr@gmail.com.

      Nykyinen:
      E61 530d -04
      Ex:
      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

      Comment

      • Hezman
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 708
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by TareJR View Post
        Eli rail-pressule, rail-sypply pressure antaa vikakoodit ja jossain oli 8.5 tai 85bar.
        Niissä vikakoodeissa vois olla jotain hyödyllistäkin tietoa ongelman ratkaisemiseksi.
        Toiseksi, testolla on hyvä logata kaikkia kriittisiä arvoja käynnistyksen yhteydessä.

        Comment

        • eiskalt
          Bimmer Fanatic
          • May 2012
          • 836
          • Hyvinkää

          #5
          Juu, tarkat vikaherjat on aika kova sana. Jos ainoa tieto, mitä tänne saadaan, on "jotain vikakoodeja", niin eipä täälläkään voi porukka päätellä muuta, kun, että autossa on "jotain vikaa". Ota vaikka kuva/screenshot inpan antamista vikailmotuksista. Tai copypaste koko litania.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            Kohta saa kaivaa popparit esiin.. Nää taren jutut on aina niin viihdyttäviä.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #7
              savuttaako auto kiihdytyksessä ennenkuin sammuu? onko suuttimien arvot katsottu?
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • tonnizi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 1501
                • Mäntsälä

                #8
                Originally posted by djs^ View Post
                savuttaako auto kiihdytyksessä ennenkuin sammuu? onko suuttimien arvot katsottu?
                Ei savutannut kiihdytyksessä, kun auton kiihdytti 120 km/h niin tuli injectio error auton sisälle näyttöön ja sit auto sammahti ja ei sen jälkeen käyntiin olenkaan.

                Auto-comilla näytti ennen nokka-akselin asento tunnistimen ja jakopukin päässä olevaa tunnistimen vaihtoa näitä vikakoodeija:
                Hehku moduuli
                Rail-pressurille paineita
                Rail-shuplly pressurille

                Jakopukin päässä olevan tunnistimen vaihon jälkeen samoija.

                Nokka-akselin asento tunnistimen jälkeen:
                Hehku moduuli hävisi ainakin, mutta muuten kaikki samana.

                Muita vaihettuja osia:
                Siirto pumppu
                Korkeapaine pumppu

                Että onko se vika nyt sit oikeasti hehkumoduulilla vai onko tankin puoleisella pumppulla se vika?


                Auto tosiaan startaa normaalisti, lupailee kyllä, mutta ei käynnisty sit millään.

                Arvoija on seurailtu inpalla: rail pressurille käynnistyksen aikana 85 - 95 bar

                Eikös ton rail pressurille olevan arvon pitäs olla siin 300 - 500 bar:in kiepeillä?
                Last edited by tonnizi; 27-07-2016, 16:15.
                Social Media:
                - Twitter
                - Instagram
                - Twitch

                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse tarejr@gmail.com.

                Nykyinen:
                E61 530d -04
                Ex:
                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by TareJR View Post

                  Arvoija on seurailtu inpalla: rail pressurille käynnistyksen aikana 85 - 95 bar
                  Paineensäädin virrattomana antaa tuollaiset arvot, max 100 bar.

                  Johto poikki säätimeltä kenties? Entä moottorin sulakkeet?

                  Voiko olla EWS synkka kadoksissa:think Antaisko vikakoodeja silloin rail-paineesta?

                  Tai sitten moottoriohjaimelta puuttuu jokin muu arvo, mikä käynnistyäkseen tarvitaan.

                  Voitko postata ne inpan antamat koodit kokonaisuudessaan.?
                  Niissä on yleensä muutakin tietoa vika hetkestä kuin pelkkä otsikko.

                  Comment

                  • djs^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 1177
                    • Mikkeli

                    #10
                    en usko että tankinpään pumppu olisi sökö, kuulisi jo sitten siirtopumpun äänestä! tankinpään pumppu kun työntää esipaineella dieselin eteenpäin, jos olisi täysin mykkä niin siirtopumppu pitäisi kovempaa ääntä virtojen kytkettäessä päälle..

                    oletko suuttimien arvot tarkistanut?
                    EX :
                    -E36 316
                    -E36 325
                    -E39 523
                    -E39 530dA M-Sportx2
                    -E60 525dA M-Sport x2
                    -E60 545i Matte white
                    -E53 x5
                    -E91 3xx

                    Comment

                    • Dimmu!!
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 49
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by djs^ View Post
                      savuttaako auto kiihdytyksessä ennenkuin sammuu? onko suuttimien arvot katsottu?
                      Mihinkä tuo savutus viittaa? Itellä lyö aika paksun mustan verhon ennenkuin sammuu ja tulee fuel injection herja, yleensä sporttivaihteella ykkösellä tai D llä kakkosella täyskiihdytyksessä. Auto ohjelmoitu 525dA.

                      Comment

                      • djs^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 1177
                        • Mikkeli

                        #12
                        Originally posted by Dimmu!! View Post
                        Mihinkä tuo savutus viittaa? Itellä lyö aika paksun mustan verhon ennenkuin sammuu ja tulee fuel injection herja, yleensä sporttivaihteella ykkösellä tai D llä kakkosella täyskiihdytyksessä. Auto ohjelmoitu 525dA.
                        vikoja saattaa olla moniakin, mutta kerta antaa injection herjaa niin vika hyvin pitkälti suuttimessa. vuotaa siis läpi suoraan pyttylle, tästä johtuen palamaton kakku tulee mustana ulos. isommilla kierroksilla auto ymmärtää että railpaineet häviää ja sammuttaa auton. eikö vikamuistiin jää mitään railpressure koodia?:think
                        EX :
                        -E36 316
                        -E36 325
                        -E39 523
                        -E39 530dA M-Sportx2
                        -E60 525dA M-Sport x2
                        -E60 545i Matte white
                        -E53 x5
                        -E91 3xx

                        Comment

                        • Dimmu!!
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2015
                          • 49
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by djs^ View Post
                          vikoja saattaa olla moniakin, mutta kerta antaa injection herjaa niin vika hyvin pitkälti suuttimessa. vuotaa siis läpi suoraan pyttylle, tästä johtuen palamaton kakku tulee mustana ulos. isommilla kierroksilla auto ymmärtää että railpaineet häviää ja sammuttaa auton. eikö vikamuistiin jää mitään railpressure koodia?:think
                          Kyllä siellä rail painetta oli muistissa ja hehkuboksi herja.
                          Siirtopaine oli 2.6bar muistaakseni.

                          Comment

                          • tonnizi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 1501
                            • Mäntsälä

                            #14
                            Originally posted by Hezman View Post
                            Paineensäädin virrattomana antaa tuollaiset arvot, max 100 bar.

                            Johto poikki säätimeltä kenties? Entä moottorin sulakkeet?

                            Voiko olla EWS synkka kadoksissa:think Antaisko vikakoodeja silloin rail-paineesta?

                            Tai sitten moottoriohjaimelta puuttuu jokin muu arvo, mikä käynnistyäkseen tarvitaan.

                            Voitko postata ne inpan antamat koodit kokonaisuudessaan.?
                            Niissä on yleensä muutakin tietoa vika hetkestä kuin pelkkä otsikko.
                            Autosta löyty vika, moottorinohjaus yksikön sulakke oli mennyt.
                            Social Media:
                            - Twitter
                            - Instagram
                            - Twitch

                            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse tarejr@gmail.com.

                            Nykyinen:
                            E61 530d -04
                            Ex:
                            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                            Comment

                            • lurkki3
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 657
                              • ylivieska

                              #15
                              Originally posted by Dimmu!! View Post
                              Kyllä siellä rail painetta oli muistissa ja hehkuboksi herja.
                              Siirtopaine oli 2.6bar muistaakseni.
                              Sähköpumppujen Siirtopaine pitäs olla 4bar.jos vanhoja väsyneitä pumppuja niin ohjelmoidussa polttoaineen paineet romahtaa helposti ja esiintyy juurikin sammumisella kiihdytyksesä.juuri itse taistelin kyseisen ongelman kans ja epäilin jo suutin vikaa mutta vika löyty tankinpumpusta jonka vaihdoin walbron isompi tuottoiseen pumppuun
                              Last edited by lurkki3; 01-05-2017, 18:32.
                              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                              Bagged e32
                              Ex E61 525d m-sport -06
                              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎