Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmityslaite-/vesiventtiiliongelma (ratk. #22)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    #16
    Originally posted by peto2 View Post
    Sinne 5-pinniin pitäisi tulla +12v kun käännät kokonaan kylmälle, 0v täysin kuumalla ja pulsseja n. 2s jaksoissa niiden välillä.
    Näinpä. Ei vaan tuu ja nuo värit ei natsaa sitte ollenkaan johdoissa.
    0.2v kokoajan ja jos yritän samalla karvasysteemillä syöttää sinne virtaa ampeeripuomemla yleismittarilla ei mene.

    En tajua näistä paljoa, mutta tuo ei oo yhteydessä sinne vesiventiiliin vissiisti.
    Auto käynnissä puhallin päällä ja kun tuonne tinniin lykää 12v pitäs mennä venttiili kiinni. ...ei mee ja virta ei kulje sinne.


    Tuo nyt tietty oli odotettavissa siinämielessä, että päivällä otin piipparilla vesiventiilin + ja kaikista johtimista tuolta ja mikään ei ollu yvteydessä tuon vesiventtiilin johdon kans.
    Last edited by Saarikoski; 08-08-2016, 00:39.

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      #17
      Originally posted by peto2 View Post
      Sinne 5-pinniin pitäisi tulla +12v kun käännät kokonaan kylmälle, 0v täysin kuumalla ja pulsseja n. 2s jaksoissa niiden välillä.

      Jos ei tule mitään missään vaiheessa niin F9 ja F20 tarkastukseen (hanskalokerossa) ja jos ne on ehjiä niin läppäriä ja livedataa anturitiedoista.
      Yritän huomenna käydä jossain lukemassa..lähinnä kiinnostaa mistä antureista kun itselle ei tuu mieleen muuta kuin sisälämpötila anturi.

      Edelleen takerrun siihen miksei vesiventtiili sulkeudu, jos lykkään tinniin 5 12v ja johto on toisestapäästä täysin eri värinen. ?

      Jos kytkentä olis aiemman kuvan mukainen, luulis johdon olevan saman värinen molemmista päistä, piipparin reagoivan tai edes venttiilin sulkeutuvan kun sinne antaa virtaa kun se sulkeutuu konehuoneen puolella. Heh.
      Last edited by Saarikoski; 08-08-2016, 00:43.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #18
        Originally posted by Saarikoski View Post
        Yritän huomenna käydä jossain lukemassa..lähinnä kiinnostaa mistä antureista kun itselle ei tuu mieleen muuta kuin sisälämpötila anturi.

        Edelleen takerrun siihen miksei vesiventtiili sulkeudu, jos lykkään tinniin 5 12v ja johto on toisestapäästä täysin eri värinen. ?

        Jos kytkentä olis aiemman kuvan mukainen, luulis johdon olevan saman värinen molemmista päistä, piipparin reagoivan tai edes venttiilin sulkeutuvan kun sinne antaa virtaa kun se sulkeutuu konehuoneen puolella. Heh.
        No minkä värinen se on toisesta päästä?
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Saarikoski
          R.I.P.
          • Feb 2005
          • 726
          • KOKKOLA

          #19
          Originally posted by peto2 View Post
          No minkä värinen se on toisesta päästä?
          Rusk/valk. On + ja rusk/musta maa vesiventtiilinpäässä.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14352
            • Oulu

            #20
            Yhdessä E38 oli kuskinpenkin maton alta vesiventtiilin virtajohto hapettunut niin pahasti ettei virta kulkenut enää läpi. Sielä oli tehtaan juotosliitos.

            Toki silloin ohjaus pelasi, kun annoin virtaa vesiventtiileille suoraan.
            Last edited by zener; 08-08-2016, 07:09.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Saarikoski
              R.I.P.
              • Feb 2005
              • 726
              • KOKKOLA

              #21
              Tämä jäi kyllä nyt korjaamatta itseltä...nous seinä siinä määrin vastaan, että ainut vaihtoehto taitaa olla viedä auto jollekin, joka saa tämän auton kytkentäkaaviot ja voi sieltä sit tarkastella miten piuhat kulkee..

              Comment

              • Saarikoski
                R.I.P.
                • Feb 2005
                • 726
                • KOKKOLA

                #22
                Kävin vielä viho viimesen kerran vastoin kaikkia järjen sääntöjä kokeilemassa hyppylangalla rosvota tuolta säädinpaneelilta 5-tinnistä(kelta/rusk)--> vesiventtiilin + postiin (tinni-2 ja rusk/valk)

                Vaikka säädinpaneeli ei antanu virtaa ollenkaan eilisien testailujen perusteella, nyt kuitenkin järjestelmä alkoi pelittää 100%.

                Summa summarum...tuo säädinpneeli vaatii vastusta johdon toiseen päähän, jotta alkaa syöttää virtaa...tuon takia pelkkä yleismittari ei reagoinu tuohon ja johto on toisesta päästä eri värinen..liekö poikki, meneekö se jostain vebastoon liittyvän systeemin kautta, joka on nyt poistettu matkalla tms...se jää ikuiseks mysteeriks.


                Jokatapauksessa tää toimii nyt, kun saan uuden virran vedettyä tuonne vesiventtiilin + ja säädinpneelin 5-tinnin väliin.

                Kiitos kaikille kantaa ottaneille, erityisesti peto2.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎