Mihinkä vikaan voisi viitata semmoinen, että yhdessä sylinterissä tulppa menee pimeäksi noin 10tkm ajon jälkeen. Kyseinen tulppa on aina aivan musta ja öljyinen. Kun tulppa lopulta pimenee on sen kärkiväli mennyt kokonaan umpeen. Öljyä joutuu lisäämään noin 1l/1000km. Tosin ylempi öljypohja ja venttiilinkopan tiivisteet vuotaa ja ovat työlistalla heti kun ehtii...
Käynnistettäessä ei tule mitään ihmeempää koko alueen peittävää savuverhoa eikä kiihdytettäessä näy savutusta.
Ensiksi itselläni tuli mieleen männänrenkaan. Voisiko vika olla kuitenkin kannessa, esim. venttilivarren kumit?
Toisinaan autoa saa sahata käyntiin muutaman sekunnin, toisinaan käynnistyy heti. Tämä ei tosin välttämättä liity tähän ongelmaan, koska olen huomannut tämän liittyvän ennemmin bensa puolelle. Esim. täydellä tankilla lähtee laakista ja tyhjemmällä tankilla ( ja erityisesti keula ylämäessä) joutuu todennäköisimmin sahaamaan hetken.
Autolla ajettu 315tkm ja mietityttää minkälaista remonttia tohon kannattaa tehdä... Niin ja vm. '99.
Vikakoodeja ei ole ollut kuin vasta tulpan pimennyttyä.
Käynnistettäessä ei tule mitään ihmeempää koko alueen peittävää savuverhoa eikä kiihdytettäessä näy savutusta.
Ensiksi itselläni tuli mieleen männänrenkaan. Voisiko vika olla kuitenkin kannessa, esim. venttilivarren kumit?
Toisinaan autoa saa sahata käyntiin muutaman sekunnin, toisinaan käynnistyy heti. Tämä ei tosin välttämättä liity tähän ongelmaan, koska olen huomannut tämän liittyvän ennemmin bensa puolelle. Esim. täydellä tankilla lähtee laakista ja tyhjemmällä tankilla ( ja erityisesti keula ylämäessä) joutuu todennäköisimmin sahaamaan hetken.
Autolla ajettu 315tkm ja mietityttää minkälaista remonttia tohon kannattaa tehdä... Niin ja vm. '99.
Vikakoodeja ei ole ollut kuin vasta tulpan pimennyttyä.
Comment