Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 iA seosongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pim
    Newbiemmer
    • Aug 2016
    • 4
    • kuusankoski

    E39 523 iA seosongelma.

    En löytänyt haulla ratkaisua tähän ongelmaan, eli auto käy selvästi rikkaalla hajuaistin ja savun perusteella. Vikakoodeja ei ole kun thermiche niveau sensor ja se ei varmaankaan tähän vaikuta. Nokan ja kampuran asentotunnistimet on vaihdettu alkuperäisiin ja separaattori on vaihdettu ja samalla kaikki siihen liittyvät letkut on tarkastettu vuodoilta ja kaikki ok. Niin ja kattikin on vaihdettu kun vanha kolisi. En tiedä liittyykö mitenkää mihinkään, mutta kulutusmittarikin on lakannut toimimasta!? Nyt ei enään oma nouhau riitä, joten josko jollakin olisi jotain vinkkiä mistä tuo voi johtua.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by pim View Post
    En löytänyt haulla ratkaisua tähän ongelmaan, eli auto käy selvästi rikkaalla hajuaistin ja savun perusteella. Vikakoodeja ei ole kun thermiche niveau sensor ja se ei varmaankaan tähän vaikuta. Nokan ja kampuran asentotunnistimet on vaihdettu alkuperäisiin ja separaattori on vaihdettu ja samalla kaikki siihen liittyvät letkut on tarkastettu vuodoilta ja kaikki ok. Niin ja kattikin on vaihdettu kun vanha kolisi. En tiedä liittyykö mitenkää mihinkään, mutta kulutusmittarikin on lakannut toimimasta!? Nyt ei enään oma nouhau riitä, joten josko jollakin olisi jotain vinkkiä mistä tuo voi johtua.
    Auttaisi paljon mikäli nähtäisiin tämän hetken päästöt? Syttyykö moottorin vikavalo?

    Comment

    • pim
      Newbiemmer
      • Aug 2016
      • 4
      • kuusankoski

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      Auttaisi paljon mikäli nähtäisiin tämän hetken päästöt? Syttyykö moottorin vikavalo?
      Ei syty vikavalo ja käy ja käynnistyy hyvin. Alhaalta lähtee heikosti nostamaan kierroksia. Kaippa se on sitte ne päästöt käytävä mittaamassa..

      Comment

      • ts18056
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 276
        • Joroinen

        #4
        Oireet on kuin mulla Xsarassa, kun hihnanvaihdon jälkeen saivat jaon hampaalla pieleen Vanos sekaisin?
        E39 525i -01
        ex 750iL -96

        Comment

        • pim
          Newbiemmer
          • Aug 2016
          • 4
          • kuusankoski

          #5
          Originally posted by ts18056 View Post
          Oireet on kuin mulla Xsarassa, kun hihnanvaihdon jälkeen saivat jaon hampaalla pieleen Vanos sekaisin?
          No vanokseen en ole koskenutkaan. Pitää vissii sitte siihenkin tutustua, ku se on ihan vieras hässäkkä mulle

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Ennen kun alat koko auton purkamaan, niin tarkista imuvuodot.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by pim View Post
              No vanokseen en ole koskenutkaan. Pitää vissii sitte siihenkin tutustua, ku se on ihan vieras hässäkkä mulle
              Anna sen nyt kuitenkin olla ihan rauhassa ja käy mittauttamassa ne päästöt(hieman kuitenkin mahdoton yhtälö jossa päästöt pielessä mutta moottorin vikavalo ei pala?).

              Comment

              • mikron
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2171
                • Himas

                #8
                Originally posted by Hemi View Post
                Anna sen nyt kuitenkin olla ihan rauhassa ja käy mittauttamassa ne päästöt(hieman kuitenkin mahdoton yhtälö jossa päästöt pielessä mutta moottorin vikavalo ei pala?).
                Eka e39:ni vm. -96 523i oli päästöt pielessä ilman vikakoodeja. Mitäs ihmeellistä tuossa on?
                F11 530dA xDrive M-sport -13
                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                Ex: E38 740iA -98
                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                Ex: E39 523i -96
                Ex: E34 520i -89

                Comment

                • ts18056
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2010
                  • 276
                  • Joroinen

                  #9
                  Originally posted by mikron View Post
                  Eka e39:ni vm. -96 523i oli päästöt pielessä ilman vikakoodeja. Mitäs ihmeellistä tuossa on?
                  Eipä toi Xsarakaan mitään herjaillut, päästöt niin poskellaan, ettei katsastukseen ollut mitään asiaa. Stiletto taas herjaa Engine Faulttia heti kun minä pääsen käskemään (vaimolla tuskin koskaan), ja kolmena vuonna toi on nyt moitteitta katsastettu.
                  Mahtava luotto antureihin ei aina kannata.
                  E39 525i -01
                  ex 750iL -96

                  Comment

                  • pim
                    Newbiemmer
                    • Aug 2016
                    • 4
                    • kuusankoski

                    #10
                    No nyt taisi vika löytyä vaikka olen jo pari kertaa ilmavuodot sulkenut pois ni päätin sitte vielä kerran käydä kaikki letkut läpi ja jonkuu takia en ole tarkemmin kattonu ilmanvastusventtiilin päästä sitä letkua ja sehän on lähes poikki

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎