Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lievää vai pahempaa oireilua?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thebluenile
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 122
    • Helsinki

    Lievää vai pahempaa oireilua?

    Auto on 530i Aut, vm2001.

    Kysymys 1:

    Ajoin auton Stokkan parkkihallista ja jouduin siinä liuskalla odottelemaan ylämäessä valojen vaihtumista. Kun sitten pääsin liikkeelle, niin auto sammui itsekseen juuri kun olin päässyt mäen laelle.

    Vikavaloaan mittaristo täynnä ja autokaan ei ottanut kääntyäkseen (ohjaustehostin on kyllä mainio varuste..). Uusi käynnistys ja auto lähti liikkeelle ihan ok. En havainnut sen jälkeen mitään ihmeempää.

    Seuraavat vikavalot palaa silloin tällöin: ABS ja luistonesto (näiden osalta vikakoodit tunnistaa oikean takarenkaan tunnistimet hälyn lähteeksi). "Service engine soon" vilahti tuossa taannoin ja sen syyksi kaveri nimesi jonkun nokka-akselin asentotunnistimen.

    Öljyä autossa on minimin rajoilla. Toki kuitenkin sen yli.

    Mikähän lienee sammumisen syy? En havainnut mitään vikavaloaan ennen sammumista. Ehkä tuo luistoneston varovasti taisi vilahtaa ennen kuin auto sammui ja sitten koko mittaristo oli täynnä valoa.

    Kysymys 2:

    Luistaako kytkin? Mittarin näyttäessä 100 km/h on kierroksia 2000. Pitäisikö olla se 1750? Vaihteiston öljyt oli aikaisempi omistaja vaihtanut.

    Tälläsia tällä kertaa...
    Last edited by thebluenile; 11-09-2016, 00:58.
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3571
    • Raisio

    #2
    Noin 2000r/min satasessa ok. 1750 on 528 aavikkovälityksillä. E39 automaateissa erilaisia välityksiä käytetty koneen ja vuosimallin mukaan.

    Anturi ja imuvuotoviat yleensä syynä sammumisiin jne...
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by thebluenile View Post
      Auto on 530i Aut, vm2001.

      Kysymys 1:

      Ajoin auton Stokkan parkkihallista ja jouduin siinä liuskalla odottelemaan ylämäessä valojen vaihtumista. Kun sitten pääsin liikkeelle, niin auto sammui itsekseen juuri kun olin päässyt mäen laelle.

      Vikavaloaan mittaristo täynnä ja autokaan ei ottanut kääntyäkseen (ohjaustehostin on kyllä mainio varuste..). Uusi käynnistys ja auto lähti liikkeelle ihan ok. En havainnut sen jälkeen mitään ihmeempää.

      Seuraavat vikavalot palaa silloin tällöin: ABS ja luistonesto (näiden osalta vikakoodit tunnistaa oikean takarenkaan tunnistimet hälyn lähteeksi). "Service engine soon" vilahti tuossa taannoin ja sen syyksi kaveri nimesi jonkun nokka-akselin asentotunnistimen.

      Öljyä autossa on minimin rajoilla. Toki kuitenkin sen yli.

      Mikähän lienee sammumisen syy? En havainnut mitään vikavaloaan ennen sammumista. Ehkä tuo luistoneston varovasti taisi vilahtaa ennen kuin auto sammui ja sitten koko mittaristo oli täynnä valoa.

      Kysymys 2:

      Luistaako kytkin? Mittarin näyttäessä 100 km/h on kierroksia 2000. Pitäisikö olla se 1750? Vaihteiston öljyt oli aikaisempi omistaja vaihtanut.

      Tälläsia tällä kertaa...
      Vikakoodit lukuun ihan ensimmäisenä ja sitä kautta nähdään jos/kun jokin anturi on antautunut(nokka-akselin tunnistin?).

      Comment

      • thebluenile
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 122
        • Helsinki

        #4
        Kiitos vastauksesta!

        Ihme, että uudemmassa ja isommassa koneessa on enemmän kierroksia tuossa nopeudessa.

        Originally posted by ritariässä View Post
        Noin 2000r/min satasessa ok. 1750 on 528 aavikkovälityksillä. E39 automaateissa erilaisia välityksiä käytetty koneen ja vuosimallin mukaan.

        Anturi ja imuvuotoviat yleensä syynä sammumisiin jne...

        Comment

        • thebluenile
          Bimmer Rookie
          • Dec 2013
          • 122
          • Helsinki

          #5
          Kiitos myös sinulle Hemi!

          Vikakoodit on tosiaan luettu pari kertaa. Imupuolen asentotunnistin on aikaisemmin herjannut. Valot ei pala koko ajan, ja kone käy muuten nätisti. Kierroslukumittari tyhjäkäynnillä on aina samassa paikassa. Välillä alakierroksilla veto tuntuu tosin hieman puhdittomalta, ihan kuin tukossa olisi. Kun tulee kierroksia, niin sitten lähtee jo aika lailla ripeämmin eteenpäin.

          BEMU Oy:lle olen kuitenkin ajan jo varannut.

          Originally posted by Hemi View Post
          Vikakoodit lukuun ihan ensimmäisenä ja sitä kautta nähdään jos/kun jokin anturi on antautunut(nokka-akselin tunnistin?).

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by thebluenile View Post
            Kiitos myös sinulle Hemi!

            Vikakoodit on tosiaan luettu pari kertaa. Imupuolen asentotunnistin on aikaisemmin herjannut. Valot ei pala koko ajan, ja kone käy muuten nätisti. Kierroslukumittari tyhjäkäynnillä on aina samassa paikassa. Välillä alakierroksilla veto tuntuu tosin hieman puhdittomalta, ihan kuin tukossa olisi. Kun tulee kierroksia, niin sitten lähtee jo aika lailla ripeämmin eteenpäin.

            BEMU Oy:lle olen kuitenkin ajan jo varannut.
            Niin, eli kyllähän se vika nyt mitä todennäköisimmin on siinä imupuolen asentotunnistimessa ja mikäli siitä on aiemmin tullut herjaa+tehot välillä kateissa, se on joka tapauksessa nyt vaihdettava ihan ensimmäisen ennen mitään muita ”arvontoja”.
            Eli tämähän vikaantuu ajoittain ja on hyvin lämpötilariippuvainen vikaantuessaan, minkä vuoksi ei välttämättä jätä jatkuvaa vikaa päälle ja huollossa jättävät vaihtamatta (vaihtavat kyllä tonnilla tulppia, öljyjä ja lambdoja, jne, muuta epäoleellista).
            Eli älä nyt tee mitään ennen kuin olet vaihtanut sinne uuden ORGGIS asentotunnistimen, jonka jälkeen kovaa ajoa ainakin viikko ja katso poistuuko viat/herjat(voi kuitenkin olla todellinen syy joillekkin muille herjoille+oireille).

            Comment

            • thebluenile
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 122
              • Helsinki

              #7
              Näillä mennään!

              Originally posted by Hemi View Post
              Niin, eli kyllähän se vika nyt mitä todennäköisimmin on siinä imupuolen asentotunnistimessa ja mikäli siitä on aiemmin tullut herjaa+tehot välillä kateissa, se on joka tapauksessa nyt vaihdettava ihan ensimmäisen ennen mitään muita ”arvontoja”.
              Eli tämähän vikaantuu ajoittain ja on hyvin lämpötilariippuvainen vikaantuessaan, minkä vuoksi ei välttämättä jätä jatkuvaa vikaa päälle ja huollossa jättävät vaihtamatta (vaihtavat kyllä tonnilla tulppia, öljyjä ja lambdoja, jne, muuta epäoleellista).
              Eli älä nyt tee mitään ennen kuin olet vaihtanut sinne uuden ORGGIS asentotunnistimen, jonka jälkeen kovaa ajoa ainakin viikko ja katso poistuuko viat/herjat(voi kuitenkin olla todellinen syy joillekkin muille herjoille+oireille).

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎