Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D ei vastaa kunnolla kaasuun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • syltty
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 29
    • tampere

    530D ei vastaa kunnolla kaasuun

    Elikkäs tommonen 430tkm ajettu 530d eli m57 temppuilee.. Ei vastaa kaasuun niinkuin pitäisi, vaan tuntuu kuin olisi "aja kotiin moodissa". Välillä toimii normaalisti, mutta yleensä ei.. Missä siis voisi olla vika? Molemmat siirtopumput ainakin hurisee ihan normaalisti, muuta en oo vielä selvittänyt kun bluethoot lukiakaan ei enää suostu keskustelemaan auton kanssa.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Tarkista siirto ja railpaineet sekä ahdot live-datasta. Samalla tietenkin vikakoodit.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • jpalvima
      Bimmer Rookie
      • Dec 2008
      • 51
      • Hämeenkyrö City

      #3
      Originally posted by syltty View Post
      Elikkäs tommonen 430tkm ajettu 530d eli m57 temppuilee.. Ei vastaa kaasuun niinkuin pitäisi, vaan tuntuu kuin olisi "aja kotiin moodissa". Välillä toimii normaalisti, mutta yleensä ei.. Missä siis voisi olla vika? Molemmat siirtopumput ainakin hurisee ihan normaalisti, muuta en oo vielä selvittänyt kun bluethoot lukiakaan ei enää suostu keskustelemaan auton kanssa.
      Jos ei onnistu kuormituksen aikainen ahtopaineen tarkistus niin kannattaa vilkaista missä kunnossa on välijäähdyttimelle tulevat/lähtevät kumiset ilmaletkut. Itsellä ( 530DA, 470 tkm) tuntui että kulku on pikkuhiljaa heikentynyt vaikka kaikenlaista on laitettukin ( MAP, MAF, Rail-paineen säätimen tiivisteet, turbo, I/P muunnin, kaikki alipaineletkut) matkan varrella. Jonkinlainen "pöhinä" kuului konetilasta kengitettäessä ja pienen etsinnän jälkeen selvisi että ennen EGR venttiiliä oleva tuloilmaletku oli täynnä pitkittäisiä halkeamia joista paine karkaili.

      Aika vähän tuli jerkkua autoon kun laittoi tiiviiksi

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎