540i - vasemmasta lohkosta venttiili(t)? paskana?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fjonga
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 13
    • Helsinki

    540i - vasemmasta lohkosta venttiili(t)? paskana?

    Tuli sitten V8-moottorin ominaisuus eteen, eli ketjunkiristäjähimmeli meni uusiks. Kuitenkin tämän rempan jälkeen näyttäisi nyt siltä että vasemmasta lohkosta olis venaremppaa edessä. Näin minulle kerrottiin.

    Mitäs nyt? Auto paaliin? Millaisesta jumpasta on kyse jos haluaa ajoneuvon vielä ajokuntoon? Kädettömänä kaverina joudun luottamaan muiden ammattitaitoon kaikessa öljynvaihtoa monimutkaisemmassa hommassa.
    E39 540ia Touring
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by fjonga View Post
    Tuli sitten V8-moottorin ominaisuus eteen, eli ketjunkiristäjähimmeli meni uusiks. Kuitenkin tämän rempan jälkeen näyttäisi nyt siltä että vasemmasta lohkosta olis venaremppaa edessä. Näin minulle kerrottiin.

    Mitäs nyt? Auto paaliin? Millaisesta jumpasta on kyse jos haluaa ajoneuvon vielä ajokuntoon? Kädettömänä kaverina joudun luottamaan muiden ammattitaitoon kaikessa öljynvaihtoa monimutkaisemmassa hommassa.
    Vaihtokone on varmaan tehokkain ratkaisu tuossa kohtaa.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      #3
      Mitä siellä moottorissa nyt on tapahtunut? Laahaimet hajonneet vai ketju poikki? Miten on päätelty, että venttiilejä pitäisi vaihtaa? Käykö moottori rempan jälkeen?
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • fjonga
        Newbiemmer
        • Dec 2010
        • 13
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Mitä siellä moottorissa nyt on tapahtunut? Laahaimet hajonneet vai ketju poikki? Miten on päätelty, että venttiilejä pitäisi vaihtaa? Käykö moottori rempan jälkeen?
        Hitto ku joudun toimimaan tässä rikkinäisenä puhelimena. Alkoi nakutuksesta / raklatuksesta. Ketjunkiristäjähommeli korjattiin. Ei saatu nakua pois ja paikallinen ammattikorkeakoulu diagnosoi että venavika. Kone käsittääkseni kävi / käy - ja nakuttaa.
        E39 540ia Touring

        Comment

        • sLedge
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 110
          • Espoo

          #5
          Venttiilivikadiagnoosi tulee vasta,jos mitattu pyttyjen puristuspaineet ja ei oo tarpeeks hyvät tai jos jokin pytty on selvästi pois pelistä. Nakutus johtuu yleensä viallisista tai tukkeutuneista nostajista.
          E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
          Ex E39 540i -97

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by fjonga View Post
            Hitto ku joudun toimimaan tässä rikkinäisenä puhelimena. Alkoi nakutuksesta / raklatuksesta. Ketjunkiristäjähommeli korjattiin. Ei saatu nakua pois ja paikallinen ammattikorkeakoulu diagnosoi että venavika. Kone käsittääkseni kävi / käy - ja nakuttaa.
            Näillä tiedoilla ei kyllä vielä kannata alkaa venttiilejä/konetta vaihtamaan. Jos siellä olisi venttiilit solmussa, niin sen kyllä kuulee jo käynnistä kun sylinteri(t) tippuu pois pelistä. Vie se auto nyt jonnekkin, missä ostaan BMW:tä korjata. Niin monella korjaamolla tuntuu olevan mahdotonta edes diagnosoida näiden vikoja. Heti ollaan esittämässä isoa remppaa. Mainitaan nyt vaikka yksi 740i, joka savutti todella paljon, eräällä pajalla sanottiin, että kone vaihtokunnossa kun todellisuudessa ongelma oli huohottimen kalvossa (PCV).

            Kuten sLedge sanoi, niin puristukset/ohivuoto pitää mitata ennen venttiilivian toteamista. Live-datasta näkee sylinterien käynnin tasaisuuden, joten mitää ei edes välttämättä tarvitse purkaa. Mikäli arvoissa ei sylinterien välillä ole hirveää heittoa ei siellä ole venttiilejä solmussa.
            Last edited by HTK12; 11-10-2016, 19:42.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3728
              • Raisio

              #7
              Ohivuotomittaus suoraan. Antaa paljon tarkemman kuvan mikä vuotaa.

              Comment

              Working...
              X