Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tuulilasin alalista - ihmeellinen juttu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

E39 tuulilasin alalista - ihmeellinen juttu

Autooni vaihdettiin talvella tuulilasi ja erinäisten juttujen takia myös tuo tuulilasin alareunassa oleva lista. Nyt sitten tutkin listaa tarkemmin ja huomasin, että tuo nuolen osoittama muovinen kiinnikeruuvi ei olekaan kiinni vaan on katkaistu ja viritelty paikallaan sikaflexillä tms. Ruuvia ei ole voitu kiinnittää koska auton rungossa ei ole sille paikkaa - ja kun tarkemmin tutkin niin ruuvin oikea paikka onkin tuon toisen nuolen kohdalla, siinä ruuvi oli aikaisemmassa listassa (löytyy digikuva) ja rungossa on siinä kohdassa ruuville paikka. Mutta tässä listassa siinä ei olekaan reikää, ainoastaan tuollainen heikko ääriviivakuvio. Kuitenkin listan reiät on tehtaan tekemiä. Joten kysymys kuuluukin mikä ihmeen lista minulle on asennettu?? ETK ei tunne E39:issä kuin yhden listan eikä sen numerokaan ole muuttunut vuosien kuluessa. Katsokaapa E39:ien omistajat kummassa paikassa teillä on tuo kiinnikeruuvi.
    Attached Files
    Last edited by TJJ; 12-06-2005, 10:37.
    E39 528iA
  • Vee-eit
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 709
    • Turku

Mulla on siinä missä sulla on se himmeä reiän paikka. Ympärillä ei näy muita vaihtoehtoja. Tuskin tuosta nyt kannattaa huolestua ?
    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

Comment

• TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

Originally posted by Vee-eit
      Mulla on siinä missä sulla on se himmeä reiän paikka. Ympärillä ei näy muita vaihtoehtoja. Tuskin tuosta nyt kannattaa huolestua ?
      Lista ei ole tuolta kohdalta kunnolla kiinni tuulilasissa. Ja ihan muutenkin askarruttaa mistä tuollainen lista on.
      E39 528iA

Comment

• TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

Katsokaa nyt joku muukin omasta autosta miten teillä on nuo. Faceliftin jälkeiset kiinnostaa erityisesti. Missä autossa tuo enemmän vasemmalla oleva kiinnityspaikka oikein on käytössä? Liikkeen versio asiasta on, että auton runkonumerolla tulee tuollainen lista ja oikeaa ei saa. Minä en tuota tietenkään usko, tuskin BMW nyt mitään purkkavirityksiä suosittaa tekemään.
        E39 528iA

Comment

• Shadow-line
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 245
          • Pirkanmaa

Originally posted by TJJ
          Katsokaa nyt joku muukin omasta autosta miten teillä on nuo. Faceliftin jälkeiset kiinnostaa erityisesti. Missä autossa tuo enemmän vasemmalla oleva kiinnityspaikka oikein on käytössä? Liikkeen versio asiasta on, että auton runkonumerolla tulee tuollainen lista ja oikeaa ei saa. Minä en tuota tietenkään usko, tuskin BMW nyt mitään purkkavirityksiä suosittaa tekemään.
          Mulla 8/97 nasta siinä oik. puol. kohdassa, ja eikä ollut mitään "haamukohtaa" muille kiinnityspisteille..

Comment

• TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

Tutkin ETK:ta, siellä onkin listattu peitetulppa tuolle reiälle eli jotain BMW kyllä on tuossa listassa muuttanut. Mutta mitä järkeä tuossa muutoksessa on, listahan ei ole kunnolla kiinni ilman tuota ruuvia. Ellei sitten BMW:llä ole erikseen ohjeita joissa neuvotaan kuinka vanhempiin autoihin tuohon listaan pitäisi tehdä tuo ääriviivoina näkyvä reikä ja samalla peitetään tulpalla tuo valmiiksi tehty reikä. Nyt vaan kun löytyisi auto jossa se alkuperäinen kiinnitys on tuossa vasemmassa kohdassa, faceliftissäkö se sitten muuttui?
            E39 528iA

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎