Announcement

Collapse
No announcement yet.

Epäsäännöllinen paukahdus koneesta, M52B25TU.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 318iS
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 55

    Epäsäännöllinen paukahdus koneesta, M52B25TU.

    Moi,

    olisko kenelläkään ideaa mikä on ääni koneesta?

    Kylmänä, tyhjäkäynnillä, metallinen kolahdus /pamahdus keskeltä moottoria, epäsäännöllinen, vaihteluväli 2 - 8 sekuntia, meinaa sammuttaa moottorin.
    Häviää kun kone lämpenee (muutama minuutti), tai kierroksilla ei oireile.

    (Puoli vuotta sitten oireili ajossa pari kertaa, hävis tehot, n. 60 km/h pääsin kotiin, taas ollut pitkään lähes oireeton.)

    Mitä mekaanista voisi olla?
    Cranksaft ventilation valve?
    Vikakoodit ilmoittaa: pa syötön vaihteluväli liian suuri, palokatkoksia sylintereissä, kolmas ei muistu nyt mieleen, liittyy kuitenkin samaan.


    Auto siis 523i Touring, vm. 1999, manuaali, M52B25TU.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by 318iS View Post
    Moi,

    olisko kenelläkään ideaa mikä on ääni koneesta?

    Kylmänä, tyhjäkäynnillä, metallinen kolahdus /pamahdus keskeltä moottoria, epäsäännöllinen, vaihteluväli 2 - 8 sekuntia, meinaa sammuttaa moottorin.
    Häviää kun kone lämpenee (muutama minuutti), tai kierroksilla ei oireile.

    (Puoli vuotta sitten oireili ajossa pari kertaa, hävis tehot, n. 60 km/h pääsin kotiin, taas ollut pitkään lähes oireeton.)

    Mitä mekaanista voisi olla?
    Cranksaft ventilation valve?
    Vikakoodit ilmoittaa: pa syötön vaihteluväli liian suuri, palokatkoksia sylintereissä, kolmas ei muistu nyt mieleen, liittyy kuitenkin samaan.


    Auto siis 523i Touring, vm. 1999, manuaali, M52B25TU.
    Onko moottorin vikavalo syttynyt missään kohtaa?
    No, vikakoodit ainakin viittaavat ihan suoraan imuvuotoon ja villi veikkaukseni on että sieltä päällimmäisen moottorikopan alta löytyvä letku joka mene bensanpaineen säätimelle on alapuoleltaan halki?

    Comment

    • 318iS
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 55

      #3
      Vuoto.

      Vikavalo ei ole palanut kertaakaan.
      Metallinen paukahdus on todella kova, ihme jos ilmaventtiilistä tulee. Mutta epäsäännöllisyys, olis ihmeellistä jos joku mekaaninen moottorin osa olis.
      Täytyy tutkia letkut, googlettaa mainitsemasi letku.
      Yksi voisi olla crancksaft ventilation valve, löytyy youtube filmi, jossa paukahdus kylläkin paljon vaimeampi eikä lähes sammuta konetta. Eli purkamaan.

      Comment

      • 318iS
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 55

        #4
        Vuoto.

        Löytyi reikä imupuolelta.



        Osa numero 5, pienemmässä putkessa reikä, tai haljennut noin kolmasosa koko putkesta. Käytin konetta ilman putkia ja ilmanpuhdistinta, toimi melko ok. Ja yllätykseksi myös kaikki kasattuna takaisin, uudella ehjällä putkella, kone toimi ilman tuota paukahdusta ja kävi hyvin!
        Ainut ero aikaisempaan kylmäkäynnistykseen oli n. 2 astetta kylmempi ilma, minkä ei pitäisi vaikuttaa, ja tietysti ehjä putki.
        Last edited by 318iS; 27-10-2016, 13:24.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎