Terve.
Mulla on tuollainen 540 e39 -96. Ajettu n.289tkm. Vaihdoin venttiikannen tiivisteen ja pesin moottorin. Tämän jälkeen kävi huonosti, paukutti putkeen. Hetken päästä uusi startti käynti taas ok mutta uutena ongelmana mittaristoon syttyi öljypainevalo. Tänään purkasin öljypohjan auki ja löysin öljysihdistä laahaimen paloja. Laahaimet näyttävät silmämääräisesti ehjiltä, oikeastaan aika uuden näköiset.
Muutama asia mietityttää:
- Mikä on öljypumpun ketjun hyvän ja huonon toleranssi? Tässä on reilusti löysän näköinen n.10mm löysää.
- Sama homma kuskinpuolen pakonokan ketjussa, roikkuu alhaalta. Toisin kuin tässä kuvassa hydraulinen kiristäjä ei ole tainnut toimia? https://www.germanautosolutions.com/...ming_plate.jpg
Mulla on tuollainen 540 e39 -96. Ajettu n.289tkm. Vaihdoin venttiikannen tiivisteen ja pesin moottorin. Tämän jälkeen kävi huonosti, paukutti putkeen. Hetken päästä uusi startti käynti taas ok mutta uutena ongelmana mittaristoon syttyi öljypainevalo. Tänään purkasin öljypohjan auki ja löysin öljysihdistä laahaimen paloja. Laahaimet näyttävät silmämääräisesti ehjiltä, oikeastaan aika uuden näköiset.
Muutama asia mietityttää:
- Mikä on öljypumpun ketjun hyvän ja huonon toleranssi? Tässä on reilusti löysän näköinen n.10mm löysää.
- Sama homma kuskinpuolen pakonokan ketjussa, roikkuu alhaalta. Toisin kuin tässä kuvassa hydraulinen kiristäjä ei ole tainnut toimia? https://www.germanautosolutions.com/...ming_plate.jpg
Comment