Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw e39 525
    Newbiemmer
    • Jan 2015
    • 10
    • Porvoo

    E39 530d öljyvuoto

    Autoon rupesi sisälle tulemaan öljyn tuoksahdus...
    Öljyä vuotaaa koneen taka osasta pakosarjan päälle...
    Ei mukava ajella öljyn tuoksussa... korjaamolla veikkasi
    Pulttien menneen poikki... sen takia vuotaisi..

    Onko Kansi remontti ainoa ratkaisu? Halpa korjaus paikka?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10084
    • KVLA

    #2
    Originally posted by Bmw e39 525 View Post
    Autoon rupesi sisälle tulemaan öljyn tuoksahdus...
    Öljyä vuotaaa koneen taka osasta pakosarjan päälle...
    Ei mukava ajella öljyn tuoksussa... korjaamolla veikkasi
    Pulttien menneen poikki... sen takia vuotaisi..

    Onko Kansi remontti ainoa ratkaisu? Halpa korjaus paikka?
    Vai olisiko kyse ainoastaan venttiilikopan tiivisteen vuodosta ja/tai sen ruuveista? Ei ehkä kuitenkaan kannenpulteista.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Itse kanssa veikkaisin venttiilikopan tiivistettä. Tuskin siellä on pultteja poikki, eiköhän sieltä ole vain se venttiilikopan tiiviste alkanut vuotaa. Todella yleistä kun ei nämä mitään uusia enää ole.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Bmw e39 525
        Newbiemmer
        • Jan 2015
        • 10
        • Porvoo

        #4
        Itsekin veikkasin venttiilikopan tiivistettä mutta korjaamolla
        Oli sitä mieltä että kansi vuotaisi..

        Eihän se paljoa vuoda mutta huonosta paikasta.. kannattaako
        Noin vanhaan autoon sitten semmoista remppaa tehdä.. aika kallis
        Käsittääkseni...

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Bmw e39 525 View Post
          Itsekin veikkasin venttiilikopan tiivistettä mutta korjaamolla
          Oli sitä mieltä että kansi vuotaisi..

          Eihän se paljoa vuoda mutta huonosta paikasta.. kannattaako
          Noin vanhaan autoon sitten semmoista remppaa tehdä.. aika kallis
          Käsittääkseni...
          Mitä sitä arpomaan kun se on helppo selvittää. Bräkleen pullo käteen ja toiseen rätti. Reippaasti bräkleeneriä ja pyyhkii rätillä. Toistetaan tarvittaessa kunnes tulee puhdasta. Sitten vaan ajoa ja katsomaan mistä sitä öljyä vuotaa.

          Kun auto toimii ilmeisesti normaalisti pl. tuo öljyn haju, niin minkälainen kristallipallo korjaamolla on, että osaavat sanoa kannenpultin katkenneen purkamatta autoa? Vai onko se kannen vuotaminen todettu jotenkin esim. tekemällä sylintereille vuototesti? En kyllä muista tältä foorumilta yhtään tapausta (tai muiltakaan BMW foorumeilta), että kannenpultti olisi itsestään katkennut, jos niihin ei ole menty koskemaan.. Muutenkin jos se kansi vuotaisi, niin eiköhän siinä autossa olisi muitakin oireita..

          Selvitä asiaa itse, vie jollekkin foorumilaiselle katsottavaksi tai vaihda korjaamoa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Bmw e39 525
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 10
            • Porvoo

            #6
            Niin lähinnä taisi tuo pulttien katkeaminen olla veikkaus..

            En tiedä liittyykö moottorin lämpöjen nouseminen tuohon millään tavalla..
            Kesällä tykkäsi lämmöt ruveta nousemaan hiljaisella vauhdilla/ruuhka ajossa..
            Melkein punaselle lämmöt nousi ja sitten moottorista katoaa tehot..
            Nytten viileemmällä ei ole tuota ongelmaa ollut..

            Pitääpä its putsata ja kattoa mistä vuotaa.. huonosti kyllä näkeee tuonne taakse.. pitääkö se mahdollisesti katsoa alta että näkee kunnolla?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎