Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdyttimen vaihto E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Niko-
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 16
    • Vantaa

    Jäähdyttimen vaihto E39

    Noniin,

    Tänään pitäisi vaihtaa jäähdytin tohon 520:seen kun vanha rupesi vuotamaan kuskin puoleisesta päädystä. Hain eilen uuden syylarin Motonetista ja rupesin nyt miettimään tarviiko mitään muuta vaihtaa samalla? Esim. onko tossa erillisessä paisarissa/letkuissa jotain tiivisteitä jotka voivat hajota irroittaessa? Kiitos tiedoista jo etukäteen!
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10037
    • KVLA

    #2
    Eikö siinä paisarin tiivistyksenä ole O-rengas. Käsittääkseni ikääntyneenä myös melko perinteinen vuotopaikka. Itse laittaisin noin vanhaan vekottimeen samoilla viinoilla myös uuden paisarin tiivisteineen ja uuden paisarin korkin.
    Last edited by Heguli 31; 01-11-2016, 12:51.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Kuten Heguli sanoi, niin vaihda paisari+korkki samalla. Näitä on muistaakseni tehty kahdella erityyppisellä ratkaisulla. Yhdessä paisari tulee alhaalta suoraan syyläriin ja liitoksessa on o-rengas. Toisen tyyppisessä paisari on erillinen. Mikäli paisari on kiinni syylärissä jää se liitos monesti vuotamaan jos vaihtaa pelkästään syylärin. Näihin kyselyihin kannattaisi laittaa se auton valmistusajankohta.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1836
        • Kotona/Poissa

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Kuten Heguli sanoi, niin vaihda paisari+korkki samalla. Näitä on muistaakseni tehty kahdella erityyppisellä ratkaisulla. Yhdessä paisari tulee alhaalta suoraan syyläriin ja liitoksessa on o-rengas. Toisen tyyppisessä paisari on erillinen. Mikäli paisari on kiinni syylärissä jää se liitos monesti vuotamaan jos vaihtaa pelkästään syylärin. Näihin kyselyihin kannattaisi laittaa se auton valmistusajankohta.
        Jos jäähdytin on mallia jossa paisari on kiinni jäähdyttimen päädyssä, pitäis ilman muuta sellainen kuulua uuden jäähdyttimen mukana jo automaattisesti.

        Ihmettelen suuresti jos tuon mallin jäähdytintä edes myydään ilman paisaria
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by -Niko- View Post
          Noniin,

          Tänään pitäisi vaihtaa jäähdytin tohon 520:seen kun vanha rupesi vuotamaan kuskin puoleisesta päädystä. Hain eilen uuden syylarin Motonetista ja rupesin nyt miettimään tarviiko mitään muuta vaihtaa samalla? Esim. onko tossa erillisessä paisarissa/letkuissa jotain tiivisteitä jotka voivat hajota irroittaessa? Kiitos tiedoista jo etukäteen!
          9/98-uudemmassa ja sitä vanhemmassa ihan erilainen jäähdytysjärjestelmä, kummastakohan nyt kyse?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎