Originally posted by Keimo
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 '96-'98 luotettavuus?
Collapse
X
-
Originally posted by KeimoEikös siinä ole 12 kaiutinta? Omassa on nimittäin 10, eikä ole DSP-verio
Sedanissakin on näköjään kaksi "subbari"elementtiä mutta ne ovat kahdella puhekelalla, siksi ne näkyi kytkentäkaaviossa erillisinä kaiuttimina. Touringissa on subbarissa normaalit elementit.
Comment
-
-
Originally posted by schäferMulla 530d ssä myös ilmatakapää.Miten se särkyi, pystyikö ajamaan "pussit tyhjinä".Miksi päädyit vaihtamaan vieterijousiin?
Mutta tuo ilmat pihalla ajelu viimeistelee nuo palkeet. TIS toteaa että jos autolla on ajettu yhtään ilman paineita, on palje vaihdettava oli alkuperäinen vika mikä tahansa. Ja syykin on selvä: ajaessa siihen kasaan painuneeseen palkeeseen kohdistuu sellaisia iskuja, että jos se ei ennen sitä ollut rikki, niin sitten jo melko varmasti on.
Ja itselläni se ei hajonnut kertavedolla, vaan alkoi temppuilemaan kun keväällä tuli voimakkaita lämpötilaheittoja: joskus piti ilmat ihan hyvin, ja sitten taas jonkin ajan päästä ei alkuunkaan. Sitten niiden muutaman päivän aikana kun asiaa taivastelin, myös ohjauslogiikka sekosi pari kertaa, ja tuuppasi ehjälle puolelle tuplasti tarvittavan verran painetta, jolloin korin asento oli vähintäänkin mielenkiintoinen. Ja siis ainoastaan oikea puoli temppuili.
Ensin olinkin laittamassa palkeet kuntoon, mutta uuden palkeen hinta sedaniin oli yli 600 euroa zibale. Ja koska palkeen mukana tulee myös iskari, niin heräsi epäilys että jos vaihdan samalle akselille toiselle puolelle uuden iskarin, ja toiselle jää 180tkm ajettu, niin mitä kuuluu ajo-ominaisuuksille? Eli sitten molempien vaihdot olisi kustantanut ~1300 euroa + työt. Ja tuossa tuli jo kipuraja vastaan, koska en vedä autolla juuri koskaan peräkärryä tai asuntovaunua, joten automaattisen tasonsäädön edut minulle olivat hieman kyseenalaiset. Lisäksi jutut maailmalta tuosta järjestelmästä eivät rohkaisseet korjaamaan. Käytettynä olisi kyllä ollut A1 kuntoisia palkeita hintaan 250 euroa zibale, mutta edelleen jännitti noidenkin osien kesto pidemmällä aikavälillä.
Sitten huomasin että tuo konversio oli todella simppeli (heittää molemmille puolille täydelliset tolpat), ja hintakin A1 osilla oli 80/nurkka, joten päätös oli selvä. Kyllähän kaikki elektroniikka ja painelinjat on edelleen paikallaan, joten periaatteessa todella simppelisti tuon järjestelmän saisi käyttöön, jos jaksaisi hieman nähdä vaivaa.
Ja nyt kun olen aikani ajellut "normaalilla" takajousituksella, en kyllä juurikaan huomaa eroa ilmapalkeilla ajeluun. Ehkä töyssyt tuntuvat aavistuksen terävämmin, mutta ei kuitenkaan häiritsevää eroa."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
danke
Originally posted by MoonshinePakosta jouduin ajelemaan hieman "pussit tyhjänä"
Mutta tuo ilmat pihalla ajelu viimeistelee nuo palkeet. TIS toteaa että jos autolla on ajettu yhtään ilman paineita, on palje vaihdettava oli alkuperäinen vika mikä tahansa. Ja syykin on selvä: ajaessa siihen kasaan painuneeseen palkeeseen kohdistuu sellaisia iskuja, että jos se ei ennen sitä ollut rikki, niin sitten jo melko varmasti on.
Ja itselläni se ei hajonnut kertavedolla, vaan alkoi temppuilemaan kun keväällä tuli voimakkaita lämpötilaheittoja: joskus piti ilmat ihan hyvin, ja sitten taas jonkin ajan päästä ei alkuunkaan. Sitten niiden muutaman päivän aikana kun asiaa taivastelin, myös ohjauslogiikka sekosi pari kertaa, ja tuuppasi ehjälle puolelle tuplasti tarvittavan verran painetta, jolloin korin asento oli vähintäänkin mielenkiintoinen. Ja siis ainoastaan oikea puoli temppuili.
Ensin olinkin laittamassa palkeet kuntoon, mutta uuden palkeen hinta sedaniin oli yli 600 euroa zibale. Ja koska palkeen mukana tulee myös iskari, niin heräsi epäilys että jos vaihdan samalle akselille toiselle puolelle uuden iskarin, ja toiselle jää 180tkm ajettu, niin mitä kuuluu ajo-ominaisuuksille? Eli sitten molempien vaihdot olisi kustantanut ~1300 euroa + työt. Ja tuossa tuli jo kipuraja vastaan, koska en vedä autolla juuri koskaan peräkärryä tai asuntovaunua, joten automaattisen tasonsäädön edut minulle olivat hieman kyseenalaiset. Lisäksi jutut maailmalta tuosta järjestelmästä eivät rohkaisseet korjaamaan. Käytettynä olisi kyllä ollut A1 kuntoisia palkeita hintaan 250 euroa zibale, mutta edelleen jännitti noidenkin osien kesto pidemmällä aikavälillä.
Sitten huomasin että tuo konversio oli todella simppeli (heittää molemmille puolille täydelliset tolpat), ja hintakin A1 osilla oli 80/nurkka, joten päätös oli selvä. Kyllähän kaikki elektroniikka ja painelinjat on edelleen paikallaan, joten periaatteessa todella simppelisti tuon järjestelmän saisi käyttöön, jos jaksaisi hieman nähdä vaivaa.
Ja nyt kun olen aikani ajellut "normaalilla" takajousituksella, en kyllä juurikaan huomaa eroa ilmapalkeilla ajeluun. Ehkä töyssyt tuntuvat aavistuksen terävämmin, mutta ei kuitenkaan häiritsevää eroa.
Comment
-
-
Toimiiko monitoimiratin namiskuukkelit normaalisti jos mankan vaihtaa vaikka uuteen mp3 soittimeen?"Ainoa asia mikä tekee työpäivästä järkevän = Työmatkat"
Musta BMW 325i -93 sedan
-------------------------------------------------------
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1985
Comment
-
Comment