Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 535ia 98vm harkintaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tp85
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 196
    • Lappi

    e39 535ia 98vm harkintaa

    Ois tuossa omaa silmää miellyttävä sedan e39 535ia vm98 kaupan, ajettu 270.000km. Pari juttua mietityttää, on tiedossa että 99 vuodeksi on tullut e39:siin paljon parannuksia tekniikkaan, niin onko tämmösessä vanhemman mallisessa sitten esim laatikko ihan paska? Steppilootahan tuoki on mutta miten se on muuttunut tuon 99 jälkeen? Entä kyseinen pikku v8 moottori, miten se on muuttunut?

    Onko nämä alkupään e39 535ia:t ylipäänsä luotettavia vehkeitä?
    Onko hirveitä syöppöjä? Verrattuna esim nykyiseen e46 325i touringiin?
    Ja kyseisessä yksilössä ei ole koukkua eikä lohkolämmitintä niin osaatteko kertoa kustannuksia irtokoukun asennukselle ja kumpi olisi parempi säteily vai letkulämmitin tuohon laittaa?

    Thx jos joku vaivautuu vastaileen!
    Nykyinen:
    Bmw e82 128i m-sport

    Entiset:
    Bmw e34 525i 92vm
    Bmw e60 530iA sedan
    Bmw e46 325i touring facelift m-sport
    Bmw e30 325i coupe
    Bmw e46 318i coupe
    Bmw e46 316i sedan
    Bmw e39 528iA sedan
    Bmw e36 328i sedan
    Bmw e46 316i sedan
    Bmw e36 318iS coupe
    Bmw e30 325i coupe
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Tuossa ei ole vanosta, joten moottori on hieman yksinkertaisempi ja luotettavampi kuin -99 TU kone. Nyt kun tt-thermo lämmitin on saatavilla, niin laittaisi sellaisen. Tuohon joutuu laittamaan kaksi säteilijää, joten tt-thermo tulee paljon halvemmaksi ja helpompi laittaa. Kuskinpuolelle on todella ahdasta asentaa se säteilijä. Tottakai se kasi vie enemmän kuin kutonen. Riippuu paljon omasta kaasujalasta kulutus.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • tp85
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 196
      • Lappi

      #3
      Okei. Onko jollaki sanottavaa tosta laatikosta?
      Nykyinen:
      Bmw e82 128i m-sport

      Entiset:
      Bmw e34 525i 92vm
      Bmw e60 530iA sedan
      Bmw e46 325i touring facelift m-sport
      Bmw e30 325i coupe
      Bmw e46 318i coupe
      Bmw e46 316i sedan
      Bmw e39 528iA sedan
      Bmw e36 328i sedan
      Bmw e46 316i sedan
      Bmw e36 318iS coupe
      Bmw e30 325i coupe

      Comment

      • albbu
        BTCF Member
        • Feb 2015
        • 64
        • HML

        #4
        Laatikko-ongelmia ei ainakaan itellä ole tiedossa, tietty olis hyvä jos sinne olis öljyt vaihdettu. Joissain E39:ssä väärän kokoiset renkaat on aiheuttanut ongelmia. Venakopan tiivisteet ja jakoketjun laahaimet kannattaa noilla kilsoilla viimeistään vaihtaa. Ja omasta 535sta vaihdettiin juuri jarrutehostin, sen alla oleva vedenpoistoreikä oli lehtien yms roskan takia tukossa. Kulutus rauhallisessa ajossa 10-12, matkalla pääsee alta kympin.

        E34 540iA "M-tech" -92 Santoriniblau
        E46 320i Touring M-sport -04 Schwarz
        ex E39 535iA -99 Titansilber metallic
        ex E34 525iA Touring -92 Alpineweiss

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎