Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d käynnistys & kulkuongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    530d käynnistys & kulkuongelma

    Noniin nyt rupes sitten vanha rouva temppuilemaan. Eli kyseessä siis tuo alla oleva e39.

    Ongelmat alkoivat siitä että kone lähti vasta kolmannella yrityksellä käyntiin. Muuten pyörittää vaan eikä yritä edes hörähtää. Sitten taas voi jotkut kerrat käynnistyä hyvin. Töistä lähtiessä kulkua ei ollut juuri yhtään. Kaasu pohjassa aivan tukkoisen oloinen, kierrokset ei nouse juuri lainkaan. Tyhjäkäynnilläkin max. 3000.

    Vikakoodeja hän ei suostu antamaan eikä mitään vikailmoituksia mittariin. Nyt vaihdettiin ilmamassamittari koska huollon mukaan arvot olivat ihan väärät. Ei keksitty seuraavaksi muuta kuin kokeilla uutta siirtopumppua, joka on sekin vaihdettu mun aikana joskus 2012 alkuvuodesta.

    Apua kaivattaisiin, ettei turhaan osia vaihdella.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Jos se vika olisi ollut ilmanmassamittarissa, niin auton pitäisi kulkea piuha irti normaalisti. Seuraavaksi tutkimaan live-datasta siirtopaineet, rail paineet, suuttimien korjausarvot ym. Suuttimien ohivuodot kannattaa mitata ym. Esim. sen siirtopumpun toiminnan näkee live-datasta. Osa ruletti tulee äkkiä kalliiksi Onko huollossa käytössä BMW testeri vai yleistesteri?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Night-Wind
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1534
      • 02

      #3
      Siirtopumpun vaihdolla auto tuli kuntoon. Ilmamassamittari oli siis myös viallinen kun antoi vääriä lukemia. Hyvä että selvisi homma suht nopeasti.
      ex: BMW E38 735iA -97
      ex: MB W211 E200CDI -03
      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
      ex: BMW E39 528iA -96
      ex: MB W126 300SE -89
      ex: BMW E34 525iAT -95
      ex: BMW E36 316iA -91

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        #4
        Näin jälkeenpäin ajatelleena.. voiko ilmamassamittari antaa väärät arvot viallisen siirtopumpun takia ja miten on mahdollista että ei tommonen pumppu kestä n. 80tkm enempää? Oli kumminkin ihan laatumerkki.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Night-Wind View Post
          Näin jälkeenpäin ajatelleena.. voiko ilmamassamittari antaa väärät arvot viallisen siirtopumpun takia ja miten on mahdollista että ei tommonen pumppu kestä n. 80tkm enempää? Oli kumminkin ihan laatumerkki.
          Miten ne vialliset arvot todettiin? Eihän tuo nyt mitenkään harvinaista ole, että aftermarket osa hajoaa. Itsellä ei Boschin ABS anturi toiminut moitteetta kuin muutoman kk. Sitten alkoi temppuilemaan. Ajattelin ABS-boksin temppuilevan kun oireet oli juuri sellaiset kun ABS-boksin kanssa on. Noh oireet oli niin satunnaisia, että en heti paneutunut asiaan. Sitten kun aloin tutkimaan niin oli juuri ehtinyt vuoden takuu mennä umpeen, joten artisti osti uuden anturin (ei tosin Bosch merkkistä).
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎