Announcement

Collapse
No announcement yet.

IHKA:n vaihto? / Puhallin ongelmia...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2061
    • Pirkanmaa

IHKA:n vaihto? / Puhallin ongelmia...

Tässä nyt kaksi vuotta katsonut pahenevaa vikaa kolmeysissä, oireet ovat että puhallinnopeus vaihtelee, mutta nimenomaan niin että palkit muuttuu ja tuntuu kuin olisi puhallin automaattiasetuksella vaikka käsin säätäisi mihin niin lähtee sitten silloin tällöin vaeltamaan.
    Tähän oireeseen on jo tottunut, mutta sitten toinen oire on talvella iso ongelma on kun pitäisi lämmintä ilmaa puskea kabiiniin niin IHKA yhtäkkiä vetää palkit 1-3 palkkiin pariksi sekunniksi ja kuolee sitten.

Menee jopa kymmeniä sekunteja ennenkuin vastaa minkään nappulan komentoihin, kun lopulta herää niin kestää jonkun aikaa kunnes tapahtuu uudelleen.

Tätä ei siis tapahdu yhtää viileillä puhalluksilla vaan ainoastaan kun sisäpuhallin rupee puskemaan kuumanlaista ilmaa.

Ja esivastusta on moneen kertaan vaihdettu, eikä toimi yhtään sen paremmin/huonommin, monta E39:iä omistaneena voin arvata ettei tämä ole tyypillinen siilin kuoleminen vaan jotain muuta. Siili kun normaalisti hajotessaan muuttaa puhallinnopeuksia mutta palkit eivät muutu ja manuaalisesti muuttaminen ei muuta mitään.

Eli kysymyksenä olisi sitten, että kuinka IHKA:t sopii ristiin, että voiko vain jostain purkuautosta semmosen keikata, ja tarviiko koodata jollain sopivaksi autoon? :think

Auto siis vm. 6/96 528iA
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

• HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

IHKAN vaihtui ainakin 9/98 tekniikka faceliftissä, joten uudemmasta ei käy. En muista tuliko aiemmin jo muutoksia, kannattaa katsoa vaikka RealOEM:stä osanumero VIN perusteella ja sillä etsiä. Nämä on käytettynä edullisia, kun kysyntä ei ole kovin suurta. Voit käydy purkuautosta, koodata se kannattaa autoon. Koodaus onnistuu NCS Expertillä, ellet itse halua/osaa, niin joku foorumilainen voi hoitaa koodauksen.
    e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

• janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

Ainakin itse katsoin ihkan num.sarjan ja sillä hommasin samanlaisen käytetyn. Mulla vissiin yksi liitin enempi kun tavallisessa, kun on jotenkin lämpöakun kanssa naimisissa.
      Bmw 316 E30 -88

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎