Eli ongelma on seuraavanlainen. Kun auto on seissyt pitkään paikallaan, niin ulkolämpötila näyttäisi suht oikeaa. Kun autolla on ajettu hetken aikaa, niin lämpötila nousee nopeasti (esim. -5 asteen kelillä saattaa nousta +12 asteeseen). Tämän jälkeen mittarilukema alkaa pikkuhiljaa tippumaan (äskeisen esimerkin mukaisessa tapauksessa noin +6 asteeseen), mutta ei kuitenkaan tipu sinne oikeaan lämpötilaan. Liittyy varmaankin jollain tavalla ulkolämpötilan anturiin?
En tiedä onko asialla mitään yhteyttä, mutta viime viikolla motarilla auton vasemmasta etupuoliskosta kuului ihmeellistä rahinaa. Pysäytin auton, mutta en huomannut mitään ihmeellistä. Matka jatkui ja rahina loppui. Tällä hetkellä auto on pajalla iskareiden vaihdossa ja tuli ilmi, että pohjapanssari on lähtenyt lätkimään jossain vaiheessa. Aikaisemmin huomasin jo, että oikean etupuolen "kuraläppä" tai se tynkä, mikä siinä on, oli osittain irti ja katkennut. Onko se ulkolämpötilan anturi jossai siellä samoilla huudeilla ja oisko voinut vioittua samassa hytäkässä? Tuo lämpötilamittari alkoi siis temppuilemaan muutama tunti ennen tuota rahinaa. Rahina loppui, mutta mittari näyttää edelleen väärin.
En tiedä onko asialla mitään yhteyttä, mutta viime viikolla motarilla auton vasemmasta etupuoliskosta kuului ihmeellistä rahinaa. Pysäytin auton, mutta en huomannut mitään ihmeellistä. Matka jatkui ja rahina loppui. Tällä hetkellä auto on pajalla iskareiden vaihdossa ja tuli ilmi, että pohjapanssari on lähtenyt lätkimään jossain vaiheessa. Aikaisemmin huomasin jo, että oikean etupuolen "kuraläppä" tai se tynkä, mikä siinä on, oli osittain irti ja katkennut. Onko se ulkolämpötilan anturi jossai siellä samoilla huudeilla ja oisko voinut vioittua samassa hytäkässä? Tuo lämpötilamittari alkoi siis temppuilemaan muutama tunti ennen tuota rahinaa. Rahina loppui, mutta mittari näyttää edelleen väärin.
Comment