Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 M5 mittaristopohja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Treasure
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 59
    • Vaasa

    e39 M5 mittaristopohja

    onko kenelläkään kokemusta millasta tommosta on asentaa, ei ainakaan tarvis mittariston kalibrointia tossa fastuksen omassa mallissa. aika arvokaskin tuntuu olevan joten oliskohan laadukas myös?
    Practice don't make perfect, perfect practice makes perfect.
  • jaajo
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 56

    #2
    Originally posted by Treasure
    onko kenelläkään kokemusta millasta tommosta on asentaa, ei ainakaan tarvis mittariston kalibrointia tossa fastuksen omassa mallissa. aika arvokaskin tuntuu olevan joten oliskohan laadukas myös?
    http://www.fastus.fi/tuotteet/0144.phtml

    voin kokemuksesta sanoa, että asennus on helppoa, mutta laatu on sitten ihan jotain muuta, kun mittarivalot on päällä niin näyttää todella halvan näköieseltä noi fastuksen pohjat, mutta jos haluat valttämättä kokeilla niin saat minulta 15euroo kyseiset pohjat.
    BMW 525i -05

    ex:540i-98,850i-91,316i-03,520i-97,528i-97,635csi-82
    M5-90,325i-86,520i-88,518i-85

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #3
      Originally posted by Treasure
      onko kenelläkään kokemusta millasta tommosta on asentaa, ei ainakaan tarvis mittariston kalibrointia tossa fastuksen omassa mallissa. aika arvokaskin tuntuu olevan joten oliskohan laadukas myös?
      http://www.fastus.fi/tuotteet/0144.phtml
      Mitenkäs tuo muka asennetaan ilman viisarien irroitusta + kalibrointia? Pitääkö ne neulat pujottaa noista rei'istä läpi???

      Mulla ois M5-mittaristo vm. 2001, josta pikselivirheet korjattu ja johon tarviis ottaa yks mittariston moottori omasta mittaristostas + kalibrointi. Jos haluut ostaa kerralla kunnollisen ja fiksun näkösen mittariston, niin laita privaa.
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • jaajo
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 56

        #4
        Originally posted by KFZ-Koenig
        Mitenkäs tuo muka asennetaan ilman viisarien irroitusta + kalibrointia? Pitääkö ne neulat pujottaa noista rei'istä läpi???

        Mulla ois M5-mittaristo vm. 2001, josta pikselivirheet korjattu ja johon tarviis ottaa yks mittariston moottori omasta mittaristostas + kalibrointi. Jos haluut ostaa kerralla kunnollisen ja fiksun näkösen mittariston, niin laita privaa.

        toi m5 mittaristo ei sovi kylläkään mihinkään muuhun e39 bemariin, kuin M5
        liittimet ei sovi tai jos sopii liittimista, kuten 540 niin puolet mittarista ei silti toimi. ja niistä pohjista, niin tottakai niitä asennettaessa viisarit täytyy irrottaa, mutta eihän se nyt kovin monimutkasta ole.
        BMW 525i -05

        ex:540i-98,850i-91,316i-03,520i-97,528i-97,635csi-82
        M5-90,325i-86,520i-88,518i-85

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Joo, M5 mittaristo ei tosiaan käy kuin M5:een tai mahdollisesti 540:iin, mutta tällöin mm.kulutusmittari muuttuu öljynpaineeksi joka pitää osata viritellä toimivaksi.
          Mutta? Miten ne neulat saa irti helposti ja turvallisesti?

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            Searchilla löytyy se pikselivika-thread, jossa tekijät ovat useampaan otteeseen ottaneet niitä hajottamatta irti

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Originally posted by jaajo
              toi m5 mittaristo ei sovi kylläkään mihinkään muuhun e39 bemariin, kuin M5
              liittimet ei sovi tai jos sopii liittimista, kuten 540 niin puolet mittarista ei silti toimi. ja niistä pohjista, niin tottakai niitä asennettaessa viisarit täytyy irrottaa, mutta eihän se nyt kovin monimutkasta ole.
              Toi on kyllä täyttä BULSHITTIÄ!!! Oon testannut omaan vessaan 728 -97 ja liittimet sopii aikas v***n hyvin sinne paikalleen. Katoppas ETK:sta mihin esim. 740:n mittari sopii: 730, 735, 740, 750 jne. Tämä todistaa jo sen, että rundarit (yleinen epäilyksen aihe...) on 8 ja 12-sylinterisissä samoin toimivat ja tällöin herää epäilys, miksei 8-sylinterisen rundari toimisi 6-sylinterisessä. Bensatankkienkin tilavuudet on malleissa erilaiset ja silti niissä on samat mittaristot... Oon sitä mieltä, että ainoo mikä siinä M5-mittaristossa ei toimi, jos sen asentaa johonkin muuhun kuin M5:een, on se öljynlämpötila ja ne punaset ledit siellä kiekkakellon loppuosassa, jotka pitää siis ite viritellä omaan autoon (kuten Hemikin kirjotti), jos ne välttämättä haluaa.

              Jos nyt jostain saisin yhen mittarin moottorin, niin voisin kalibroida ne viisarit ja testaa livenä koko M5-mittariston toiminnan omassa vajaapannusessa.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                ...tiedä sitten, mutta minulla oli pöydällä pari viikkoa sitten 4/99 M5:n mittaristo jossa ei ollut kyllä yhtäkään/sinne päinkään olevaa liitintä kuin omassa -00 kiesissä? Johtojen värit, sekä johtojen/liittimien lukumaarä oli täysin eri, joten jätin homman suosista sikseen. Eli ilmeisesti yleistäminen suuntaan tai toiseen ei onnistu.

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  ...tiedä sitten, mutta minulla oli pöydällä pari viikkoa sitten 4/99 M5:n mittaristo jossa ei ollut kyllä yhtäkään/sinne päinkään olevaa liitintä kuin omassa -00 kiesissä? Johtojen värit, sekä johtojen/liittimien lukumaarä oli täysin eri, joten jätin homman suosista sikseen. Eli ilmeisesti yleistäminen suuntaan tai toiseen ei onnistu.
                  Oiskohan tossa sellanen juttu, että autossa, johon M5-mittaristoa asentaa pitää olla alunperin jo se "high"-tyypin mittaristo, eli se, jossa iso näyttö. Omassa autossa mulla on high ja vaikka liittimien kohdat ja koko mittaristo on takaa erilainen mm. mun autossa se lisäpalikka siellä takana ja M5:ssä se palikka integroitu sinne mittariston sisään, niin silti ne tuntuu pelittävän ristiin ja liittimet menee just niinkuin ne pitääkin menee, eikä johtoja tai liittimiä jää vajaaks/yli. Kommunikointikin pelasi ilman koodauksia tms., koska pikseleitä kun testasin, niin kaikki tiedot tuli näkyviin ja varotusvalot pelitti kans.

                  EDIT: ETK:n mukaan eri mittaristoihin on tullu jotain muutoksia tasaseen tahtiin n. vuoden parin välein mallista riippuen, mutta niistä ja niiden vaikutuksista ei ole kyllä mitään hajua.
                  Last edited by KFZ-Koenig; 19-05-2005, 23:20.
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎