Noniin elikkä muutaman kerran lämpösellä koneella käynnistäessä ilmoittanut että "check coolant level" eilen sitten muutaman päivän seisonnan jälkeen avasin paisarin ja alkoi sellainen "hörinä" kuulumaan... Lisäilin j-nestettä (punaista punaisen sekaan) ja nyt tilanne on se että ei puhalla lämmintä sisälle ja ajossa alkaa lämmöt nousemaan nopeasti mittarin puoliväliin ja siitä sitten kohti punaista pikkuhiljaa.. Lämpöjä en tietenkään ole punaiselle asti päästänyt! Mikähän tässä nyt mättää? Vekotin toimi normaalisti ennen kun menin ja aloin säheltämään nesteiden kanssa!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
540 M62B44 Jäähdytysjärjestelmässä ilmaa(ko)??
Collapse
X
-
Ilman ei pitäisi kyllä olla ongelma kun pienet määrät ilmaa siirtyy kyllä ajossa paisariin. Miltä se neste nyt näyttää? Lähinnä sitä nyt kyselen, että ei olisi väärät nesteet menneet sekaisin ja sen takia nyt ei neste kierrä kunnolla. Sitä mittaria on vähän hyödytön tuijottaa, kun viisari alkaa liikkumaan vasta jossain 125C kohdalla. Siihen asti viisari on suoraan pystyssä lämpöjen ollessa 75-125C välillä. Mittariston salavalikosta voi vilkaista paljonko ne nesteen todelliset lämmöt on klik.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostIlman ei pitäisi kyllä olla ongelma kun pienet määrät ilmaa siirtyy kyllä ajossa paisariin. Miltä se neste nyt näyttää? Lähinnä sitä nyt kyselen, että ei olisi väärät nesteet menneet sekaisin ja sen takia nyt ei neste kierrä kunnolla. Sitä mittaria on vähän hyödytön tuijottaa, kun viisari alkaa liikkumaan vasta jossain 125C kohdalla. Siihen asti viisari on suoraan pystyssä lämpöjen ollessa 75-125C välillä. Mittariston salavalikosta voi vilkaista paljonko ne nesteen todelliset lämmöt on klik.
Pari viikkoa tällä autolla liikuttu ja on kyllä mieleinen kapistus! Millään ei viittis ottaa turhia riskejä!Last edited by Ikoby; 22-12-2016, 17:44.
Comment
-
-
Originally posted by Ikoby View PostMitään ns. "tyyppivikaa" taikka vuotopaikkaa josta kannattaisi alkaa ensitöiksi ettimään jos ei pidä nesteitä sisällä?
Comment
-
-
Originally posted by Ikoby View PostTaidan ilman sen enempiä kummasteluja vaan tyhjentää ja putsata järjestelmän ja laitella kokonaan uudet nesteet sisään ja seurailla miten alkaa käyttäytymään, katoaako nestettä ajan kanssa tms. Onkohan näissä M62B44 padoissa mitenkä yleistä/harvinaista nesteen katoaminen? Mitään ns. "tyyppivikaa" taikka vuotopaikkaa josta kannattaisi alkaa ensitöiksi ettimään jos ei pidä nesteitä sisällä?
Pari viikkoa tällä autolla liikuttu ja on kyllä mieleinen kapistus! Millään ei viittis ottaa turhia riskejä!Eli syyläri, paisari, letkujen päät..
BMW:n käyttämä muovi ei ole se parhaiten aikaa kestävä noissa jäähdytysjärjestelmän osissa, joten vanhemmiten niiden kanssa on enemmän ja vähemmän ongelmia. Lisäksi sitten valley pan ja tietenkin vesipumppu kun ikää ja kilometrjä tulee riittävästi.
Tuo jäähdytysnesteen vaihto on hyvä idea, sitten tietää mitä siellä on. Lohkossa on sitten molemmilla puolilla tyhjennysproput, niin saa kunnolla nesteet ulos. Haiseeko konehuoneessa glykoli kun olet ajanut koneen kunnolla lämpimäksi?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mniin, tulee mieleen, että onko se nyt niin huonosti, että tehtaan speksaama muovi hajoaa sen nuorimmassakin 13v ikäisenä...
joo, Legot kestää sukupolvelta toiselle, mutta mitenköhän kestäisi jos 13v olisivat samoissa oloissa kuin autossaMost likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"
-01 E39 540iA touring
Ex -94 E34 540iA touring
Comment
-
-
Elikkäs järjestelmässä tosiaan oli ilmaa ja pieni vuoto löytyi nestelämpöanturin o-renkaalta! Nyt on järjestelmä huuhdeltu, o-rengas vaihdettu ja uudet liemet koneessa ja hyvin näyttäis kaikki pelittävän tollasen 100km koeajelun jälkeen!
Kiitoksia vinkeistä, ensi kerralla näissä on sitten aina viisaampi!
Comment
-
Comment