Announcement

Collapse
No announcement yet.

540 M62B44 Jäähdytysjärjestelmässä ilmaa(ko)??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ikoby
    Newbiemmer
    • Dec 2016
    • 5
    • Espoo

    540 M62B44 Jäähdytysjärjestelmässä ilmaa(ko)??

    Noniin elikkä muutaman kerran lämpösellä koneella käynnistäessä ilmoittanut että "check coolant level" eilen sitten muutaman päivän seisonnan jälkeen avasin paisarin ja alkoi sellainen "hörinä" kuulumaan... Lisäilin j-nestettä (punaista punaisen sekaan) ja nyt tilanne on se että ei puhalla lämmintä sisälle ja ajossa alkaa lämmöt nousemaan nopeasti mittarin puoliväliin ja siitä sitten kohti punaista pikkuhiljaa.. Lämpöjä en tietenkään ole punaiselle asti päästänyt! Mikähän tässä nyt mättää? Vekotin toimi normaalisti ennen kun menin ja aloin säheltämään nesteiden kanssa!
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Ilman ei pitäisi kyllä olla ongelma kun pienet määrät ilmaa siirtyy kyllä ajossa paisariin. Miltä se neste nyt näyttää? Lähinnä sitä nyt kyselen, että ei olisi väärät nesteet menneet sekaisin ja sen takia nyt ei neste kierrä kunnolla. Sitä mittaria on vähän hyödytön tuijottaa, kun viisari alkaa liikkumaan vasta jossain 125C kohdalla. Siihen asti viisari on suoraan pystyssä lämpöjen ollessa 75-125C välillä. Mittariston salavalikosta voi vilkaista paljonko ne nesteen todelliset lämmöt on klik.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Ikoby
      Newbiemmer
      • Dec 2016
      • 5
      • Espoo

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Ilman ei pitäisi kyllä olla ongelma kun pienet määrät ilmaa siirtyy kyllä ajossa paisariin. Miltä se neste nyt näyttää? Lähinnä sitä nyt kyselen, että ei olisi väärät nesteet menneet sekaisin ja sen takia nyt ei neste kierrä kunnolla. Sitä mittaria on vähän hyödytön tuijottaa, kun viisari alkaa liikkumaan vasta jossain 125C kohdalla. Siihen asti viisari on suoraan pystyssä lämpöjen ollessa 75-125C välillä. Mittariston salavalikosta voi vilkaista paljonko ne nesteen todelliset lämmöt on klik.
      Taidan ilman sen enempiä kummasteluja vaan tyhjentää ja putsata järjestelmän ja laitella kokonaan uudet nesteet sisään ja seurailla miten alkaa käyttäytymään, katoaako nestettä ajan kanssa tms. Onkohan näissä M62B44 padoissa mitenkä yleistä/harvinaista nesteen katoaminen? Mitään ns. "tyyppivikaa" taikka vuotopaikkaa josta kannattaisi alkaa ensitöiksi ettimään jos ei pidä nesteitä sisällä?

      Pari viikkoa tällä autolla liikuttu ja on kyllä mieleinen kapistus! Millään ei viittis ottaa turhia riskejä!
      Last edited by Ikoby; 22-12-2016, 17:44.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4180

        #4
        Valleypanin tiiviste saattaa falskata.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10080
          • KVLA

          #5
          Originally posted by Ikoby View Post
          Mitään ns. "tyyppivikaa" taikka vuotopaikkaa josta kannattaisi alkaa ensitöiksi ettimään jos ei pidä nesteitä sisällä?
          Jäähdyttäjän saumat ja paisari liitoksineen. Vesipumppu saattaa alkaa käydessään myös ikääntyneenä ruveta vuotamaan. Nämä nyt tuli omista kokemuksista heti mieleen.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Ikoby View Post
            Taidan ilman sen enempiä kummasteluja vaan tyhjentää ja putsata järjestelmän ja laitella kokonaan uudet nesteet sisään ja seurailla miten alkaa käyttäytymään, katoaako nestettä ajan kanssa tms. Onkohan näissä M62B44 padoissa mitenkä yleistä/harvinaista nesteen katoaminen? Mitään ns. "tyyppivikaa" taikka vuotopaikkaa josta kannattaisi alkaa ensitöiksi ettimään jos ei pidä nesteitä sisällä?

            Pari viikkoa tällä autolla liikuttu ja on kyllä mieleinen kapistus! Millään ei viittis ottaa turhia riskejä!
            Kaikki jäähdytysjärjestelmän muoviosat on tyypillisesti vuotavia kohtia vanhemmittain. Eli syyläri, paisari, letkujen päät.. BMW:n käyttämä muovi ei ole se parhaiten aikaa kestävä noissa jäähdytysjärjestelmän osissa, joten vanhemmiten niiden kanssa on enemmän ja vähemmän ongelmia. Lisäksi sitten valley pan ja tietenkin vesipumppu kun ikää ja kilometrjä tulee riittävästi.

            Tuo jäähdytysnesteen vaihto on hyvä idea, sitten tietää mitä siellä on. Lohkossa on sitten molemmilla puolilla tyhjennysproput, niin saa kunnolla nesteet ulos. Haiseeko konehuoneessa glykoli kun olet ajanut koneen kunnolla lämpimäksi?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5273
              • Pirkkala

              #7
              Tyhjennä vedet lohkon molemmin puolin olevista ropuista. Muuten et saa ulos kuin alle puolet nesteistä.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • gedu
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 94
                • Helsinki

                #8
                Mniin, tulee mieleen, että onko se nyt niin huonosti, että tehtaan speksaama muovi hajoaa sen nuorimmassakin 13v ikäisenä...

                joo, Legot kestää sukupolvelta toiselle, mutta mitenköhän kestäisi jos 13v olisivat samoissa oloissa kuin autossa
                Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"

                -01 E39 540iA touring
                Ex -94 E34 540iA touring

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #9
                  No ekana varmaankin kannattaa avata se syylärin korkin vieressä oleva ilmaruuvi ja katsoa meneekö syyläristä moottoriin nestettä......

                  Comment

                  • Ikoby
                    Newbiemmer
                    • Dec 2016
                    • 5
                    • Espoo

                    #10
                    Elikkäs järjestelmässä tosiaan oli ilmaa ja pieni vuoto löytyi nestelämpöanturin o-renkaalta! Nyt on järjestelmä huuhdeltu, o-rengas vaihdettu ja uudet liemet koneessa ja hyvin näyttäis kaikki pelittävän tollasen 100km koeajelun jälkeen!

                    Kiitoksia vinkeistä, ensi kerralla näissä on sitten aina viisaampi!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎