Announcement

Collapse
No announcement yet.

Transmission failure mode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto K
    Newbiemmer
    • Dec 2016
    • 3
    • Sotkamo

    Transmission failure mode

    Ongelma seuraavanlainen että ajosta seisonta ja seuraavana päivana ei lähtenyt käynti ja tuli Transmission fail mode näkyvin kerran pyörähti ja sit kaikki valot rupes himmenee autossa ja elää oman elämän koko armatuuri on kuin joulukuusi :think onko ajatuksia miten lähtisi purkaaman olisiko niin yksinkertainen että uusi akku ja tehdä menu reset
    kiitoksia jo etukäteen jos jollain on tarjota ideoita
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Kyllähän tuo vaikuttaa akku ongelmalta. Minkäikäinen akku? Onko laturi kunnossa? Tuleeko paljon pätkä-ajoa? Kun virta alkaa olla vähissä, niin nämä alkaa sekoilemaan, korjaantuvat kun saa taas riittävästi virtaa. Koita nyt ensimmäisenä käynnistää se kaapeleilla. Pääsikö akku jäätymään? Kun akku on noin tyhjä, niin hommaan tarvitsee kunnon kaapelit, ne pyykkinarua muistuttavat ei riitä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Risto K
      Newbiemmer
      • Dec 2016
      • 3
      • Sotkamo

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Kyllähän tuo vaikuttaa akku ongelmalta. Minkäikäinen akku? Onko laturi kunnossa? Tuleeko paljon pätkä-ajoa? Kun virta alkaa olla vähissä, niin nämä alkaa sekoilemaan, korjaantuvat kun saa taas riittävästi virtaa. Koita nyt ensimmäisenä käynnistää se kaapeleilla. Pääsikö akku jäätymään? Kun akku on noin tyhjä, niin hommaan tarvitsee kunnon kaapelit, ne pyykkinarua muistuttavat ei riitä.
      Joo on Joku Varta 100 ah ja laturista en tiedä mut kai on kunnossa koska joskus ajan pitkia yli 1000 km mutkia ja ei oo vielä jättanut tielle. Ja nyt on pätka ajoa päivitain noin 15 km päivassa ja on se sub wooferi vielä perakontissa
      mut koitan saaha käynti ja hakemaan uuta akkua onko soosituksia mikä akku vois olla ?
      Toivotavasti ei oo nyt se vaihdelaatiko mennyt
      kiitos

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Risto K View Post
        Joo on Joku Varta 100 ah ja laturista en tiedä mut kai on kunnossa koska joskus ajan pitkia yli 1000 km mutkia ja ei oo vielä jättanut tielle. Ja nyt on pätka ajoa päivitain noin 15 km päivassa ja on se sub wooferi vielä perakontissa
        mut koitan saaha käynti ja hakemaan uuta akkua onko soosituksia mikä akku vois olla ?
        Toivotavasti ei oo nyt se vaihdelaatiko mennyt
        kiitos
        Ei siellä laatikossa mitään vikaa ole. Itsellä heitti trans fail safen kun akku alkoi olla kypsä. Auto käynnistyi vielä hyvin sillä akulla, mutta jännitteet ei olleet enää kunnossa. Laturi kannattaa tarkistaa, se voi hyvin tälläisiä aiheuttaa, kun alkaa lataus hiipumaan. Kun saat auton käyntiin niin mittaa yleismittarilla jännite.

        Osta tunnetun valmistajan akku, Bosch, Varta jne.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • MikaSS
          BTCF Member
          • Sep 2010
          • 202
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Ei siellä laatikossa mitään vikaa ole. Itsellä heitti trans fail safen kun akku alkoi olla kypsä. Auto käynnistyi vielä hyvin sillä akulla, mutta jännitteet ei olleet enää kunnossa. Laturi kannattaa tarkistaa, se voi hyvin tälläisiä aiheuttaa, kun alkaa lataus hiipumaan. Kun saat auton käyntiin niin mittaa yleismittarilla jännite.

          Osta tunnetun valmistajan akku, Bosch, Varta jne.
          Yhdyn tähän samaan. Omassa toukassa teki juuri samat kun laturi päätti antautua. Just kerkesin kotipihaan kun rupes kaiken maailman koodia ja vikavaloa pukkaamaan
          nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
          Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

          Comment

          • Risto K
            Newbiemmer
            • Dec 2016
            • 3
            • Sotkamo

            #6
            Kiitoa tiedoista pitää rupea tutkimaan ja katsoa jos saisi vielä baijerilaisen kullan liikkeelle

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎