Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d käynnistymis ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mika R
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 14

    E39 530d käynnistymis ongelma

    Bmw e39 530d manuaali 1999 sedan. Eli ongelmat alkoivat kun akku loppui startatessa, annoin apuvirtaa toisesta akusta konehuoneen töpseleihin. Auto käynnistyi normaalisti ja annoin sen hetken käydä, kun irroitin apuakun niin auto sammui eikä sen jälkeen ole enään käynnistynyt. Nyt startatessa kone hörähtää heti " käymään" ja siitä ei tapahdu enään mitään. Autoa on tankattu, d.suodin vaihdettu, pumpun perään vaihdettu o.renkaat, tutkittu sulakkeet, koitettu eri avaimet ym. Itsellä ajatuksia lähinnä hajonneesta ecusta tai hukkuneesta ecun ja ajoneston yhteydestä. Käytössä inpa + piuha joilla saa kyllä yhteyden. Tää on tossa jo vuoden odotellu inspiraatioo tutkia ja jos siihen ei löydy mitään järkevää vikaa niin puran sen sitten ja myyn osina.
  • Mika R
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 14

    #2
    Huomioitavia vikakoodeja on ews3 "15 power on reset" ja dde "7760 capacitor voltage 2 for cylinders 4,5,6".

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Onko se akku ladattu täyteen? Onko akku varmasti kunnossa? Lyijyakut ei tykkää tyhjäksi purkamisesta. Jos DME-EWS synkka katoaa, niin siitä pitäisi tulla koodia. Katso DDE liitokset, ettei sillä ole vettä/hapettumaa. Tuo vikakoodi on joillakin johtunut siitä, että DDE:stä on kärähtänyt kondensaattori.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Mika R
        Newbiemmer
        • Jun 2008
        • 14

        #4
        Ostin siihen sillon uuden akun jonka latasin ja putsasin kengät. Boksin liittimen oon visuaalisesti tarkastanu ja ne boksin sulakkeet. Jotain juttua löysinkin noista konkista mutta sillon moottori vissiin ollu täysin mykkä, hyvin mahdollista et on tullu piikki ja konkka hajonnu. Onkohan korjattavissa vai voiko vaihtaa käytetyn boksin?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Voi korjata. Käytetyn DDE jos vaihdat, niin ota samalla sitten ajonesto (EWS) ja avaimet. Nämä on naitettu yhteen ja vaatii omat laitteensa, jos meinaa saada yhdistettyä käytetyt boksit. -99 ikäisessä ei tarvitse ottaa virtalukkoa/muita lukkoja, vaan avaimen sisällä olevan sirun voi helposti siirtää niihin vanhoihin avaimiin. Ensimmäisenä kyllä yrittäisin korjata sen DDE, tulee halvemmaksi ja pääsee helpommalla.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Mika R
            Newbiemmer
            • Jun 2008
            • 14

            #6
            Voiko korjauksen tehdä itse? Tekeekö joku suomessa?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Ellei itsellä ole kokemusta eletroniikan korjaamaisesta, niin kannattaa antaa tehtäväksi sellaisella jolla on. Kyllähän Suomessa moni firma tekee näitä elektroniikka korjauksia. Osa foorumilaisistakin tekee. Hyvällä tuurilla voi löytyä läheltäkin firma joka näitä tekee.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Mika R
                Newbiemmer
                • Jun 2008
                • 14

                #8
                Onko ns normaali konkka vai pintaliitos?

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Käytetyn DDE jos vaihdat, niin ota samalla sitten ajonesto (EWS) ja avaimet. Nämä on naitettu yhteen ja vaatii omat laitteensa, jos meinaa saada yhdistettyä käytetyt boksit.
                  Riittää, kun vanhasta siirtää 8-jalkaisen lutikan, jolla VIN ja ajoneston koodit tallennettuna.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Mika R View Post
                    Onko ns normaali konkka vai pintaliitos?
                    En muista tarkemmin minkälainen konkka oli, osui vaan jossain vaiheessa tuollainen tapaus silmiin.

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Riittää, kun vanhasta siirtää 8-jalkaisen lutikan, jolla VIN ja ajoneston koodit tallennettuna.
                    Toki, mutta ellei aiemmin ole kolvannut, niin ole paras harjoittelukohde. Kolvaamaan jos alkaa, niin ensin yrittäisin korjata nykyisen.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Gurko
                      Newbiemmer
                      • Mar 2010
                      • 27
                      • Finland

                      #11
                      *väärä ketju*

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎