Announcement

Collapse
No announcement yet.

'97 E39 2.5tdsA 438tkm kannattaako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BenDilde
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 127
    • Kotka

    '97 E39 2.5tdsA 438tkm kannattaako?

    Eli tuollainen otsikon mukainen farkku olisi kiikarissa muutamalla tonnilla. Ainakin kuvista päätellen siistissä kunnossa, tunkin paikat helmoissa pitäisi tasoitella hitsuun jäljiltä ja maalata, muuten siistin oloinen peli. Onko "sisään ajetussa" padassa ja laatikossa näillä kilsoilla vielä mitään harmeja, tosin huoltohistoria ei vielä tiedossa. On ilmeisesti jonkun clubilaisen vanha kiesi, koska takaikkunassa näyttäisi tarra olevan.

    Ja toinen kyssäri vielä. Eli kannattaako rekata pakuksi verojen takia? Näyttäisi nyt olevan verot jotain reilua viittä sataa vuodessa, tippuuko vero minkä verran pakettiautona?
    '01 E39 520iA
  • tansju
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 96
    • Nokian perämettällä

    #2
    Verot pakuksi rekattuna 440e/vuosi. Omassa kulkineessa nyt about 100tkm enemmän mittarissa ja edelleen hyvässä kuosissa kun ei syö öljyä ja tehotkin suhkot hyvin tallessa. Alustassa tulee varmasti olemaan tehtävää, toki jos aikaisempi omistaja on jo sitä laitellut niin sitten asia toinen. Kovinkaan taloudellinen ko. Pata ei enää nykystandardien mukaan ole(tomaatilla about 8l keskikulutuksena), eikä virittely potentiaalia juuri ole kiitos alkeellisen ecun, mutta jos edellämainittuja ei pidä pahana ominaisuutena niin ei muuta kuin kauppoja vääntämään :p

    Comment

    • BenDilde
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 127
      • Kotka

      #3
      Eli periaatteessa pakuksi rekkarointi ei hirveästi säästäisi/vuosi. Sinällään muutenkin suht "edullinen" vero henkilöautona dieselin. Virittelyä en kaipaa ja eipä tämän ikäiset ja kokoiset autot hirveän paljon pienemmällä menekään. Seuraavat puoli vuotta pitäisi ajella semmoiset reilu 100km/päivä niin siksi juuri nakukone kun toi bensakin on niin perkeleen kallista 😢
      '01 E39 520iA

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2966
        • Uusikaupunni

        #4
        Verolaskurin mukaan 2205kg kokonaismassalla ajoneuvovero 826e/vuosi. Kyllä tuolla vajaa 400e erotuksella jo pari tankillista naftaa ostais.
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Itse kallistuisin 530d malliin jos yllämainitun 525tds hinta on muutaman tonnin.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • BenDilde
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 127
            • Kotka

            #6
            Itsellä kun ei vielä bemareista ole kokemusta, niin mitkä on merkittävimmät erot 525tds:n ja 530d:n välillä ja mikä kallistaisi valinnan ennemmin 530:n suuntaan?
            '01 E39 520iA

            Comment

            • janne30
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 2198
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by intfreak View Post
              Verolaskurin mukaan 2205kg kokonaismassalla ajoneuvovero 826e/vuosi. Kyllä tuolla vajaa 400e erotuksella jo pari tankillista naftaa ostais.
              E46 320d kohdalla tippui vakuutus joku 200€ myös.
              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


              1 x F20
              3 x E30
              2 x E36
              5 x E46
              3 x E9X

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by BenDilde View Post
                Itsellä kun ei vielä bemareista ole kokemusta, niin mitkä on merkittävimmät erot 525tds:n ja 530d:n välillä ja mikä kallistaisi valinnan ennemmin 530:n suuntaan?
                Myös 525d on hyvä vaihtoehto tuohon valintaan.

                525d ja 530d ovat commonrail koneilla ja ovat aika erilaisia käytökseltään kuin tuo vanha 525tds. Itse en maksaisi muutamaa tonnia tds:stä vaikka olisi alle puolet tuosta ajettu.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎