Announcement

Collapse
No announcement yet.

525iT M54B25 (01/2002) koodi P0444 ?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AntiBangle
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 22
    • Jeppis a.k.a Jakobstad

    525iT M54B25 (01/2002) koodi P0444 ?

    Kyseessä on jokin tällainen "Evaporative system open circuit" eli bensatankin huohottimessa avoin piiri. Tankista on huohotin putkitus johdettuna imusarjan alle, jossa huohottimen magneettiventtiili sijaitsee. Tankin läheisyydestä tulisi löytyä paisunta-astia sekä aktiivihiilipurkki. Venttiilin toimintaa en enää epäilisi koska olen sen juuri uusinut. Uusiminen ei poistanut mainittua koodia ja oikeammin venttiiliä koskeva koodi olisinkin P0441.

    Jostain amerikkalaiselta foorumilta luin että tankin korkin tiivisteen haurastuminen => syvä ura ja säteittäiset halkeamat on omiaan aiheuttamaan sen ettei alipainetta saada aikaiseksi. Oma korkki ei ole enää 15v jälkeen uuden veroinen, putsattu on ja tiiviste silikonoitu. Nyt myös uusi korkki tilattu.

    Luulempa ettei systeemi reagoi välittömästi vuotoon, eikä liioin sen korjautumiseen, muutenhan sillä olisi sanottavaa jokaisen tankkauksenkin jälkeen.

    Kellään kokemusta vastaavasta? Mistä vielä hakea vikaa? Moottori vikavalo palaa. Sen saa nollattua pois, mutta se palaa heti toisen startin jälkeen.
    BMW 525dA E60 LCI 2008
    PORSCHE 944 S2 '90 & Honda XR600R '92

    ex Mazda Miata 1.8 NA '96 White
    ex BMW 525iT E39 '02 Bluewater metallic
    ex BMW 525iT E34 '96 Cosmos Swartz
    ex MB 300TE S124 '87 Rauchsilber
    ex BMW 525i E34 '92 Brokatrot
    ex VW GOLF GTI '07 Lazerblau
    ex BMW 730i E38 '94 Mojavebraun
    ex Honda XR400R '97
    ex BMW 320i E30 '88 Alpinweiss
    ex VW GOLF 1.3 CL '85 Marsrot
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by AntiBangle View Post
    Kyseessä on jokin tällainen "Evaporative system open circuit" eli bensatankin huohottimessa avoin piiri. Tankista on huohotin putkitus johdettuna imusarjan alle, jossa huohottimen magneettiventtiili sijaitsee. Tankin läheisyydestä tulisi löytyä paisunta-astia sekä aktiivihiilipurkki. Venttiilin toimintaa en enää epäilisi koska olen sen juuri uusinut. Uusiminen ei poistanut mainittua koodia ja oikeammin venttiiliä koskeva koodi olisinkin P0441.

    Jostain amerikkalaiselta foorumilta luin että tankin korkin tiivisteen haurastuminen => syvä ura ja säteittäiset halkeamat on omiaan aiheuttamaan sen ettei alipainetta saada aikaiseksi. Oma korkki ei ole enää 15v jälkeen uuden veroinen, putsattu on ja tiiviste silikonoitu. Nyt myös uusi korkki tilattu.

    Luulempa ettei systeemi reagoi välittömästi vuotoon, eikä liioin sen korjautumiseen, muutenhan sillä olisi sanottavaa jokaisen tankkauksenkin jälkeen.

    Kellään kokemusta vastaavasta? Mistä vielä hakea vikaa? Moottori vikavalo palaa. Sen saa nollattua pois, mutta se palaa heti toisen startin jälkeen.
    Yleisesti kun puhutaan circuiteista tarkoitetaan sähköisiä osia.
    Lähtisin itse kokeileman saako tuon aktvoiduksi testerillä.

    Comment

    • AntiBangle
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 22
      • Jeppis a.k.a Jakobstad

      #3
      Mitäs kaikkea sellaisella oikealla testerillä siis voidaan tehdä?



      Originally posted by Muurahainen View Post
      Yleisesti kun puhutaan circuiteista tarkoitetaan sähköisiä osia.
      Lähtisin itse kokeileman saako tuon aktvoiduksi testerillä.
      Last edited by AntiBangle; 12-01-2017, 19:28.
      BMW 525dA E60 LCI 2008
      PORSCHE 944 S2 '90 & Honda XR600R '92

      ex Mazda Miata 1.8 NA '96 White
      ex BMW 525iT E39 '02 Bluewater metallic
      ex BMW 525iT E34 '96 Cosmos Swartz
      ex MB 300TE S124 '87 Rauchsilber
      ex BMW 525i E34 '92 Brokatrot
      ex VW GOLF GTI '07 Lazerblau
      ex BMW 730i E38 '94 Mojavebraun
      ex Honda XR400R '97
      ex BMW 320i E30 '88 Alpinweiss
      ex VW GOLF 1.3 CL '85 Marsrot

      Comment

      • AntiBangle
        Newbiemmer
        • Apr 2012
        • 22
        • Jeppis a.k.a Jakobstad

        #4
        Voiko joku jolla on M54B25 tarkastaa onko huohotinventtiiliin liittyvän johdon pistokkeessa kaksi liitinnastaa?
        Last edited by AntiBangle; 12-01-2017, 19:30.
        BMW 525dA E60 LCI 2008
        PORSCHE 944 S2 '90 & Honda XR600R '92

        ex Mazda Miata 1.8 NA '96 White
        ex BMW 525iT E39 '02 Bluewater metallic
        ex BMW 525iT E34 '96 Cosmos Swartz
        ex MB 300TE S124 '87 Rauchsilber
        ex BMW 525i E34 '92 Brokatrot
        ex VW GOLF GTI '07 Lazerblau
        ex BMW 730i E38 '94 Mojavebraun
        ex Honda XR400R '97
        ex BMW 320i E30 '88 Alpinweiss
        ex VW GOLF 1.3 CL '85 Marsrot

        Comment

        • AntiBangle
          Newbiemmer
          • Apr 2012
          • 22
          • Jeppis a.k.a Jakobstad

          #5
          Piuhat ristissä? Periaatteessa mahdollista. Irroitin aiemmin valtaosan liittimistä joiden johdot lähtevät kaasuläpän alla olevasta kytkentäboksista eri antureille ja toimilaitteille. Kasatessani ei mielestäni tällaista mahdollisuutta ollut kun oli 2- ja 3-napaisia liittimiä ja näissä erilaisia urituksia joita ei voinut saada kuin omille paikoilleen.
          Onko kuitenkin joku muukin huohotinventtiiliin passaava stöpseli jonka johto yltää ja myös päinvastoin?
          Last edited by AntiBangle; 12-01-2017, 19:35.
          BMW 525dA E60 LCI 2008
          PORSCHE 944 S2 '90 & Honda XR600R '92

          ex Mazda Miata 1.8 NA '96 White
          ex BMW 525iT E39 '02 Bluewater metallic
          ex BMW 525iT E34 '96 Cosmos Swartz
          ex MB 300TE S124 '87 Rauchsilber
          ex BMW 525i E34 '92 Brokatrot
          ex VW GOLF GTI '07 Lazerblau
          ex BMW 730i E38 '94 Mojavebraun
          ex Honda XR400R '97
          ex BMW 320i E30 '88 Alpinweiss
          ex VW GOLF 1.3 CL '85 Marsrot

          Comment

          • AntiBangle
            Newbiemmer
            • Apr 2012
            • 22
            • Jeppis a.k.a Jakobstad

            #6
            Havainnollistava kuva olis kiva.
            Last edited by AntiBangle; 13-01-2017, 10:09.
            BMW 525dA E60 LCI 2008
            PORSCHE 944 S2 '90 & Honda XR600R '92

            ex Mazda Miata 1.8 NA '96 White
            ex BMW 525iT E39 '02 Bluewater metallic
            ex BMW 525iT E34 '96 Cosmos Swartz
            ex MB 300TE S124 '87 Rauchsilber
            ex BMW 525i E34 '92 Brokatrot
            ex VW GOLF GTI '07 Lazerblau
            ex BMW 730i E38 '94 Mojavebraun
            ex Honda XR400R '97
            ex BMW 320i E30 '88 Alpinweiss
            ex VW GOLF 1.3 CL '85 Marsrot

            Comment

            • AntiBangle
              Newbiemmer
              • Apr 2012
              • 22
              • Jeppis a.k.a Jakobstad

              #7
              Noniin itse itselleni vastaten...

              M54:ssa on vasemmassa kyljessä johdotuksen kytkentärasia (sellainen vähän L-mallinen). Tästä lähtee aika nippu kytkentäjohtoja erilaisine pistokkeineen eri antureille, toimilaitteille yms. Koska pistokkeet ovat erilaisia ei kytkiessä juuri erehtymisen mahdollisuutta pitäisi olla. Kaapelien pituuden ja pistoketyypin suhteen on olemassa kaksi jotka on keskenään sekoitettavissa.
              Nämä ovat:

              -imusarjan etupään alla sijaitseva EVAP Purge valve
              -öljynpaineanturi (oljynsuodattimen jalassa öljynsuodattimen alapuolella sijaitsevista antureista alempi joka osoittaa taaksepäin (ylempi vasemalla)

              Mainitussa öljynpaineanturissa on vain yksi pinni, maadoitus saadaan rungon/lohkon kautta.

              Pöljästä/nopeasta päättelystä johtuen tulin ensin uusineeksi EVAP-venttiilin turhanpäiten.
              Last edited by AntiBangle; 16-01-2017, 14:53.
              BMW 525dA E60 LCI 2008
              PORSCHE 944 S2 '90 & Honda XR600R '92

              ex Mazda Miata 1.8 NA '96 White
              ex BMW 525iT E39 '02 Bluewater metallic
              ex BMW 525iT E34 '96 Cosmos Swartz
              ex MB 300TE S124 '87 Rauchsilber
              ex BMW 525i E34 '92 Brokatrot
              ex VW GOLF GTI '07 Lazerblau
              ex BMW 730i E38 '94 Mojavebraun
              ex Honda XR400R '97
              ex BMW 320i E30 '88 Alpinweiss
              ex VW GOLF 1.3 CL '85 Marsrot

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Hieno homma että tuli kuntoon ja hienoa sekin että raportoit tännekkin vaikka näköjään kääntyi aivan yksinpuheluksi. Tuon kun osaisivat kaikki.

                Comment

                Working...
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎