Kyseessä on jokin tällainen "Evaporative system open circuit" eli bensatankin huohottimessa avoin piiri. Tankista on huohotin putkitus johdettuna imusarjan alle, jossa huohottimen magneettiventtiili sijaitsee. Tankin läheisyydestä tulisi löytyä paisunta-astia sekä aktiivihiilipurkki. Venttiilin toimintaa en enää epäilisi koska olen sen juuri uusinut. Uusiminen ei poistanut mainittua koodia ja oikeammin venttiiliä koskeva koodi olisinkin P0441.
Jostain amerikkalaiselta foorumilta luin että tankin korkin tiivisteen haurastuminen => syvä ura ja säteittäiset halkeamat on omiaan aiheuttamaan sen ettei alipainetta saada aikaiseksi. Oma korkki ei ole enää 15v jälkeen uuden veroinen, putsattu on ja tiiviste silikonoitu. Nyt myös uusi korkki tilattu.
Luulempa ettei systeemi reagoi välittömästi vuotoon, eikä liioin sen korjautumiseen, muutenhan sillä olisi sanottavaa jokaisen tankkauksenkin jälkeen.
Kellään kokemusta vastaavasta? Mistä vielä hakea vikaa? Moottori vikavalo palaa. Sen saa nollattua pois, mutta se palaa heti toisen startin jälkeen.
Jostain amerikkalaiselta foorumilta luin että tankin korkin tiivisteen haurastuminen => syvä ura ja säteittäiset halkeamat on omiaan aiheuttamaan sen ettei alipainetta saada aikaiseksi. Oma korkki ei ole enää 15v jälkeen uuden veroinen, putsattu on ja tiiviste silikonoitu. Nyt myös uusi korkki tilattu.
Luulempa ettei systeemi reagoi välittömästi vuotoon, eikä liioin sen korjautumiseen, muutenhan sillä olisi sanottavaa jokaisen tankkauksenkin jälkeen.
Kellään kokemusta vastaavasta? Mistä vielä hakea vikaa? Moottori vikavalo palaa. Sen saa nollattua pois, mutta se palaa heti toisen startin jälkeen.
Comment