Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA:n alustan osien hankinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #31
    Originally posted by Clavurion View Post
    ATE:n osalta kokemukset joidenkin vuosien takaa ja ainakin siihen aikaan myös ATE:n käsijarrukengissä oli tuota ongelmaa.
    Pitänee sitten harkita alkuperäisiä. Hinnassa on vain melkoinen ero: alkuperäinen ~80€ saksassa ja ATE profiteile 25€.

    Originally posted by JaniLap View Post
    Itselläni on ATE:n Ceramic jarrupalat ja ATE:n uritetut Powerdisc jarrulevyt sekä edessä että takana. Jarrut ovat äänettömät ja tuntuma mielestäni vähintään yhtä hyvä kuin perinteisillä paloilla ja levyillä. Talvikäytössä en ole huomannut eroa kesäolosuhteisiin verrattuna. Jarrupölyä syntyy mielestäni vähemmän tai ainakin se on väriltään vaaleampaa, kuten HTK12 edellä mainitsikin.
    Liekköhän mulla alkaa olla jarrutehostin heikossa kunnossa, kun mielestäni tuntuma ei ole samanlainen kuin perinteisillä paloilla. :think Itse olen laittanut sen noiden keraamisten palojen piikkiin. Tarkoitan siis siitä, että jarrut ei ota yhtä herkästi kuin perinteisillä paloilla. Toki auto pysähtyy ihan hyvin kun polkaisee jarrua kunnolla.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2781
      • Tampere

      #32
      Originally posted by HTK12 View Post
      Liekköhän mulla alkaa olla jarrutehostin heikossa kunnossa, kun mielestäni tuntuma ei ole samanlainen kuin perinteisillä paloilla. :think Itse olen laittanut sen noiden keraamisten palojen piikkiin. Tarkoitan siis siitä, että jarrut ei ota yhtä herkästi kuin perinteisillä paloilla. Toki auto pysähtyy ihan hyvin kun polkaisee jarrua kunnolla.
      Tehostajassa ei välttämättä ole mitään vikaa, vaan arviosi ja subjektiivinen kokemuksesi jarrujen käyttäytymisestä lienee yhtä todellinen kuin omani. Itse en jarrutusten osalta ole havainnut ihmeempiä eroja, enkä tästä syystä voi myöskään pitää kumpaakaan jarrupalatyyppiä toista parempana tai huononpana. Merkittävin ero on ollut jarrupölyn näkyvyys vanteilla. Palojen kulutuskestävyyteen en osaa ottaa kantaa kun ei ole tullut useampaa keraamista settiä vielä ajettua loppuun. Oletettavasti kulutuskestävyys on parempi keraamisilla paloilla. Tosin vertailu on mielekäs lähinnä saman kuskin autossa, koska erityisesti ajotapa ja myös jarrujen kunnossapitohuollot vaikuttavat asiaan.
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by JaniLap View Post
        Tehostajassa ei välttämättä ole mitään vikaa, vaan arviosi ja subjektiivinen kokemuksesi jarrujen käyttäytymisestä lienee yhtä todellinen kuin omani. Itse en jarrutusten osalta ole havainnut ihmeempiä eroja, enkä tästä syystä voi myöskään pitää kumpaakaan jarrupalatyyppiä toista parempana tai huononpana. Merkittävin ero on ollut jarrupölyn näkyvyys vanteilla. Palojen kulutuskestävyyteen en osaa ottaa kantaa kun ei ole tullut useampaa keraamista settiä vielä ajettua loppuun. Oletettavasti kulutuskestävyys on parempi keraamisilla paloilla. Tosin vertailu on mielekäs lähinnä saman kuskin autossa, koska erityisesti ajotapa ja myös jarrujen kunnossapitohuollot vaikuttavat asiaan.
        Itsellä on kesällä vaaleat vanteet, niin se keraamisten palojen pöly ei koskaan näy ainakaan omissa vanteissa häiritsevästi. Samoin remppaa tehdässä ei ole käsineet heti mustat kun kosket vanteeseen jne. Ainakin itsellä se "initial bite" ei mielestäni ole samanlainen kuin normipaloilla. Toki nuo keraamiset on olleet alla jo sen verran, että muistikuvat ei ihan tuoreet ole. Tosin tämän havainnon tein kyllä itse heti kun vaihdoin palat. Kuten sanoit, niin nämä on toki subjetiivisia havaintoja, joten näitä nyt ei absoluuttisina totuuksina voi pitää.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • hietase
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 570
          • Espoo

          #34
          Liitekuvan litania lähti juuri tilaukseen. Toivottavasti tuossa on kaikki muu paitsi käsijarrukengät. Pitää mennä ihmettelemään niitä marmorilta.

          Autolla on ajettu nyt 240 tkm, joista 104 tkm minun toimestani syksystä -13. Itse en ole jarruille tehnyt/teettänyt yhtään mitään tähän asti. En oikein jaksa uskoa, että levyjä olisi vaihdettu ensimmäisen omistajan toimesta Saksassakaan, sillä auton mukana tulleista papereista ei löytynyt kuittia. Kaikkea muuta kuittia on hyvinkin pedantisti tallessa, joten luulisin että jarruistakin olisi lappuja jos niille olisi jotain tehty.

          Mutta voiko olla niin, että levyt olisivat muka alkuperäiset 15 vuotta vanhat ja 240 tkm ajetut? Eikö näin painavassa automaattivaihteisessa autossa levyjen (ja palojen) kulutuksen pitäisi olla aika reipasta?
          Last edited by hietase; 13-06-2018, 21:17.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by hietase View Post
            Liitekuvan litania lähti juuri tilaukseen. Toivottavasti tuossa on kaikki muu paitsi käsijarrukengät. Pitää mennä ihmettelemään niitä marmorilta.

            Autolla on ajettu nyt 240 tkm, joista 104 tkm minun toimestani syksystä -13. Itse en ole jarruille tehnyt/teettänyt yhtään mitään tähän asti. En oikein jaksa uskoa, että levyjä olisi vaihdettu ensimmäisen omistajan toimesta Saksassakaan, sillä auton mukana tulleista papereista ei löytynyt kuittia. Kaikkea muuta kuittia on hyvinkin pedantisti tallessa, joten luulisin että jarruistakin olisi lappuja jos niille olisi jotain tehty.

            Mutta voiko olla niin, että levyt olisivat muka alkuperäiset 15 vuotta vanhat ja 240 tkm ajetut? Eikö näin painavassa automaattivaihteisessa autossa levyjen (ja palojen) kulutuksen pitäisi olla aika reipasta?
            Jarrujen kuluminen riippuu täysin missä ajetaan ja miten (maantiellä rauhallista ajoa vs ruuhka-ajo).
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • hietase
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 570
              • Espoo

              #36
              Vielä sellainen huomio Profiteilen hinnoittelusta Aten osien suhteen, että power disc-levyt näyttivät olevan edullisemmat kuin tavalliset.

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #37
                Originally posted by hietase View Post
                Vielä sellainen huomio Profiteilen hinnoittelusta Aten osien suhteen, että power disc-levyt näyttivät olevan edullisemmat kuin tavalliset.
                Sittenhän ei tarvi miettiä, kummat laitetaan.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #38
                  Nyt on päästy kunnolla jarrunosista keskustelemaan, niin onko kokemuksia pinnoitetuista jarrulevyistä? Kiinnostaisi sellaiset, jos levyt pysyisivät siistimmän näköisinä pidempään. Normaalilevyt kun alkaa heti ruostumaan ja eivät ole kovin kauniit.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Nyt on päästy kunnolla jarrunosista keskustelemaan, niin onko kokemuksia pinnoitetuista jarrulevyistä? Kiinnostaisi sellaiset, jos levyt pysyisivät siistimmän näköisinä pidempään. Normaalilevyt kun alkaa heti ruostumaan ja eivät ole kovin kauniit.
                    Minkälaisia pinnoitettuja levyjä tarkoitat?
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #40
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Minkälaisia pinnoitettuja levyjä tarkoitat?
                      Siis niitä missä sanotaan niiden olevan pinnoitettu.
                      ATE: http://www.ate-brakes.com/products/d...d-brake-discs/
                      Zimmerman: http://www.otto-zimmermann.de/en/pro...sscheiben.html

                      Tuossa nyt pari esimerkkiä, pinnoitettuja levyjä löytyy monilta valmistajilta. Muistelisin lukeneeni, että BMW alkuperäiset levyt on pinnoitettu, mutta monet tarvike levyt ei.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #41
                        Onhan esim. noi ATE:n tai Zimmermann:in peruslevytkin olleet jo herran aikaa pinnoitettuja. Hidastaa toki hieman ruostumista, mutta ei se mahdottoman pitkään ainakaan Suomen olosuhteissa kestä. Jos niiden haluaa oikeasti pysyvän siistimpänä, niin maalaa navan ja levyn reunan ennen asennusta.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #42
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Onhan esim. noi ATE:n tai Zimmermann:in peruslevytkin olleet jo herran aikaa pinnoitettuja. Hidastaa toki hieman ruostumista, mutta ei se mahdottoman pitkään ainakaan Suomen olosuhteissa kestä. Jos niiden haluaa oikeasti pysyvän siistimpänä, niin maalaa navan ja levyn reunan ennen asennusta.
                          On niitä tarvike levyjä edelleen paljon, jotka eivät ole pinnoitettu vaan ne on öljytty varastointia varten. Esimerkiksi https://profiteile.de/bremsscheibe-10751-101. Osa väittää noiden pinnoitettujen levyjen kestävän siistinä pitkää ja osa ei. Itsellä en muista, että olisi omiin autoihin tullut laitettua pinnoitettuja levyjä, joten omaa kokemusta niiden kestosta pidemmällä aikavälillä ei ole. Pitänee harkita niiden maalaamista.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎