Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d turbo ujeltaa, mistä uusi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H.E. von Kuusi
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 7
    • Espoo

    530d turbo ujeltaa, mistä uusi?

    Noniin, tätä olen vähän ennustellutkin. Jonkin aikaa turbo viheltänyt mielestäni vähän äänekkäämmin, kuin pitäisi, ja suorituskyky ei ole ehkä ihan sitä, mitä pitäisi (0-100km/h mitattu vähän reilu 10s). Toissapäivänä se sitten yks kaks alkoi ujeltamaan selvästi voimakkaammin, kuin "myrskytuuli", kuten joku täällä oli osuvasti kirjoittanut. Mittarissa 462 tkm, ja turbo on alkuperäinen, eli sinänsä ei tule minään yllätyksenä tai järkytyksenä.

    Erikoisena kuitenkin pidän sitä, että eikö putkesta pitäisi tyrkkiä jonkin verran mustaa kiihdytyksissä? Ainoa tilanne, jolloin saan tästä mustaa tulemaan, on kun ajaa parisataa kilometriä putkeen semmosta 90km/h kiihdyttelemättä, ja sitten lyö kaasun pohjaan, niin saattaa jättää isonkin pilven taakse.

    No. Kysymys kuuluu, olisiko tässä syytä tarkistaa jotain muuta(kin)? Ja kun kuitenkin varmaan sen turbon vaihdan, niin onko kokemuksia noista günthereiltä ebaysta tilatuista, kunnostetuista turboista?

    Esim. tämä vaikuttaa hyvin kohtuullisesti hinnoitellulta, olkoonkin, että päälle tulee 100e panttimaksu. Ilmoituksessa lupaavat, että ei pysty erottamaan uudesta, ja että on asianmukaisilla laitteilla kalibroitu.

    En ole vielä sen kummemmin tutkinutkaan, mutta vaihtuuko ahdin ilman sen kummempia (ylimääräisiä) purkamisia? Toki kaikki turbolle tulevat ja menevät puretaan turbosta pois, mutta jääkö siihen tielle pahasti jotain muuta?
    F10 520d xDrive LCI 2016
  • MOH85
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 241
    • Rauma

    #2
    Jos turbon vaihto edessä, niin oletko miettinyt tuota parempaa versiota GT2660v:tä? Jotta sellasen sinne samalla, jos turbon uusii. Omassa mennään myös tolla "huonommalla" versiolla mutta koittanut hiukan kertätä tietoa, kun se vaihto tulee eteen. Että kannataako päivittää ja yleisen näkemyksen mukaan kannattaa..

    Hyvää settiä ja kannattaa lukea: http://www.btcf.fi/forum/showthread....156800&page=14
    e39 530dA 1999.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14526
      • Oulu

      #3
      Miten helposti tuo 2660 ahti näihin menee?
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • H.E. von Kuusi
        Newbiemmer
        • Jan 2016
        • 7
        • Espoo

        #4
        Kiitoksia vaan, kyllä taidan pysyä ihan alkuperäisessä tällä kertaa. Ehjänä ollessaan tällä pysyy ihan kohtalaisesti liikenteen mukana, vastaa suorituskyvyltään jotakuinkin uutta 520d:tä. Enemmän tässä autossa miellyttää tuo kutosdieselin miellyttävä käynti. Jos rallia tekee mieli enempi ajella, niin sitä varten löytyy remmiahdettu V8 XJR jagge

        Odotellaan vielä kokemuksia noista ebayn kunnostetuista turboista. Luultavasti päädyn sellaiseen jokatapauksessa. Eihän alle kolmeen sataan tahdo saada purkaamoilta käytettyjäkään turboja, saati kunnostettuja!
        F10 520d xDrive LCI 2016

        Comment

        • make2929
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 92
          • etelä-pohjanmaa

          #5
          Vähän aihetta sivuten, omassa turbo 2 kertaa kunnostettu (e39 530d)turbo huollossa, silti ujeltaa nii perkeleesti, mitä kylmempi ilma sen pahemmin ulvoo, vedot toki tallella. Onko se nyt nii että kunnostaessa siitä ei vaan uutta saa tekemälläkään vai mistä tuota nyt alkaa etsimään???

          Comment

          • Jussi90
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 47
            • Joensuu

            #6
            Ääntely.

            Se ulvominen voi tulla esmes puutteellisesta tasapainoituksesta. Tyypillisesti ainakin tarvike ahtimissa / jälkimarkkinoilla kunnostetuissa enemmän tai vähemmän esiintyvä oire, etenkin jos kunnostettu ilman että ajetaan suurnopeuspenkissä... (Voi olla muutakin, esmes akselivaurio / kompressoripyörän lapa mutkalla). Jos haluat kerralla oikeasti hyvän niin ota garrettilainen oem. vaihtolaite niin et tarvia harrastaa (näkee kilvestä mikä on oe ja mikä ei, garretin oe:ssa punainen remanufactured by garrett lätkä ja osanumero).

            Asennus ei kovin monimutkainen operaatio E39 ole jos löytyy nosturi, ilman nosturia vaatii vähän harrastusmieltä mutta onnistuu näinkin.

            >Tarkista samalla onko pakosarja haljennut, jos on niin allekirjoittaneelta löytyy yks kpl E39 orggis valusarjoja joutilaana
            Last edited by Jussi90; 29-01-2017, 18:56. Reason: lisäys:
            When it comes to carbon footprint, bigger is better.

            E39 530D M-sport manu 405/780 #mörkö#

            ex: Taxi E30 M50B25 turbo: 393/480...

            Comment

            • MOH85
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 241
              • Rauma

              #7
              Originally posted by zener View Post
              Miten helposti tuo 2660 ahti näihin menee?
              Mun käsittääkseni laippoja joutuu hiukan modaamaan / tekemään uuden mutta muuten kai ihan bolt-in eli käsitys minulla olisi ettei todellakaan paha homma. Tossa edellisessä postauksessa olevan linkin takaa hyvää tietoa. Kannattaa lukea kokonaan läpi, vaikka aihe välillä rönsyilee - tietty normaaliin tapaan..

              tästä näin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=156800

              Jes! Sehän tosiaan hiukan maku / että auton käyttötarkoituksen mukaan tehtävä päätös eikä alkuperäinen garretin turbo kuitenkaan huono vaihtoehto ole. Toivottavasti joku osaa kertoa kokemuksia, ite en ole onneksi tässä pisteessä vielä..
              e39 530dA 1999.

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Jussi90 View Post
                Se ulvominen voi tulla esmes puutteellisesta tasapainoituksesta. Tyypillisesti ainakin tarvike ahtimissa / jälkimarkkinoilla kunnostetuissa enemmän tai vähemmän esiintyvä oire, etenkin jos kunnostettu ilman että ajetaan suurnopeuspenkissä... (Voi olla muutakin, esmes akselivaurio / kompressoripyörän lapa mutkalla). Jos haluat kerralla oikeasti hyvän niin ota garrettilainen oem. vaihtolaite niin et tarvia harrastaa
                Kiinnittäkääpäs huomiota ilmansuodatinta vaihtaessa/poistettaessa sen tiivistyspintaan ilmamassamittaria vasten. Löytyykö hiekanjyviä ynnä muuta skeidaa.?
                Omasta on löytynyt aina. Kesällä tuli uusi 2260v laitettua paikalleen ja samalla kertaa laitoin myös klemmarin ilmansuodattimen kaulalle. Tämä turbo on pysynyt hiljaisena.

                Yksi hiekanjyvä riittää tekemään turbon sipeen rutun, ja sen jälkeen sit viheltää.

                Comment

                • JarkkoMikael
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 165
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Tuossa suht halvalla uusi http://turboparts1796.com/marken-ser...48906-e39.html

                  Comment

                  • Jii_Koo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 785
                    • Jkl

                    #10
                    Tää pisti tänään silmään; https://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2155541
                    Hieman korkeahko hinta, mutta tolla varmaan menis sen toisen 400tkm vielä.
                    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎