Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 m54b25 nypyttää kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    E39 m54b25 nypyttää kylmänä

    Elikkäs kun tuon koneen starttaa niin kone hypyttää hieman, ei kuulosta käyvän vajailla pytyillä tuntuu vaan että kävisi vähän huonommin, kokeiltu ottaa ilmastointia pois päältä ei vaikutusta
    Voisiko olla että laturi kävisi startin jälkeen lataamaan niin kovin että vähän rasittaa konetta?

    Lämpimänä tai ajossa ei mitään huomattavaa nykimistä

    Vika ei sinällään haittaa millään tavalla minua koska hypytys on niin pientä ajattelin vaan että tietääkö joku mikä tuohon voisi vaikuttaa?

    Autoo vaihdettu lähiaikoina öljyt, tulpat, ccv ja putket, autossa ei ole imuvuotoa
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7400
    • Oulu

    #2
    Vikakoodit lukisin ekana. Ei laturi tai mikään muukaan kuormitus tyhjäyntiä huononna, kyllä moottorinohjaus pyrkii pitämään tyhkäyntikierrokset haluttuina vaikka lähdet liikkeelle ilman kaasua. Mulla tosin M52TU mutta en usko että tässä suhteessa on eroa.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      #3
      Juuu vikakoodia ei yleensä oo antanut

      Paitsi nyt muutamana aamuna sytyttänyt moottorin vikavalon ja antaa vikakoodia sytytyskatkoksista 2 3 ja 6 pytyistä vaihdoin sytytystulpat kaikki ja noihin mainittuihin sylintereihin puolien tulpanhatut mutta silti välillä kylmänä tekee tuota, autoon vaihdettu myös separaattori aikaisemmin ja koneessa ei ole imuvuotoa

      Mikäs seuraavaksi syyniin?
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2171
        • Himas

        #4
        Originally posted by Juhnukka View Post
        Paitsi nyt muutamana aamuna sytyttänyt moottorin vikavalon ja antaa vikakoodia sytytyskatkoksista 2 3 ja 6 pytyistä vaihdoin sytytystulpat kaikki ja noihin mainittuihin sylintereihin puolien tulpanhatut mutta silti välillä kylmänä tekee tuota, autoon vaihdettu myös separaattori aikaisemmin ja koneessa ei ole imuvuotoa

        Mikäs seuraavaksi syyniin?
        Vikakoodeja sytytspuolista?

        Ketjua läheltä liippaavana sigun autoon pitäisi tulpat vaihtaa. Toimiiko kaksikärkiset Boschit yhtä hyvin kuin nelikärkiset NGK:t? Hintaero mätänetissä 15,90 vs 5,90. Vaihtoväli toki 100tkm vs 40tkm.
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • Juhnukka
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 604
          • Lohja

          #5
          Juuu tohon ostettiin noi 2 kärkiset tulpat ja ihan hyvin näytti toimivan toisaalta

          Vika ei kyllä hävinnyt mutta en uskoisi että johtuisi noista tulpista:think
          Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10007
            • KVLA

            #6
            Nyt olisi ihan kiva tietää mahdolliset vikaakoodit,kuten tuossa jo kyseltiin. Ei tämä netissä arpominen ja osien uusiminen ihan halvinta korjausta välttämättä ole.

            Comment

            • Juhnukka
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 604
              • Lohja

              #7
              Siis vikakoodia tulee vain sytytyskatkoksista

              Kuten tuossa ylempänä lukee ja ilmeisesti dme katkaisee virran suuttimille kun tapahtuu yli 1 katkos per 200 kierrosta ja noita misfirejä tapahtuu aina silloin tällöin random sylintereissä elikkä mitään selvää puolavikaa ei ole havaittavissa

              Koneen kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin vika häviää ja käy tasaisesti kun kone ei tunnista enään sytytyskatkosta ja ottaa kaikki sylinterit taas käyttöön

              Porukka tuossa Amerikan foorumeilla puhui että voisi johtua liian ohuista öljyistä jonka vuoksi nostajat pääsisivät tyhjenemään osittain ja sen takia kävisi ensimmäiset kierrokset niin hyppien kunnes nostajat täyttyvät en sitten tiiä voiko olla mahdollista

              Autossa käytetty 0w40 castrolia magnateccia että voisiko tuo olla liian ohutta? Sopisiko sinne esim mobil 10w50 rally formula tai 5w40 castrol tai mobil kumpi parempi ?

              Ilmeisesti m54 koneessa todella yleinen vika tuo kylmänä tapahtuvat misfiret mutta kukaan ei ole oikein saanut selvää vikaa löydettyä. topicceja löytyy Lontooksi useita mutta kokeillaan onko kukaan Suomessa paininut saman asian kanssa
              Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10007
                • KVLA

                #8
                Originally posted by Juhnukka View Post
                Porukka tuossa Amerikan foorumeilla puhui että voisi johtua liian ohuista öljyistä jonka vuoksi nostajat pääsisivät tyhjenemään osittain ja sen takia kävisi ensimmäiset kierrokset niin hyppien kunnes nostajat täyttyvät en sitten tiiä voiko olla mahdollista
                Jos nostajat tyhjenee edes osittain,niin kyllä luulisi sen jo äänestä kuulevan.

                Comment

                • Juhnukka
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 604
                  • Lohja

                  #9
                  Totta totta

                  Totta tuokin, olisi kiva jos jollain olisi ollut samaa ja tietäisi mitä tehdä kun ei tuo ilmeisesti ihan tervettä ole että mil valo syttyy aina välillä :think
                  Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #10
                    Ei aiheudu nuo käynti onglemat liian ohueasta öljystä. Veikkaan edelleen imuvuotoja vaikka niitä ei pitäisi olla. Miten on testattu että ei ole imuvuotoja? Savulla näkee helposti imuvuodot.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Juhnukka
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 604
                      • Lohja

                      #11
                      Suihkutettu cliineriä ympäri konehuonetta

                      Ja kun esim öljykorkin tai imuputkea raottaa että saa vähän raakaa ilmaa niin alkaa käymään aivan erilailla
                      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                      Comment

                      • Juhnukka
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 604
                        • Lohja

                        #12
                        Kellään mitään ohjeita?

                        Elikkäs miten tuolla savulla saisi helpoiten katsottua imuvuodot? Tai siis vaikein kysymys että mistä savun saa aikaan kun olen jo vuosi sitten lopettanut sähkötupakoinnin eikä viitsisi savukonetta ostaa kellään mitään apuja ohjeita?
                        Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                        Comment

                        • ApriliaMan
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 235
                          • Lohja

                          #13
                          Mulla on tuota moottorivaloa sytyttäny oikeestaan koko omistusajan. Sytyttää aika useesti, jos antaa auton käydä tyhjäkäynnillä käynnistyksen jälkeen vähänkään pidempään...eikä paina yhtään kaasua (eli jättää vaan ruksuttamaan). Ja varsinkin kostealla taikka kylmällä. Sit kun alkaa misfireä tulemaan, niin kone käy epätasaisesti.

                          Puolat on uudet, kaikki imuputket/huohotin vaihdettu...ei vaikutusta. Herjaa ainakin 5 sylinteriä ja toista en muista (ehkä 2).

                          Olen tähän yrittäny löytää netistä vinkkiä, mutta eipä löydy...eikä olla yksin vaivan kanssa

                          Onneks se vikavalo yleensä sammuu muutaman käynnistyksen jälkeen.
                          Last edited by ApriliaMan; 09-02-2017, 11:30.
                          e39 530iA ///M Sport -02
                          Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                          ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                          Comment

                          • Juhnukka
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 604
                            • Lohja

                            #14
                            Jep

                            Hyvä tietää etten oo yksin toivottavasti täältä löytyis joku joka ois ratkaissut sen
                            Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                            Comment

                            • Juhnukka
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 604
                              • Lohja

                              #15
                              Sen olen huomannut

                              Että tuolla kun kiihdyttää ensimmäisen täyskiihdytyksen moottoritiellä noin - 5-20 pakkasella niin tulee hirvittävä höyrypilvi takana mutta kun on ajanut moottoriteinopeutta jonkin aikaa ja tekee spurtteja niin ei enään höyryttele että voisiko tuo johtua kondensiovedestä putkessa vai huonosta sytytyksestä vai voiko epäillä kansivikaa? Auto syö jäähdytysnestettä muutamana desin per 10 000 km että aika vähän toisaalta. Ja öljyä vie noin litran per 10 000 km

                              Autossa siis on ne halvemmat 2 maapisteen sytytystulpat
                              Voimaa kuitenkin tuntuu olevan ihan normaalisti

                              Ja autoon on laitettu euro päivitys jonka myötä poistettu takalambdat ja SAP pumppu
                              Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎