Olen lukenut kaikki mahdolliset threadit läpi, mutta en ole löytänyt ongelman aiheuttajaa. Siksipä ajattelin kysyä, josko joku viisaampi osaisi auttaa tämän ongelman kanssa.
Eli Kyseinen auto on toiminut aivan normaalisti ja sillä on ajettu päivittäin yli 50km. viimeisimmän ajon jälkeen jätin auton katokseen. Mitään poikkeuksellista en silloin huomannut. Parin tunnin jälkeen olin taas lähdössä, mutta kone ei edes luvannut ja tauluun tuli "fuel injection system". Moottori oli vielä lämmin ja ulkona oli silloin aika lailla nollassa.
Eli startti moottori pyörittää hyvin, mutta ei lupaa, vaikka kuinka pyörittää. Välillä saattaa hörähtää joku pytty (ilmeisesti ohivuodon seurauksena).
Autossa on uusi akku ja jännitteet on ok. Auto lämpimässä tallissa nyt.
Tässä sitten toimenpiteet mitä olen kokeillut:
- Uusi nokka-akselin asento tunnistin
- Uusi kampiakselin asentotunnistin
- ohivuoto testi. Ykkös suutin vuoti eniten, mutta vain 12ml/2min, kun pyöritti starttimoottorilla. Eikös sallittu arvo ollut 20ml/2min?
- Sulakkeet tarkistettu
- Railpaineet startatessa noin 350
- Siirtopumpun paineet vajaa 4baria
-Tankki on täynnä dieseliä
- Liittimiä tarkistettu
- hehku rele antaa virtaa kaikille hehkuille.
Vikakoodit inpalta:
256 air mass meter- supply voltage fault, Signal open circuit, or short circuit to B
544 accelarator potentio meter PSG - supply voltage fault
565 Boost preasure sensor - supply voltage fault, Signal open circuit, or short circuit to B-
7765 Supply V f.pedal-tr., boost pressure sensor, air mass meter - Signal open circuit, or short circuit to B-
7717 Monitoring speed (rpm) sensor- camshaft sensor signal
4693 pre supply pressure sensor- open circuit, or short circuit to B+
13573 glow device - glow system, glow plug or glow plug relay
Mikä voi estää moottoria käynistymästä?
Osaako joku viisaampia antaa jotain neuvoja, mitä kokeilla seuraavaksi.
Hehkujakaan en epäilisi, koska on käynistynyt tätä ennen hyvin kovalla pakkasella ilman lämmitystä.
Voiko johtua alipaine letkustosta? näyttävät aika haprakalta, mutta eikös auton pitäisi kuitenkin edes lupailla, vaikka vuotaisivat?
Eli Kyseinen auto on toiminut aivan normaalisti ja sillä on ajettu päivittäin yli 50km. viimeisimmän ajon jälkeen jätin auton katokseen. Mitään poikkeuksellista en silloin huomannut. Parin tunnin jälkeen olin taas lähdössä, mutta kone ei edes luvannut ja tauluun tuli "fuel injection system". Moottori oli vielä lämmin ja ulkona oli silloin aika lailla nollassa.
Eli startti moottori pyörittää hyvin, mutta ei lupaa, vaikka kuinka pyörittää. Välillä saattaa hörähtää joku pytty (ilmeisesti ohivuodon seurauksena).
Autossa on uusi akku ja jännitteet on ok. Auto lämpimässä tallissa nyt.
Tässä sitten toimenpiteet mitä olen kokeillut:
- Uusi nokka-akselin asento tunnistin
- Uusi kampiakselin asentotunnistin
- ohivuoto testi. Ykkös suutin vuoti eniten, mutta vain 12ml/2min, kun pyöritti starttimoottorilla. Eikös sallittu arvo ollut 20ml/2min?
- Sulakkeet tarkistettu
- Railpaineet startatessa noin 350
- Siirtopumpun paineet vajaa 4baria
-Tankki on täynnä dieseliä
- Liittimiä tarkistettu
- hehku rele antaa virtaa kaikille hehkuille.
Vikakoodit inpalta:
256 air mass meter- supply voltage fault, Signal open circuit, or short circuit to B
544 accelarator potentio meter PSG - supply voltage fault
565 Boost preasure sensor - supply voltage fault, Signal open circuit, or short circuit to B-
7765 Supply V f.pedal-tr., boost pressure sensor, air mass meter - Signal open circuit, or short circuit to B-
7717 Monitoring speed (rpm) sensor- camshaft sensor signal
4693 pre supply pressure sensor- open circuit, or short circuit to B+
13573 glow device - glow system, glow plug or glow plug relay
Mikä voi estää moottoria käynistymästä?
Osaako joku viisaampia antaa jotain neuvoja, mitä kokeilla seuraavaksi.
Hehkujakaan en epäilisi, koska on käynistynyt tätä ennen hyvin kovalla pakkasella ilman lämmitystä.
Voiko johtua alipaine letkustosta? näyttävät aika haprakalta, mutta eikös auton pitäisi kuitenkin edes lupailla, vaikka vuotaisivat?
Comment