Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Sammuu tyhjäkäynniltä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arpuC
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1377

    E39 Sammuu tyhjäkäynniltä

    Elikkäs nyt tuli sellainen ongelma, että nyt lämpimien kelien aikaan, kun auton starttaa niin lähtee käyntiin, mutta käyntiin päästyään kierrokset putoaa ja auto sammuu. Eteenpäin on päästy antamalla kaasua yli 2000rpm ja sen jälkeen toiminut moitteetta. Eilen kuitenkin starttasin ja teki taas saman homman josta laitoin uudelleen käyntiin ja lähdin ajamaan.

    Tehot oli ajossa täysin hukassa, tyhjäkäynti oli ensimmäisissä valoissa alle 500rpm, valoista lahdettäessä lähti vaivalloisesti eteenpäin ja alkoi tärisyttämään koko auto ikäänkuin ei kävisi kaikilla. Lopuks alkoi ryytyminen ja sammuikin valoihin. Käyntiin yrittää ja kierrokset pysyy ehkä 100rpm mutta sitten kuukahtaa ja samalla meni akkukin tyhjäksi starttauksista. Mikä voisi olla hätänä?

    Ottaako bemarin alatukivarsi kauheasti osumaa, kun jouduttiin siitä hinaamaan pari kilometriä (edellinen omistaja mallia urpo ja hävittänyt autosta vetokoukun).
    Miks sä sytytit Bemarin palaa?
    En löydä enää sun luo
    Teitkö sä tän tahallaan?
    Nyt kaikki palaa.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Vikakoooooooooooodit.

    Kristallipalloni ennustaa imuvuotoja ja asentotunnistimia.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • arpuC
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1377

      #3
      Originally posted by peltone View Post
      Vikakoooooooooooodit.

      Kristallipalloni ennustaa imuvuotoja ja asentotunnistimia.
      Täytyy lukea. Tarkennuksena tosiaan että aiemmin teki samaa ja kun antoi kierroksia ja hetken antoi tasaantua, niin pysyi köynnissä ja tehot tallella. Nyt jostain syystä käynnistin ja heitin kierroksia pariin tonniin josta D päälle ja heti ajossa tehot pois eikä käynnistynyt uudelleen.
      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
      En löydä enää sun luo
      Teitkö sä tän tahallaan?
      Nyt kaikki palaa.

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1836
        • Kotona/Poissa

        #4
        Originally posted by arpuC View Post
        ...Ottaako bemarin alatukivarsi kauheasti osumaa, kun jouduttiin siitä hinaamaan pari kilometriä (edellinen omistaja mallia urpo ja hävittänyt autosta vetokoukun).
        Niin kumpiko on urpo, se joka kadottaa HINAUSKOUKUN (vetokuokulla vedetään peräkärryä...) vaiko se joka hinaa autoa tukivarteen sidotulla köydellä?????

        Miten ajatus voi edes tulla kenenkään mieleen?

        Ja sitten asiaa.
        Kerro hyvä mies nyt edes joku lähtötieto.
        Mikä kone?
        Mikä vuosimalli?
        Last edited by Havis; 17-02-2017, 20:46.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • arpuC
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1377

          #5
          Vika ilmeisesti selvinnyt (vikakoodeja ei pysty autosta lukemaan).
          Elikkäs vika oli sitten päällä useamman kuukauden. Välillä toimi useamman päivän ja välillä sammui jokaisen käynnistyksen jäljeen 1-3 kertaa ennen, kuin pysyi käynnissä. Käynnistyskerroilla yleensä sahasi starttia hetken jonka jälkeen kierroksen ylös->mittariston tienoilta releen naksahdus->sammuminen.

          Ongelman ratkaisu: Otin käyttöön toisen avaimen ja nyt starttaa iloisesti eikä sammu.
          Miks sä sytytit Bemarin palaa?
          En löydä enää sun luo
          Teitkö sä tän tahallaan?
          Nyt kaikki palaa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎