Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 hammastangon vaihto.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.A.M.I
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 84
    • Taivassalo

    e39 hammastangon vaihto.

    Millainen homma tehdä? Teoriassa raidetangonpäät irti, letkut irti, ohjausakseli irti ja sitten raidetangon 2 pulttia auki ja kuskin puolelta pujottaa pois ja uusi takaisin päinvastaisessa järjestyksessä. Meneekö siis käytännössä noin?

    kohtuuhintaista hammastankoa (ei servotronic) saa tarjota.
    E87 118d -05
    E60 530d -04
    E39 530d Touring -99
    E39 530d Sedan -99
    E46 320i Sedan -99
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Myös moottoria pitää nostaa. Eli nostolaite yläpuolelle kiinni, moottorin kumityynyjen mutterit irti ja moottorin nosto ylöspäin n. 4cm. Lisäksi puhaltimen tunneli pitää samalla irrottaa kiinnikkeistä ja nostaa, muuten viskopuhaltimen siivet ottaa siihen kiinni nostovaiheessa.
    Tämä siis 528i, 530d on mysteeri minulle..
    E39 528iA

    Comment

    • kilehto
      Newbiemmer
      • Sep 2013
      • 12
      • Suami

      #3
      Kysytäänpä samalla, miten kys malliin järkevimmin vaihetaan tehostajan öljyt? Että vaihtuu kaikki, ei jää ilmaa yms ongelmia. Tällä hetkellä ok, mutta jatkoa ajatellen.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by kilehto View Post
        Kysytäänpä samalla, miten kys malliin järkevimmin vaihetaan tehostajan öljyt? Että vaihtuu kaikki, ei jää ilmaa yms ongelmia. Tällä hetkellä ok, mutta jatkoa ajatellen.
        Jos kaikki haluat vaihtaa, niin huultelemalla. Eli paluu letku irti säiliöstä ja öljynkeräysastiaan. Imuletkuun sitten syötetään uutta öljyä. Sitä tehostajan säiliötä voi käyttää, jos sen paluu puolen tilapäisesti tulppaa. Lopuksi letkut paikalleen ja säiliö täyteen. Säiliössä on integroitu suodatin jota ei voi vaihtaa, joten koko säiliön vaihtamista kannattaa harkita.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • kilehto
          Newbiemmer
          • Sep 2013
          • 12
          • Suami

          #5
          Kiitos. Poistuuko ilmat kääntelemällä eestaas laidasta laitaan? Jos ostaa "merkkiöljyt" ja vanhat on mitä sattuu, niin onko odotettavissa ongelmia? Entäs kokonaismäärä, kun kaikki lirutellaan pois?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by kilehto View Post
            Kiitos. Poistuuko ilmat kääntelemällä eestaas laidasta laitaan? Jos ostaa "merkkiöljyt" ja vanhat on mitä sattuu, niin onko odotettavissa ongelmia? Entäs kokonaismäärä, kun kaikki lirutellaan pois?
            Ei sinne tule mistään ilmaa jos tekee sen huuhtelemalla. Nopea kaveri huuhtelee kolmella litralla, jos ei hirveän mustat ole. Eli auto käyntiin ja nopeasti pyörittämään rattia laidasta laitaan, toinen kaataa kokoajan lisää nestettä. Eturenkaat kannattaa olla ilmassa, niin rattia nopeasti pyöritettyä. Hommaan tarvitsee kaksi tekijää ja purkit on hyvä olla valmiiksi auki, nestettä menee melko vauhdilla. Paluu puolen letkuun kun laittaa läpinäkyvän letkun, niin näkee milloin nesteen väri muuttuu ja voi lopettaa. Sitten vaan säiliö paikalleen ja merkkiin asti nestettä. Huuhtelemalla ei väliä. CHF on notkeampaa kylmässä kuin ATF, joten sitä laittaisin jos huuhtelemalla vaihdat. Alkuperäinen on muistaakseni Pentosin CF11S vastaavaa on esim. Febin S6161
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • ahne
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 34

              #7
              Saako Hammastangon vaihdettua apurunkoa irroittamatta M57 moottorin kanssa? Ilmeisesti joidenkin moottoreiden kanssa onnistuu ja joidenkin kanssa ei.
              Onko kokemusta?

              Vastaus: Onnistuu hyvin pelkästään moottoria nostamalla. Ei ole itseasiassa kovin pahakaan homma vaihtaa.
              Last edited by ahne; 14-06-2020, 23:19. Reason: Vastaus löytyi kokeilemalla

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎