Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 öljynpainevalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -TSM-
    Bimmer Rookie
    • Jan 2016
    • 94
    • Pirkanmaa

    m52b28 öljynpainevalo

    Tuli juuri vaihdettua tuohon 528i venakopan tiivisteet, separaattori letkuineen ym. Nyt kun lähdin ajamaan pidemmän matkan, niin ruuhkassa seisoessa syttyi punainen öljyvalo mittaristoon. Ensin valo vilkkui varmaan 10 kertaa ja sammui aina kun päästi kytkimen. Sen jälkeen vilkkui satunnaisesti kunnes jäi palamaan. Sammuu kyllä heti kun antaa vähän kierroksia. Ei kuulu epämääräisiä ääniä tms.

    Onko näissä ollut ongelmia öp-antureissa tai pumpuissa?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Onhan siellä nyt varmasti riittävästi öljyä? Seuraavaksi mittaisin öljynpaineet.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • -TSM-
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 94
      • Pirkanmaa

      #3
      Öljyt on maksimissa.
      Auto seisoi lätkämatsin verran, ja ennen ajoon lähtöä painelin öp-anturia ja johtoa. Ei ainakaan 30km ajomatkalla sytytellyt valoa.
      Anturi on vähän öljyisen näköinen, kun viereinen banjoliitin on vuotanut öljyä siihen, en sitten tiedä voiko tällä olla vaikutusta. Imusarja tuli myös muiden hommien ohessa irroitettua ja sinne tiivisteet vaihdettua, niin voi olla, että paikalleen laitteessa öp-anturia on tullut vahingossa tökkäistyä.
      Vikakoodeja ei ainakaan Carlylla antanut.

      Kuuluuko anturista lähteä vain yksi johto?

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Antureitakin on silloin tällöin hajonnut, etenkin moottoritilan pesun yhteydessä.

        Eipä tuon paineen mittaaminen kovin suuri toimenpide ole. Sillä saa ainakin vian varmaksi selville.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          Originally posted by -TSM- View Post
          Kuuluuko anturista lähteä vain yksi johto?
          Kyllä, maadoittuu runkonsa kautta.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Kyllähän tuo vaikuttaisi, että anturin johdotus on saanut siipeensä rempassa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • -TSM-
              Bimmer Rookie
              • Jan 2016
              • 94
              • Pirkanmaa

              #7
              Tosiaan ainakin tämän päivän työmatka-ajot auto toimi hyvin ilman vikavaloja.
              Tarvitsee sitten inpalla mittauttaa öljynpaineet, jos vielä sytyttelee valoa.

              Saakohan tuollaista anturia ostettua johtoineen päivineen? Kun nopeasti etsittynä löytyi vaan pelkkää anturia.

              Tyhjäkäynti lämpöisellä koneella on kyllä melko matala, vain hieman sen 500rpm viivan päällä.
              Mutta ei tosin ennenkään tästä huolimatta ole öljyvaloja vilautellut.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by -TSM- View Post
                Tosiaan ainakin tämän päivän työmatka-ajot auto toimi hyvin ilman vikavaloja.
                Tarvitsee sitten inpalla mittauttaa öljynpaineet, jos vielä sytyttelee valoa.

                Saakohan tuollaista anturia ostettua johtoineen päivineen? Kun nopeasti etsittynä löytyi vaan pelkkää anturia.

                Tyhjäkäynti lämpöisellä koneella on kyllä melko matala, vain hieman sen 500rpm viivan päällä.
                Mutta ei tosin ennenkään tästä huolimatta ole öljyvaloja vilautellut.
                Ei inpa osaa kertoa painetta. Siihen on ihan mekaaninen mittari.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎