Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alusta ja ohjaus, varaosat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pakasteherra
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 12
    • Oulu

    E39 alusta ja ohjaus, varaosat

    Auto on 525d Touring, vuosimallia -01. Nyt täytyisi uusia kriittisimpänä ohjainvaihde, mutta muutakin hilpettä on listalla. Eli vaihtoon menisi ainakin
    - ohjainvaihde (ei servotronic)
    - koiranluut eteen
    - takakelkan korihelat/kumit
    - narinahelat takaa
    - takavakaajat

    Onko foorumilaisilla suosituksia nöösille osien merkistä ja mistä pk-seudun firmasta niitä käy kyselemässä? Osia on katsottu jo Merteilistä, KL-varaosista ja Motonetista, mutta osien merkki ei nettisivuilta ainakaan selviä. Motonetista on tullut viime kesänä haettua varaosia etupäähän, mutta niiden kestävyys on ollut olematonta, joten kokeneempien suositukset otetaan vastaan. Ilmeisesti Lemförder on suhteellisen kestävä ja turvallinen vaihtoehto.

    Onko jotain muita osia, jotka on edellämainittujen vaihdossa hyvä vaihtaa uusiin vaikkei tarvetta välttämättä olisi? Ohjainvaihdetta kannattanee kysellä käytettynä purkaamoilta, mitä käytetyn tarkastamisessa kannattaa erityisesti huomioida?

    Eli listataan kokemuksien perusteella kestävimmät osat ja kaupat, jotka niitä myy! Myös toimiviksi todetut nettikaupat voi ilmoittaa.
    Last edited by Pakasteherra; 01-04-2017, 08:43. Reason: Lisättäköön vielä, että auto täristää jarruttaessa kevyesti suht voimakkaasti. Kovempaa jarruttaessa tärinä vaimenee hieman.
    Ajossa E39 525d Touring, 2001
  • Byge
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 249
    • Oulu

    #2
    Ebaysta saksanmaalta. halvemmalla kuin suomesta, alkuperäisiä vastaavia varaosia. Vältä viimeiseen asti halvimpia osia, eivät kestä kuin 1000-10 000km.
    RealOEMista varaosanumeroiden avulla löytyy varmasti oikeat osat.
    Nykyiset:
    520i

    Entiset:
    316i
    520i

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Isompaa osakasaa kun katselet, niin kannattaa ehdottomasti kääntää katseet Saksan suuntaa. Sieltä voisi mainita esim. Profiteilen, josta tulee aika usein tilattua. Hinnat on kohdallaan ja osat löytyy BMW varaosanumerolla. Osat tulee n. viikossa kotiin jos kaikki on hyllyssä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • hietase
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 559
        • Espoo

        #4
        Ja jos kaikesta huolimatta haluat asioidan kivijalkaliikkeessä pk-seudulla, niin Merteilistä olen ostanut Lemförderiä. Myös Fixus-liikkeet myyvät Lemförderin osia ja usein ihan järkevällä hinnalla (siis Suomen mittapuun mukaan). Kannattaa käydä paikan päällä, mikäli et halua tilata ulkomailta. Esimerkiksi Suomenojan Fixuksella homma on kohdallani toiminut ihan ok.

        Monista osavalmistajista lukenut / kuullut huonoja kokemuksia, mutta Lemförder ei lukeudu niihin.

        Comment

        • Pakasteherra
          Newbiemmer
          • Jan 2016
          • 12
          • Oulu

          #5
          Kiitoksia vastauksista!

          Mitäs mieltä raati on ohjausvaihteen hommaamisesta Motonetista? Nuohan on huollettuja vuoden takuulla, mutta merkki määräytyy summamutikalla. Kannattaako tuollaista harkita, katseleeko käytettynä Suomesta vai uskaltaako tuollaista saksanmaalta tilailla? Ihan hirveästi ei opiskelijabudjettikaan veny, mutta tuo on sellainen osa jota ei viittisi useasti vaihdella..

          Kelpaako nuo ohjausvaihteet ihan ristiin eri mallien kanssa, kunhan mun tapauksessa ei ole servotronicia?
          Ajossa E39 525d Touring, 2001

          Comment

          • Laakeri
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 983
            • Rovaniemi

            #6
            Kaverin 530d:ssä on pari vuotta vanha kunnostettu hammastanko joka vuotaa jo, joten suosittelisin hankkimaan ehjän käytetyn. Ihan arpapeliä onko ne kunnostetut mistään kotoisin. Ainakin varaosakatalogi sanoo, että on sama akseli kaikissa missä ei ole servotronicia poislukien v8:t.

            Mulla on pari noita irrallaan varastossa ja irtoaa muutamalla kympillä jos tarve on.
            E34 S38B38
            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
            2gen RAM 5.9 cummins

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎