Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 rengastus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EOL
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 175
    • Kankaanpää, Finland

E39 540 rengastus

Terve nyt tarvitsen hieman tietoa kun minulla on kyseisessä autossa kesärenkaina edessä 235/40/18 takana 265/35/18 ja nuo takarenkaat syö sisäreunan.
    Nelipyörä suuntaus on tehty joten onko sitten vain noiden leveiden renkaiden ominaisuus tuollainen.
    Nyt olenkin miettinyt hommaavani uudet vanteet ja renkaat mut en noin leveitä taakse joten mikä olisi järkevin vaihtoehto 17 tai 18 tuuman vannekoissa rengastukselle?
    Autossa on alkuperäinen m-sport alusta.
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

Suuntauslappu ihan ensimmäiseksi esille, koska itsessään tuo suunnattu ei kerro mitään.
    On niin monen tasoisia säätäjiä eli kulmat voi silti olla pielessä em rengaskoolle tai sitten taka-akselilla on väljää, onko sinne uusittu mitään vielä?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• EOL
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 175
      • Kankaanpää, Finland

Täytyypä kaivaa se suuntaus lappu jostain esille.
      Takapäähän ei ole mitään vielä vaihdettu ainakaan minun aikana ja nyt kilometrejä reilu 170t eikä kait ihan kauheasti väljää voi olla kun leima taas tuli ja kun ovat kuluneet kummatkin puolet niin samalla lailla takarenkaista.
      Olen kyllä lukenut tuon takapään hankalasta säädettävyydestä mut mistä sit löytyy paikka joka sen varmasti osaa tehdä.
      Vaihtoehtoista rengastusta ajattelin 7.5x17 tai 8x18.
      Last edited by EOL; 19-04-2017, 13:52.

Comment

• albbu
        BTCF Member
        • Feb 2015
        • 64
        • HML

On ihan normaalia että leveämmät kumit kuluu nopeammin, mutta jos alusta ja säädöt on kohdillaan, niin kyllä ne kuluu tasaisesti. 235/40/18 ja 265/35/18 on alkuperäiskoko 18" vanteille. Itse käytän samaa rengastusta 535:ssa, kaks kesää kesti takakumit, etusilla ajelee vielä toiset kaksi. Kaikki tasaisesti kuluneet. 17" vanteille alkuperäiskoko on 235/45 eteen ja 255/40 taakse, vanteet 8Jx17 ja 9Jx17.

Mutta itse lähtisin etsimään vikaa suuntauksesta tai alustasta enemmin kuin ostelemaan uusia vanteita ja renkaita.

E34 540iA "M-tech" -92 Santoriniblau
        E46 320i Touring M-sport -04 Schwarz
        ex E39 535iA -99 Titansilber metallic
        ex E34 525iA Touring -92 Alpineweiss

Comment

• LT
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 140

Taaksehan on se suositusten mukainen camber aika reilu e39:ssä, joten ei ole mikään ihme jos leveät ja matalat renkaat kuluvat sisäreunalta.

Itse ainakin laitoin reilusti vähemmän kuin mitä virallinen suositus on.

Comment

• jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

Originally posted by EOL View Post
            Täytyypä kaivaa se suuntaus lappu jostain esille.
            Takapäähän ei ole mitään vielä vaihdettu ainakaan minun aikana ja nyt kilometrejä reilu 170t eikä kait ihan kauheasti väljää voi olla kun leima taas tuli ja kun ovat kuluneet kummatkin puolet niin samalla lailla takarenkaista.
            Olen kyllä lukenut tuon takapään hankalasta säädettävyydestä mut mistä sit löytyy paikka joka sen varmasti osaa tehdä.
            Vaihtoehtoista rengastusta ajattelin 7.5x17 tai 8x18.
            Leimaukot ei löydä väljää koskaan e39:stä. Vaikka kaikki olis vaihtokunnossa niin leima vaan tulee.
            Aprilia RSV4

Comment

• hietase
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 539
              • Espoo

Originally posted by jannmann View Post
              Leimaukot ei löydä väljää koskaan e39:stä. Vaikka kaikki olis vaihtokunnossa niin leima vaan tulee.
              Ihme juttu tosiaan. Itsellänikin on ollut edessä repsikan puolen koiranluu ihan kaputt ja saman nurkan taaemman tukivarren pusla aivan näkkileipää, sekä molemmissa kallistuksenvakaajan tukikumeissa merkittävät kulumat, niin mitään ei sanonut. Leima paperiin. Tämän totesin toki jälkikäteen.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎