Tervehdys!
Autossa on omituinen vika päällä ja ajattelin kysellä josko jollain olisi ollut samantyylistä vikaa ja millä se on korjaantunut..
Hakemalla en löytänyt täysin vastaavaa
Kyseessä on 2001 malli m54b22 koneella ja automaatilla.
Ajaessa pintakaasulla ja etenkin lievässä ylämäessä esiintyy ikäänkuin väännön romahdus ja kierrokset alkaa seilaamaan ja välillä saattaa esiintyä hetkellistä tärinää. Oireita tulee vauhdista ja vaihteesta riippumatta. Herkimmiten se kuitenkin esiintyy D asennolla, manuaalilla oireilu on voimakkainta vasta kuudenkympin jälkeen, muuten sitä ei varsinaisesti edes manuaalilla ajaessa huomaa.
Oireet loppuvat alhaisemmissa nopeuksissa, kun painaa kaasua reilummin, mutta ei maantienopeuksissa.
Joutokäynnissä ei ole moittimista.
Kovemmassa kiihdytyksessä esiintyy pehmeää nykimistä ja tehottomuutta alle 3000 kierroksen.
Kulutus on pilvissä..
Vika esiintyy vain lämpimänä.
Vikakoodeina on enää pakopuolen nokan tunnistin, joka on jo tilattu BMWltä ja tulee keskiviikkona!
Silti epäilen, että voiko noin suuri häiriö johtua viallisesta tunnistimesta??
Vai pitäisikö alkaa ajattelemaan vian johtuvan turbiinista..? Lootan öljytasoa en ole päässyt katsomaan ja keskiviikkona jos vika ei häviä, täytynee alkaa huomio siirtämään laatikon puoleen.
Kuukauden aikana vaihdettua osaa/rassailua:
-Imusarjan tiivisteet
-Suuttimien O renkaat
-Imuilmanlämpötila-anturin O rengas
-Kaasuläppäkotelon tiiviste
-Disan O rengas (samalla toiminta testattu ja ok)
-Tyhjäkäyntiventtiili putsattu
-Molemmat haitariputket vaihdettu samoin kaikki oheis letkut
-Huohotin ja kaikki sen letkut ja putket
-öljyn mittatikun O rengas
-Imunokan tunnistin
-Venttiilikannen tiiviste
-X määrä vesiletkuja ja paissari
-Termari koteloineen
-Visko
Pieni pätkä aktiivisesta viasta:
https://www.youtube.com/watch?v=8-xxyXM7lUc
Autossa on omituinen vika päällä ja ajattelin kysellä josko jollain olisi ollut samantyylistä vikaa ja millä se on korjaantunut..
Hakemalla en löytänyt täysin vastaavaa

Kyseessä on 2001 malli m54b22 koneella ja automaatilla.
Ajaessa pintakaasulla ja etenkin lievässä ylämäessä esiintyy ikäänkuin väännön romahdus ja kierrokset alkaa seilaamaan ja välillä saattaa esiintyä hetkellistä tärinää. Oireita tulee vauhdista ja vaihteesta riippumatta. Herkimmiten se kuitenkin esiintyy D asennolla, manuaalilla oireilu on voimakkainta vasta kuudenkympin jälkeen, muuten sitä ei varsinaisesti edes manuaalilla ajaessa huomaa.
Oireet loppuvat alhaisemmissa nopeuksissa, kun painaa kaasua reilummin, mutta ei maantienopeuksissa.
Joutokäynnissä ei ole moittimista.
Kovemmassa kiihdytyksessä esiintyy pehmeää nykimistä ja tehottomuutta alle 3000 kierroksen.
Kulutus on pilvissä..
Vika esiintyy vain lämpimänä.
Vikakoodeina on enää pakopuolen nokan tunnistin, joka on jo tilattu BMWltä ja tulee keskiviikkona!
Silti epäilen, että voiko noin suuri häiriö johtua viallisesta tunnistimesta??
Vai pitäisikö alkaa ajattelemaan vian johtuvan turbiinista..? Lootan öljytasoa en ole päässyt katsomaan ja keskiviikkona jos vika ei häviä, täytynee alkaa huomio siirtämään laatikon puoleen.
Kuukauden aikana vaihdettua osaa/rassailua:
-Imusarjan tiivisteet
-Suuttimien O renkaat
-Imuilmanlämpötila-anturin O rengas
-Kaasuläppäkotelon tiiviste
-Disan O rengas (samalla toiminta testattu ja ok)
-Tyhjäkäyntiventtiili putsattu
-Molemmat haitariputket vaihdettu samoin kaikki oheis letkut
-Huohotin ja kaikki sen letkut ja putket
-öljyn mittatikun O rengas
-Imunokan tunnistin
-Venttiilikannen tiiviste
-X määrä vesiletkuja ja paissari
-Termari koteloineen
-Visko
Pieni pätkä aktiivisesta viasta:
https://www.youtube.com/watch?v=8-xxyXM7lUc
Comment