Otsikon mukainen kehon kuljetin sammui ajosta. Veitsellä leikaten ilman suurempia ääniä. Starttasi hyvin muttei hörähtänytkään. Mikä tuli? Inpalla katoin, niin Rail paine huutaa 0 eli ei nouse. Siirtopaine on hyvä eli sen 4 baria.. Ei ilmaa, ei vuotoja. Viimeksi katsottu suutinten ohivuoto inpalla -1 ja +2,5 välissä. (yksi oli reilun kaksi, muut -1 ja +1 välissä). Yksi suutin vuotaa hiukan ulos päin (diesel nousee suutiankouruun). Jakotukin päästä irroitettu myös railpaineanturin liitin eikä auta. Antaa vikakoodia Railpaineesta 4496 Rail pressure plausibility.
Otin irti korkeapainepumpun päästä paineensäätimen, jonka pieni o-rengas oli ok. Eli olettaisin ettei vika ole siinä. Tosin tukirengas oli rikki, tosin ilmeisesti tämä ei nyt kuitenkaan vaikuttaisi paineisiin. Tilasin silti uudet o-renkaat, mutta nyt mietin, kuinka helposti tuo paineensäädin hajoaa? Voiko sitä todeta mitenkään?
Jos olisi suutin ongelma niin tuskin railpaine olis 0? luulisi, että se laskisi vain alle käynnistyvyysrajan :think
Eli vinkkejä neuvoja? Kannattaako tilata uusi paineensäädin sinne korkeapainepumpulle? Tällä hetkellä purettu imusarja sekä säädin, joten pitäisi päättää. Oli sen verran paska paikka / homma irroittaa, ettei oikein uudestaan tee mieli tehdä (eli jos kokeilee pelkillä tiivisteiden vaihdolla). Toisaalta ei tee mieli vaihtaa turhaan säädintä koska + 100€..
Tietty, jos jollain on varmasti toimiva säädin edullisesti myynnissä ja lähetysvalmiina niin nopea yv!!
Ja tietty, mistä muualta vikaa voisi tutkia, säädintä epäilen, mutta vika voi tietty olla jossakin muualla. Penkin alla surisee ok, korkeapainepumppu pihisee sen 1 minutin siirtopumpun kanssa ja tankin pumppu toimii eli tasaa nesteet ok. Dieseliä tankissa vajaa 60 litraa. Näin tilannetietona..
Otin irti korkeapainepumpun päästä paineensäätimen, jonka pieni o-rengas oli ok. Eli olettaisin ettei vika ole siinä. Tosin tukirengas oli rikki, tosin ilmeisesti tämä ei nyt kuitenkaan vaikuttaisi paineisiin. Tilasin silti uudet o-renkaat, mutta nyt mietin, kuinka helposti tuo paineensäädin hajoaa? Voiko sitä todeta mitenkään?
Jos olisi suutin ongelma niin tuskin railpaine olis 0? luulisi, että se laskisi vain alle käynnistyvyysrajan :think
Eli vinkkejä neuvoja? Kannattaako tilata uusi paineensäädin sinne korkeapainepumpulle? Tällä hetkellä purettu imusarja sekä säädin, joten pitäisi päättää. Oli sen verran paska paikka / homma irroittaa, ettei oikein uudestaan tee mieli tehdä (eli jos kokeilee pelkillä tiivisteiden vaihdolla). Toisaalta ei tee mieli vaihtaa turhaan säädintä koska + 100€..
Tietty, jos jollain on varmasti toimiva säädin edullisesti myynnissä ja lähetysvalmiina niin nopea yv!!
Ja tietty, mistä muualta vikaa voisi tutkia, säädintä epäilen, mutta vika voi tietty olla jossakin muualla. Penkin alla surisee ok, korkeapainepumppu pihisee sen 1 minutin siirtopumpun kanssa ja tankin pumppu toimii eli tasaa nesteet ok. Dieseliä tankissa vajaa 60 litraa. Näin tilannetietona..
Comment