Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 39 termistöä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schäfer
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 65

    E 39 termistöä

    Autossa on "sportl. fahrw. m. niveauregulierung". Tasonsäädön ymmärtää mutta mitä käytännössä tuo urheilualusta tarkoittaa? Mitä tekee korkeusanturin näköinen laite oikeassa etualatukivarressa? Ja sitten vinkkejä istuimenlämmittimen asennuksiin.Onko joku laittanut automaattisesti lämpiäviä jolloin ei tarvitse hankkia nappuloita kojatauluun?
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    #2
    Originally posted by schäfer
    Autossa on "sportl. fahrw. m. niveauregulierung". Tasonsäädön ymmärtää mutta mitä käytännössä tuo urheilualusta tarkoittaa? Mitä tekee korkeusanturin näköinen laite oikeassa etualatukivarressa? Ja sitten vinkkejä istuimenlämmittimen asennuksiin.Onko joku laittanut automaattisesti lämpiäviä jolloin ei tarvitse hankkia nappuloita kojatauluun?
    Sporttialusta tasonsäädöllä on n.30mm vakiota matalampi ja jämympi alusta. Itselläni myös sellainen. Iskarit ja etujouset samaa tavaraa kuin Sachs Performance Kit- alustasarjassa..
    Se tukivarren anturi mahtaa olla Xenon valojen korkeusanturi.
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

    Comment

    • bmw e34
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 633
      • raahe

      #3
      jos autossasi on xenon valot niin todennäköisesti ? se "korkeusanturin näköinen mötikkä" on juurikin korkeusanturi ajovalojen automaattista tasonsäätöä varten.

      Comment

      • schäfer
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 65

        #4
        xenonit on

        Ja hyvinhän nuo säätää. Maavara on tosi pieni (225/60/15) renkaillakin.En ole vielä muovien alle kurkistellut mitä tuhoa siellä tapahtuu kun ajaa kiinni, onko kokemuksia? Mitä veikkaatte 140 tkm ajettujen iskarien tehosta?

        Comment

        • S.P.R
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1009
          • Oulu area

          #5
          iskarit

          Mitä veikkaatte 140 tkm ajettujen iskarien tehosta?
          Jos ovat vain pysyneet ehjinä niin varmaan ihan hyvät, ainakin bensamalleissa. Sport alusta on ilmeisesti vielä vähän tavista lujempi. Etuset
          voi alkaa antamaan periksi 200tkm molemmin puolin.

          Comment

          • Magic530dAT
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 119
            • Porvoo

            #6
            Originally posted by schäfer
            Maavara on tosi pieni (225/60/15) renkaillakin.En ole vielä muovien alle kurkistellut mitä tuhoa siellä tapahtuu kun ajaa kiinni, onko kokemuksia? Mitä veikkaatte 140 tkm ajettujen iskarien tehosta?
            Jep, hyvin kolisee, en tiedä oletko pääkaupunkiseudulta mutta en ole kertaakaan onnistunut ajamaan kauppatorilta kadulle ilman että paukkuu.
            En ole (vielä) mitään vahinkoa nähnyt, mutta pahalta kuulostaa tuo pamahtelu.

            Itsellä meni etu-iskarit vaihtoon 215000 km:n kohdalla, ja kyseessä on 530d eli aika painava keula.
            E93 330d -09
            F11 M550d Touring -12
            E61 LCI 530xDA Touring -07
            E39 LCI 530DA Touring -01

            Comment

            • schäfer
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 65

              #7
              En ole pk-seudulta ,tosin käyn siellä usein. Viimeksi sunnuntaina totesin ettei Espoo-Karakallio Lidlin pihasta pääse pois ilman pohjakosketusta...täytynee palata siwan asiakkaaksi ja/tai ostaa lada-hehheh. Mutta lämpöistuimen asennukseen ei ole kukaan kommentoinut, syksy lähestyy eikä tämä kesäkään nyt niin erikoiselta näytä, takapuoli huurtuu. Korjaamon kaveri pelotteli ettei uskalla kättä penkin sisälle työntää erilaisten anturien takia??

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Magic530dAT
                Itsellä meni etu-iskarit vaihtoon 215000 km:n kohdalla, ja kyseessä on 530d eli aika painava keula.
                Ja mulla on 203tkm ajettu 530da farkkuja n.-30 mm madallettu ja nyt rupee oleen alkup.etuiskarit finaalissa ,toisessa jo paha vuoto.
                Takapää on paremmassa iskussa kuin etuiskarit.
                Lievää kolinaa pitää keula mutta ei häiritse..varmaan noi iskarit..
                Last edited by veku; 08-06-2005, 10:47.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Ide
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 74
                  • Ii

                  #9
                  Minuakin kiinnostaa vähän, mitä tuollainen Sportliche Fahrwerksabstimmung mit Niveauregulierung käytännössä tarkoittaa. Voiko tasoa säätää jostain napista tuosta vaan, vai pitääkö se tehdä jollain työkalulla? Onko tuollainen varuste ollut ruksattavana lisävarustelistalta, vai onko ne aina jonkin muun valmistajan lisävirityksiä?

                  Olisi vaan Saksassa yksi pirssi (E39) myynnissä tuolla vermeellä ja vähän pähkäilen sen suhteen. Autolla kun pitäisi päästä myös hirvimetsälle, niin sen vuoksi en haluaisi autooni jatkuvasti maata ryystävää alustaa.
                  E39 530dAt 9/98
                  www.ilkansivu.net

                  Comment

                  • Magic530dAT
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 119
                    • Porvoo

                    #10
                    Originally posted by Ide
                    Minuakin kiinnostaa vähän, mitä tuollainen Sportliche Fahrwerksabstimmung mit Niveauregulierung käytännössä tarkoittaa. Voiko tasoa säätää jostain napista tuosta vaan, vai pitääkö se tehdä jollain työkalulla? Onko tuollainen varuste ollut ruksattavana lisävarustelistalta, vai onko ne aina jonkin muun valmistajan lisävirityksiä?

                    Olisi vaan Saksassa yksi pirssi (E39) myynnissä tuolla vermeellä ja vähän pähkäilen sen suhteen. Autolla kun pitäisi päästä myös hirvimetsälle, niin sen vuoksi en haluaisi autooni jatkuvasti maata ryystävää alustaa.
                    Ei voi säätää muuta kuin anturia rukkaaamalla, eli aika hankala. Lisäksi tämä säätää vain takapäätä, eli on tarkoitettu siihen että perä pysyy samalla korkeudella ("mataluudella" ;-) riippumatta kuormituksesta, on nimittäin aika matala jo tuo -30mm. En suosittelisi tällaista yhdistelmää jos metsällä pitää käydä, alkaa nimittäin hyvin nopeasti pohja ottamaan kiinni jo ns. hyvälläkin metsätiellä.
                    E93 330d -09
                    F11 M550d Touring -12
                    E61 LCI 530xDA Touring -07
                    E39 LCI 530DA Touring -01

                    Comment

                    • Ide
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 74
                      • Ii

                      #11
                      Kiitti tiedosta. Taidan sitten pitäytyä vakiokorkeuksissa.
                      E39 530dAt 9/98
                      www.ilkansivu.net

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎