Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540iA madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Treasure
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 59
    • Vaasa

    e39 540iA madallus

    jouset.
    Mistä löytyisi suhteellisen edulliset madallusjouset ja kuinka suuri madallus olisi järkevää?
    Myös onko mahdollista asentaa pelkät jouset ja jättää tavalliset iskarit sisään?

    Kuinka tällaisessa tapauksessa nelipyöräsuuntaus? eli nelipyöräsuuntaus madalluksen jälkeen mutta pitääkö suunnata uudestan jos laittaa lyhyemmät iskarit?(siis siinä tapauksessa että vakioiskarit alla madallusjousien kanssa)

    Toinen asia on että tuossa huoltomies ehdotteli että kannattais pitää luistonestoa poissa päältä kesäaikaan (en tiedä minkä takia kun en ehtinyt jututtaa enempää).
    Practice don't make perfect, perfect practice makes perfect.
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Originally posted by Treasure
    jouset.
    Mistä löytyisi suhteellisen edulliset madallusjouset ja kuinka suuri madallus olisi järkevää?
    Myös onko mahdollista asentaa pelkät jouset ja jättää tavalliset iskarit sisään?

    Kuinka tällaisessa tapauksessa nelipyöräsuuntaus? eli nelipyöräsuuntaus madalluksen jälkeen mutta pitääkö suunnata uudestan jos laittaa lyhyemmät iskarit?(siis siinä tapauksessa että vakioiskarit alla madallusjousien kanssa)

    Toinen asia on että tuossa huoltomies ehdotteli että kannattais pitää luistonestoa poissa päältä kesäaikaan (en tiedä minkä takia kun en ehtinyt jututtaa enempää).
    Uudet jouset ja iskarit saat todennäkösesti halvimmalla tilaamalla ne suoraan saksasta tai jotkut käytetyt jouset joltain foorumilaiselta. Vakiojousetkin voit puristuttaa kasaan esim. Vallilan takomossa 100€ yhteishintaan, jos säästää haluat.

    Meitsiä ainakin neuvottiin vaihtamaan iskarit, jos madallus yli 40mm. Jos ne iskarit eivät ole loistokuntoset, niin vaihtaisin kyllä nekin samalla. Eipä tarvii sitten kahteen kertaan avata paikkoja, varsinkin jos ne on jo parhaat päivänsä nähneet.

    Yhessä toisessa topicissa puhuttiin muistaakseni siitä, että e39:n keula nousis iskarien kuluessa, joten jos vaihdat eka pelkät jouset ja teetät nelipyöräsuuntauksen ja sitten myöhemmin kun vaihdat iskarit ja auto putookin reilusti, niin taas pääset suuntaamaan sitä uudestaan. Näin siis ainakin maalaisjärjellä ajateltuna.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Treasure
      Toinen asia on että tuossa huoltomies ehdotteli että kannattais pitää luistonestoa poissa päältä kesäaikaan (en tiedä minkä takia kun en ehtinyt jututtaa enempää).
      Tottakai hän noin sanoo, saa sitten hommia kun sateella vedät auton pylvääseen tai katukiven reunaan... Kysypä häneltä perustelut tuolle ehdotukselle.
      E39 528iA

      Comment

      • Treasure
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 59
        • Vaasa

        #4
        ihme juttua

        Originally posted by TJJ
        Tottakai hän noin sanoo, saa sitten hommia kun sateella vedät auton pylvääseen tai katukiven reunaan... Kysypä häneltä perustelut tuolle ehdotukselle.
        jotain horisi jonkun päällä "makaamisesta", oli joku systeemi menny e39:ssä vaihtoon sen takia. kuulostaa vähän oudolta hommalta kylläkin.
        Practice don't make perfect, perfect practice makes perfect.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          ...todellakin outo????

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎