memebuy23buy

M57 moottorin siirto toiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazer
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 22
    • Suomi

    M57 moottorin siirto toiseen

    Moro!

    Tuli ostettua konevikainen 530dA varaosiksi kun halvalla sain. Nyt aloin kuitenkin pohtimaan, josko ottaisin omasta käyttiksestä (11/99, 530dA) moottorin ja laittaisin tähän konevikaisen koriin (01/01). Oma käyttis kun on päässyt rapistumaan vähän joka nurkasta.. Meneekö moottori heittämällä paikalleen ilman sen kummempia puukotuksia sähköihin tai kiinnityksiin? Kaikki neuvot ja niksit ko. operaatioon ovat erittäin tervetulleita!
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Plug & Play. Pura keula, niin motti on helppo irrottaa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      #3
      Kuten edellä sanottiin, niin pura keula pois. Lähtee kokopakettina puskuri, valot, syylärit ym. Sitten vaan kardaani irti ja moottori+laatikko paketti ulos. Tarvittavat toimenpiteet ja pakettina takaisin.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Lazer
        Newbiemmer
        • Jul 2012
        • 22
        • Suomi

        #4
        Kiitokset molemmille! Mutuilin, että helppo homma se olisi, piti vain saada vielä varmistus asiaan. Katsotaan miten homma menee kun pääsen pajalle

        Comment

        • Lazer
          Newbiemmer
          • Jul 2012
          • 22
          • Suomi

          #5
          Vielä tarkennuksena. Eli keula pois, miten käy nesteiden? Mistä tulpata, mitä litkuja varata mukaan jne. Kardaanin pudottaminen irti laatikon päästä helppokin:think Onko mitään "älä missään nimessä tee näin" -asiaa?

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #6
            Tokihan jäähdytinnesteet ensin lasketaan pois ja ilmastointiaineet poistetaan. Rättinivel irti kardaanin ja laatikon välistä.
            Last edited by Clavurion; 21-07-2017, 12:30.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Lazer
              Newbiemmer
              • Jul 2012
              • 22
              • Suomi

              #7
              Selvä homma Kohtahan tuota pääsee jo askartelemaan. Katotaan miten poijjan käy

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Jos irroitat laatikon niin laita turbiini paikoilleen ensin kunnolla laatikkoon ennen kuin laitat takaisin koneen perään. Muuten on hyvä mahdollisuus rikkoa vaihteiston öljypumppu.

                Comment

                • Lazer
                  Newbiemmer
                  • Jul 2012
                  • 22
                  • Suomi

                  #9
                  Laatikon vaihto on vielä mietinnän alla. 100tkm vähemmän ajettu ja vuosi sitten huollettu. Varmaan kannattaisi se vaihtaa samalla?

                  Comment

                  • Lazer
                    Newbiemmer
                    • Jul 2012
                    • 22
                    • Suomi

                    #10
                    Keula lähti nätisti pois isona palana. Nyt tenkkapoona öljynlauhdutin. Tulee siis laatikolta ja ohjaustehostimelta (eikös vain?) kuinka tuon saa irti? Onko välissä sulkuja vai onko järjestelmä edes täynnä öljyä? Auttakaa amatööriä
                    Last edited by Lazer; 21-07-2017, 17:35. Reason: Kuva jäi..

                    Comment

                    • Lazer
                      Newbiemmer
                      • Jul 2012
                      • 22
                      • Suomi

                      #11
                      Kylmästöinnin kennohan tuo taitaakin olla. Hups

                      Comment

                      • Lazer
                        Newbiemmer
                        • Jul 2012
                        • 22
                        • Suomi

                        #12
                        Kylmästöinnin kenno lähti helposti irti, mutta vaihdelaatikolta ja tehostimelta tulevat "pikaliittimet" eivät olleet ihan niin pikaisia irrotettavia.. Moottori ja vaihdelaatikko lähti nättinä nippuna pois. Nyt vaan vaihdelaatikko ja turbo vaihtoon ja paketti takaisin paikalleen. Kun vaihdan moottorin ja vaihdelaatikon, tarviiko ne ohjelmoida eculle ja laatikon ohjaukselle? Onnistuuko tämän tekemään atk-ihmisenä itse, vai etsinkö Oulusta velhon tekemään sen?

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Lazer View Post
                          Kylmästöinnin kenno lähti helposti irti, mutta vaihdelaatikolta ja tehostimelta tulevat "pikaliittimet" eivät olleet ihan niin pikaisia irrotettavia.. Moottori ja vaihdelaatikko lähti nättinä nippuna pois. Nyt vaan vaihdelaatikko ja turbo vaihtoon ja paketti takaisin paikalleen. Kun vaihdan moottorin ja vaihdelaatikon, tarviiko ne ohjelmoida eculle ja laatikon ohjaukselle? Onnistuuko tämän tekemään atk-ihmisenä itse, vai etsinkö Oulusta velhon tekemään sen?
                          Kun sinne menee samanlaiset, niin mitään ohjelmointeja ei tarvita. Adaptaatiot voisi nollata (onnistuu esim. INPA:lla).
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Lazer
                            Newbiemmer
                            • Jul 2012
                            • 22
                            • Suomi

                            #14
                            Oman aikansa sekin homma vei, mutta nyt on paketti läjässä! Pieni vikoja vielä löytyy tosin.. Kulutus kaupunkiajossa noin 100l/100km, suuttimien juuresta ilmeisesti vuotaa kun venakopan päällynen lilluu dieselissä. Sama vanha puutumisongelma ~3000 kierroksilla edelleen olemassa (oli siis vanhassakin korissa, yllätys yllätys) INPA:n kun saan askarreltua niin pääsee suuttimia tarkastelemaan. Varmaankin viisainta tarkastaa INPA:lla suuttimien arvot ja tehdä paluuvuotomittaus? Samalla sitten käydä alipaineletkut läpi. Mistä kaikkialta alipaineletkua pitäisi tulla? Olenko ymmärtänyt oikein, että koneen päädyssä on alipainepumppu, josta menee paisarille ja siitä eteenpäin turbolle ja moottorin kumeille. Kaikki nämä ohuet letkut tulisi siis olla omilla paikoillaan, jotta painee pysyy, eikös vain? Suuttimia löytyy uudemmasta koneesta 3 huollettua jos tarve vaatii. Lisäksi PA-suodattimelle tuleva piuha on totaalisen hukassa! Vanhemassa korissa se luikertelee paisarilta iskaritolpan viereen, mutta uudemmassa korissa ei tule ainakaan sitä kautta.. Ideat, neuvot ja omakohtaiset kokemukset vallan tervetulleita

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #15
                              Kyllä se todennäköisemmin vuotaa korkeapaineliitoksista tai paluulinjoista. Harvinaisissa tapauksissa suuttimen solenoidin ja rungon välistä. Putsaa paikat ja tutki auton käydessä, mistä tihkuu.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X