Käytin auton maalis-/huhtikuussa ilmastointirempassa, jolloin nesteet täytettiin ja korjattiin yksi vuotava putki. Nyt ilmastointi (IHKA) antaa oikein hyvin kylmää, mutta pidemmällä ajolla jossain vaiheessa pelkääjän puoli alkaa lämpösäädöstä riippumatta puskemaan kuumaa ilmaa.
Kuuman saa pois laittamalla keskikonsolin rullan vähintään kahdelle siniselle pallolle, mutta kaikki yli tämän antaa pelkkää kuumaa pelkääjän puolella. Vastaavasti tosin kuljettajan puoli lykkii tavoitelämpöön nähden huomattavan kylmää ilmaa keskirulla neutraaliasennossa.
Vesiventtiileistä ongelman ei pitäisi johtua. Ongelman saa hetkeksi pois laittamalla paneelista lämmöt maksimille, minimille ja takaisin normaalille, jolloin systeemi kyllä reagoi käskyihin. N. 5-10 minuutin kuluttua kuitenkin pelkääjän puoli alkaa taas pumppaamaan lämpöä kabiiniin.
Voiko vika olla pelkästään ohjauskonsolissa olevissa sisälämpötila-antureissa? Onko noita antureita jossain muualla, jotka syystä tai toisesta eivät tajuaisi oikeaa sisälämpötilaa? Vai voiko ilman sekoitusventtiilit olla jotenkin kaput?
Kuuman saa pois laittamalla keskikonsolin rullan vähintään kahdelle siniselle pallolle, mutta kaikki yli tämän antaa pelkkää kuumaa pelkääjän puolella. Vastaavasti tosin kuljettajan puoli lykkii tavoitelämpöön nähden huomattavan kylmää ilmaa keskirulla neutraaliasennossa.
Vesiventtiileistä ongelman ei pitäisi johtua. Ongelman saa hetkeksi pois laittamalla paneelista lämmöt maksimille, minimille ja takaisin normaalille, jolloin systeemi kyllä reagoi käskyihin. N. 5-10 minuutin kuluttua kuitenkin pelkääjän puoli alkaa taas pumppaamaan lämpöä kabiiniin.
Voiko vika olla pelkästään ohjauskonsolissa olevissa sisälämpötila-antureissa? Onko noita antureita jossain muualla, jotka syystä tai toisesta eivät tajuaisi oikeaa sisälämpötilaa? Vai voiko ilman sekoitusventtiilit olla jotenkin kaput?
Comment