Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528ia 97vm automaatista manuaaliksi neuvoja tarvitaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eero-Pekka
    Bimmer Rookie
    • Aug 2017
    • 51
    • Savonlinna

    e39 528ia 97vm automaatista manuaaliksi neuvoja tarvitaan

    Terve! E39:stä alkanut automaatti laatikko temppuilla ja jos ei tule huuhtelemalla kuntoon ois tarkotus laittaa manuaali tilalle. Mitä tuon vaihdelaatikon ohjausboksin kanssa pitäs tehä että sais käyntiin? Voiko samaa perää käyttää? Kardaani pitää kai vaihtaa. Jos joku tämmösen tehny ni ois hyvä saaha neuvoja!
    Myös osia tähän saa tarjota
    Last edited by Eero-Pekka; 10-08-2017, 18:57. Reason: Lisää tietoa
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Auto pitää koodata manuaaliksi. Joku foorumilainen hoitaa, itsekin olen manuaaliksi koodannut matkaa tosin turhan paljon. Ulkomuistista en nyt varmaksi sano oliko moottorinohjauksessa erisofta manuaalilla ja automaatilla M52:ssa. Kytkimelle pitää laittaa katkaisija, johdotuksia mm. pakkivaloja varte ym. Onhan siinä kaikenlaista pientä tekemistä. Tässä nyt jotain mitä pikaiseti tuli mieleen:

    - Laatikko
    - Laatikon tuki
    - Uusi kytkin
    - Kardaani
    - Pääsylinteri & työsylinteri
    - Linjat kytkimelle
    - Vaihdekeppi & vivustot & vaihdekepin ympärille tuleva lista
    - Polkimet
    - ym.

    Tuohon listaan saa nyt kaikenlaista vielä lisätä, mutta tuossa nyt jotain. Perää ei ole pakko vaihtaa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Benzino
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 643
      • EFHK

      #3
      Lainataan tätä topicia..
      Eli 10/2000 valmistunut 530dA muutettu manuaaliksi ja kaikki muuten ok mutta vakkari ei toimi. Täytyykö jokin purkki vaihtaa että saisi sen toimimaan? Ratista nappia painamalla valo syttyy kyllä mittaristoon mutta vakkari ei silti toimi.
      Mitä siis seuraavaksi tehtävä?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Benzino View Post
        Lainataan tätä topicia..
        Eli 10/2000 valmistunut 530dA muutettu manuaaliksi ja kaikki muuten ok mutta vakkari ei toimi. Täytyykö jokin purkki vaihtaa että saisi sen toimimaan? Ratista nappia painamalla valo syttyy kyllä mittaristoon mutta vakkari ei silti toimi.
        Mitä siis seuraavaksi tehtävä?
        Ei tarvitse mitään mitään boksia vaihtaa, jos kaikki on tehty oikein. Miten tuo muutos on siis tehty, onko auto koodattu manuaaliksi?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Benzino
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 643
          • EFHK

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Ei tarvitse mitään mitään boksia vaihtaa, jos kaikki on tehty oikein. Miten tuo muutos on siis tehty, onko auto koodattu manuaaliksi?
          Mitäs kaikkea täytyy näissä koodata (päivittää tiedot manuaali-vaihteiseksi)? Ilmeisesti ainakin mittaristo on jo koodattu kun ei enää näy automaatti-vaihteenvalitsemen tietoja...
          Muuten ei ole hajua onko mitä tehty..
          Pakkivalo ei toimi myöskään vaikka laatikon kyljessä olevalta kytkimeltä vedetty johdot DDE:lle ja mittaristolle (DDE:ltä).
          Kaiketi siis jotain vielä koodaamatta? Valomoduli?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Benzino View Post
            Mitäs kaikkea täytyy näissä koodata (päivittää tiedot manuaali-vaihteiseksi)? Ilmeisesti ainakin mittaristo on jo koodattu kun ei enää näy automaatti-vaihteenvalitsemen tietoja...
            Muuten ei ole hajua onko mitä tehty..
            Pakkivalo ei toimi myöskään vaikka laatikon kyljessä olevalta kytkimeltä vedetty johdot DDE:lle ja mittaristolle (DDE:ltä).
            Kaiketi siis jotain vielä koodaamatta? Valomoduli?
            Ensimmäiseksi auton varustelista (ZCS) pitää muuttaa manuaaliksi ja koodata sitten auto. Kannattaa siis ensimmäisenä tarkistaa onko kaikki koodaukset kunnossa ja sitten tarkistaa kytkennät WDS:stä.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • peeepeee7
              Newbiemmer
              • May 2017
              • 9
              • rauma

              #7
              Itellä 1998 e39 Touringin kanssa probleema.
              Auto alun perin m62b44 tomaatti, ostin auton ilman laatikkoa ja moottoria. Keulille laitettu nyt m62b35 manuaalilootalla. Kokoeiltu joitain netistä löydettyjä johdotus kikkoja mutta mitään eloa ei ole.

              Kysymys kuuluu siis onko asia niin että turha edes yrittää saada eloa ennen koodausta manuaaliksi? Herääkö suoraan koodauksen jälkeen henkiin jos kaikki muu on kuten kuuluu? Tässähän ei tällä hetkellä tuu virtaa soledoinille eikä bensapumppukaan ole mukana..

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by peeepeee7 View Post
                Itellä 1998 e39 Touringin kanssa probleema.
                Auto alun perin m62b44 tomaatti, ostin auton ilman laatikkoa ja moottoria. Keulille laitettu nyt m62b35 manuaalilootalla. Kokoeiltu joitain netistä löydettyjä johdotus kikkoja mutta mitään eloa ei ole.

                Kysymys kuuluu siis onko asia niin että turha edes yrittää saada eloa ennen koodausta manuaaliksi? Herääkö suoraan koodauksen jälkeen henkiin jos kaikki muu on kuten kuuluu? Tässähän ei tällä hetkellä tuu virtaa soledoinille eikä bensapumppukaan ole mukana..
                Jos kaikki muu on kunnossa, niin lähtee heti käyntiin koodauksen jälkeen. Manuaalin softa kannattaa fläshätä DME:hen kun tuon ikäisessä ei muistaakseni ole molempia karttoja DME:llä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • peeepeee7
                  Newbiemmer
                  • May 2017
                  • 9
                  • rauma

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Jos kaikki muu on kunnossa, niin lähtee heti käyntiin koodauksen jälkeen. Manuaalin softa kannattaa fläshätä DME:hen kun tuon ikäisessä ei muistaakseni ole molempia karttoja DME:llä.
                  Onnistuuko sulta homma etänä? Joku puheli että on mahdollista tehdä
                  Vaatinee jonkin softan vain mulle että pääset käsiksi?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    DME:tä ei varmaan kovin moni ala etänä fläshäämään. Joo kyllähän jotkut etänä tekee koodauksia, tälläisiä koodauksia en kyllä tee etänä. Hieman eriasia olla itse autossa vs. netin välityksellä.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • peeepeee7
                      Newbiemmer
                      • May 2017
                      • 9
                      • rauma

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      DME:tä ei varmaan kovin moni ala etänä fläshäämään. Joo kyllähän jotkut etänä tekee koodauksia, tälläisiä koodauksia en kyllä tee etänä. Hieman eriasia olla itse autossa vs. netin välityksellä.
                      Totta.

                      Onko asiaa lähiaikoina Satakuntaan? Vai onko tuo itse tehtävissä, jos hommasta ei ole muuta tietoa kuin opetusvideot juutuubissa😅 Ei se kovin vaikealta näytä, jos kaikki menee kuten pitää..

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by peeepeee7 View Post
                        Totta.

                        Onko asiaa lähiaikoina Satakuntaan? Vai onko tuo itse tehtävissä, jos hommasta ei ole muuta tietoa kuin opetusvideot juutuubissa😅 Ei se kovin vaikealta näytä, jos kaikki menee kuten pitää..
                        Ei ole itsellä sinne asiaa. Eiköhän sieltäkin löydy joku foorumilainen, joka hoitaa homman. Ellei ole ennen koodannut, niin on siinä vähän opeteltavaa.. Ei toki mikään mahdoton homma, mutta aika haastava ensimmäiseksi koodaukseksi.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • peeepeee7
                          Newbiemmer
                          • May 2017
                          • 9
                          • rauma

                          #13
                          Jees, pitää kysellä. Kiitoksii 👊

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            #14
                            Tuuhan käymään Tampereella niin laitetaan kuntoon.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • peeepeee7
                              Newbiemmer
                              • May 2017
                              • 9
                              • rauma

                              #15
                              Sain auton käymään ja sen liikuttaminen helpottui�� automaattiaski kiinni ja pörähti laakista. Toinen laatikon liittimistä irti (useampi pinninen lootan perässä) ja käynnistyi vieläkin. Eli löytyi nippu joka lähettää jotain käskyä(6-pinniä).

                              Liitin irti ja mittailemaan.

                              Vihreä johto ainut jossa virta kulkee.

                              Liitin laatikkoon kiinni ja mittailut.

                              Vihreän lisäksi virta lähtee laatikolta kaikkia muita pitkin, paitsi lilaa.

                              Liitin irti ja kaikki muut paitsi lila yhteen ja auto käyntiin.


                              Kysymys: löytyiskö kyseisestä liittimestä pin-outtia?
                              Ois kiva tietää että mitä johdot tekevät ja onko kytkentä turvallinen pidemmän päälle��

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎