Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d dieselvero ym

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mosselman
    Bimmer Rookie
    • Aug 2002
    • 110
    • Vantaa, Finland

    e39 530d dieselvero ym

    Terve.
    Mitähän 530d -01 mahtaa maksaa dieselvero? tai onko netissä olemassa jotain taulukkoa mistä sen näkis?
    Ja onko -99 mallin ja -01 mallin moottereissa eroa?
    Mitenkäs manuaalilaatikko/automaatti? onko kokemuksia, automaatti tietenkin mukavampi, mut onkop mitään kesto eroja?
    kiitos
    Turbo hmm...
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by mosselman
    Terve.
    Mitähän 530d -01 mahtaa maksaa dieselvero? tai onko netissä olemassa jotain taulukkoa mistä sen näkis?
    Ja onko -99 mallin ja -01 mallin moottereissa eroa?
    Mitenkäs manuaalilaatikko/automaatti? onko kokemuksia, automaatti tietenkin mukavampi, mut onkop mitään kesto eroja?
    kiitos
    Dieselvero on 714,67e/vuosi.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • ex-VAG
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 408
      • Tampere

      #3
      Originally posted by buksin-1
      Dieselvero on 714,67e/vuosi.
      Tämä hinta taitaa olla jo käyttömaksun kanssa?

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by ex-VAG
        Tämä hinta taitaa olla jo käyttömaksun kanssa?
        Joo kyllä.

        erikseen 586,92e
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • mosselman
          Bimmer Rookie
          • Aug 2002
          • 110
          • Vantaa, Finland

          #5
          Aken sivuillla oli joku laskuri ja siinä sain kokonais hinnaks 567e/v yhteensä.Eli laitoin kokonaismassaks 1800Kg ja valm.päiväks 5.2.2001 ja sit käyttöönotto päiväks 25.5.2006 (kun palaan kosovosta ja rek. auton suomeen)
          Turbo hmm...

          Comment

          • ex-VAG
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 408
            • Tampere

            #6
            Kokonaismassa sedanilla 2175kg, touringilla 2320kg.

            Comment

            • Tuuve
              Bimmer Fanatic
              • May 2005
              • 733
              • Pk-seutu

              #7
              Originally posted by ex-VAG
              Kokonaismassa sedanilla 2175kg, touringilla 2320kg.
              Mitäs kaikkea tuohon kokonaismaassaan sisällytetään?
              BMW X5 E53 4.8is

              Comment

              • Tuuve
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 733
                • Pk-seutu

                #8
                Originally posted by mosselman
                Terve.
                Mitähän 530d -01 mahtaa maksaa dieselvero? tai onko netissä olemassa jotain taulukkoa mistä sen näkis?
                Ja onko -99 mallin ja -01 mallin moottereissa eroa?
                Mitenkäs manuaalilaatikko/automaatti? onko kokemuksia, automaatti tietenkin mukavampi, mut onkop mitään kesto eroja?
                kiitos
                Entisellä duunikaverilla on -02 530d, ja kertoi veron olevan jotain about 550€ tai vähän yli. Ei muistanut tarkkaan.
                Itse laskettiin vero tuolle 330cd:lle, niin painoa oli about 1630, ja veroa suurinpiirtein 550€.

                Tuo duunikaverin peli oli automaatilla, ja hyvin painoi selän penkkiin silläkin kiihdytyksissä.
                Jos kyseessä käyttöauto, niin itse ottaisin ehdottomasti automaatin.
                Tossa on niin paljon vääntöä, että tomaattikin on ripeä sillä.
                Jos haluaa "leikkiä" niin sitten ehkä manuaali. Mutta esim. tuossa 330cd:ssä joutuu aika vauhdilla hämmentämään tikkua kun lähtee polkemaan.
                Ois vaikka 4lovinen, eikä 6lovinen
                BMW X5 E53 4.8is

                Comment

                • ex-VAG
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 408
                  • Tampere

                  #9
                  Eikös toi kokonaismassa ole omamassa + kantavuus.

                  530D tulee ehdottamasti valita automaatilla. Automaatti kuitenkin huolehtii koko ajan oikeista kierroksista, ja paikaltaan lähdettäessä saa manuaalilla tehdä melkomoisia temppuja, että pysyy automaatin perässä.
                  Näin siis uskoisin, en ole kylläkään koskaan edes nähnyt e39 530D:tä manuaalilla..

                  Comment

                  • pt.
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 122
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by ex-VAG
                    Eikös toi kokonaismassa ole omamassa + kantavuus.

                    530D tulee ehdottamasti valita automaatilla. Automaatti kuitenkin huolehtii koko ajan oikeista kierroksista, ja paikaltaan lähdettäessä saa manuaalilla tehdä melkomoisia temppuja, että pysyy automaatin perässä.
                    Näin siis uskoisin, en ole kylläkään koskaan edes nähnyt e39 530D:tä manuaalilla..
                    Onhan näitä, onneksi... Eipä olisi omaa tullut muuten ostettua.

                    Itse en suoraan kyllä allekirjoita tuota automaatin tehon pitoa. Aikaa on tosin "tovi" kulunut, kun ajoin 530d automaatilla ja kyllä se tehon tunne häviää aika totaalisesti, sekä päästää turhan korkealle kiertämään koneen. Eikä anna vaihtaa kaasu pohjassa kepistä isommalle..

                    Totta kyllä, jos vierekkäin lähetään, niin harva osaa lähtä niin, että automaatille jäisi. Hieman vaatii harjoittelua ja harjoittelua.. Mutta harvoin sitä suoritus kykyä paikaltaan mitataan. Muuta kuin viikonloppuisin liikennevaloissa härniksi.. Ja ehkä välillä kauppareissuilla..

                    Mutta onhan tuo toinen oma auto automaatti, joten kyllä molemmille sija sydämestä löytyy. Tosin sitä toista ei ole manuaalina tehtykkään, mutta saksalaisella osaamisella on saatu sen laatikon toiminta ihan hyväksi.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎