Eli ongelma? on seuraavanlainen. Ajettaessa kuuluu ikäänkuin resonointi ääni (jurina) n. 2000 - 2050 kierrosluvulla (aivan kuin voimansiirto ottaisi runkkon kiinni). Jurina ei kuulu milloinkaan muulloin kuin juuri tuolla kyseisellä kierrosluvulla ajettaessa. Se ei siis kuulu paikallaan kaasutettaessa. Olisiko jollain ollut samanmoinen äänihäiriö ja jos on niin missä vika, jos se on vika. Laatikko toimii kuin unelma eikä mitään muutakaan ongelmaa ole. Ääni on sikäli ärsyttävä että se kuuluu matka ajossa juuri tuossa 115 - 120 kmh kohdalla ja toisekseen toi vois kuulua Ladaan mutta ei bimmeriin.
e39 523 I A jurina
Collapse
X
-
Käyppä nollaan muisti laatikosta, laatikko voi oppia huonoille tavoille. Voit myös kokeilla akun kengän irroitusta. Kuulemma ei välttämättä nollaa muistia.Originally posted by NoniiEli ongelma? on seuraavanlainen. Ajettaessa kuuluu ikäänkuin resonointi ääni (jurina) n. 2000 - 2050 kierrosluvulla (aivan kuin voimansiirto ottaisi runkkon kiinni). Jurina ei kuulu milloinkaan muulloin kuin juuri tuolla kyseisellä kierrosluvulla ajettaessa. Se ei siis kuulu paikallaan kaasutettaessa. Olisiko jollain ollut samanmoinen äänihäiriö ja jos on niin missä vika, jos se on vika. Laatikko toimii kuin unelma eikä mitään muutakaan ongelmaa ole. Ääni on sikäli ärsyttävä että se kuuluu matka ajossa juuri tuossa 115 - 120 kmh kohdalla ja toisekseen toi vois kuulua Ladaan mutta ei bimmeriin.
-
Joo. En usko kuitenkaan että se on laakeri koska se ei kuulu mihinkään suuntaan kääntyessä (yleensä silloin ilmenee laakeri vika) eikä se kuulu kokoajan vaan todellakin vaan tuolla 2000 - 2050 kierroksien välillä. Myöskään välyksiä ei ole missään. Täytyy kuitenkin jatkaa tutkimista.Originally posted by HenryTaka pyöränlaakeri?Niitä on mennyt ensimmäisistä malleista.Omasta loppui ainakin jurina laakerin vaihdolla.Nykyinen: W204 220 CDI T
Ex:
Octavia RS
E39 523
E30 324
E30 316
Comment
-
Niin kummalta kuin se kuulostaakin, niin käy nollaamassa se muisti. Auttaa moniin ihme jurinoihin.Originally posted by NoniiJoo. En usko kuitenkaan että se on laakeri koska se ei kuulu mihinkään suuntaan kääntyessä (yleensä silloin ilmenee laakeri vika) eikä se kuulu kokoajan vaan todellakin vaan tuolla 2000 - 2050 kierroksien välillä. Myöskään välyksiä ei ole missään. Täytyy kuitenkin jatkaa tutkimista.
Comment
-
Ja vuosimalli on 1996. Kilometrejä takana alle 140 tkm ja niitä ei ole todistetusti yhtään enempää.Originally posted by HemiMinkähän vuosimalli?
Samalla kyselisin keskuslukituksen kauko-ohjaimen asentamisesta tuohon kyseiseen bimmeriin. Tuolla FFP:n sivuilla olivat ainakin kansanautoon asennelleet joitain META:n ohjaimia
Linkki keskusteluun:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...ht=kaukoohjain
Mahtava foorumi muuten tämä.
Nykyinen: W204 220 CDI T
Ex:
Octavia RS
E39 523
E30 324
E30 316
Comment
-
Ja kiitti vinkistä. Tarttee mennä tekee kun mun hoviasentajat tulee lomilta.Originally posted by KeimoNiin kummalta kuin se kuulostaakin, niin käy nollaamassa se muisti. Auttaa moniin ihme jurinoihin.Nykyinen: W204 220 CDI T
Ex:
Octavia RS
E39 523
E30 324
E30 316
Comment
-
523i:ssa juuri tuolla kierrosalueella resonointi tulee pakoputken lämpösuojista jotka ton ikäisessä on varmasti jo löystyneet. Eli auton alle ja kiristää uudestaan lämpösuojapellit niin loppuu resonointi...niin loppui mulla ja monella muulla.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Ei ole.Originally posted by HemiEttei vain olisi kyseessä Turun suunnalta myyty metallimusta Suomiauto, harmaalla nahkasisustalla...
auto voi olla minkä tahansa värinen kunhan se on musta (Henry Ford)
Nykyinen: W204 220 CDI T
Ex:
Octavia RS
E39 523
E30 324
E30 316
Comment
-
Ei ole mulla löysällä nuo lämpösuojat ja jurina kuuluu edelleen. On nitkuteltu pyöriä,putkea ja kaikkea mahdollista pohjanpuolella, ei löydy syytä ei. Alkaa pikkuhiljaa v*****n. On arveltu että kardaanin keskitukilaakeri pitäisi mahdollisesti vaihtaa tai pyöränlaakerit. Väljää noissa pyörissä tosin ei ole.Originally posted by Robi523i:ssa juuri tuolla kierrosalueella resonointi tulee pakoputken lämpösuojista jotka ton ikäisessä on varmasti jo löystyneet. Eli auton alle ja kiristää uudestaan lämpösuojapellit niin loppuu resonointi...niin loppui mulla ja monella muulla.
Jos nyt jollakin vielä olisi joku vinkki mitä kandee tsekata niin mielelläni lukisin siitä.
Kummastuttaa tuo pyöränlaakeri arvailu koska se tosiaan kuuluu vain tuolla 2000 - n.2050 kierrosluvulla eikä sen kuulumiseen vaikuta käännynkö johonkin suuntaan vai en. Aika v-mäisen olonen vika tämäkin.
Pitäisiköhän vaihtaa Ladaan niin nämäkin äänet olisivat ihan normaaleja.
Nykyinen: W204 220 CDI T
Ex:
Octavia RS
E39 523
E30 324
E30 316
Comment
Comment