Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e39 528i ravistaa moottoria

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Julle699
    Newbiemmer
    • Sep 2017
    • 4
    • Sotkamo

    Bmw e39 528i ravistaa moottoria

    Moro kaikille! Mikähän vois olla vialla ku tyhjäkäynnillä ja n. 900~1200, 1700~2000rpm kohdalla rupee ravistaa moottoria, eli käyntihäröö pukkaa. Vanha omistaja oli vaihtanu nokan asentotunnistimen(hella oem laatunen)ku ei ollu käyntiin lähteny, ite vaihon tuossa vasta tulpat ja vent.kopan tiivisteen. Eli ravistaa paikallaan ja ajossa nuilla kierros alueilla mutta muuten toimii normaalisti(vedot tallella ja bensa kulutus normaali). Piuhan päässä käytin kaverilla niin ei ollu vikakoodeja mutta lämmöt näytti koneella olevan tapissa(viisari kyllä taulussa toimii ja on puoli välissä ajossa). Tilasin sitte tuon eculle menevän lämpötila anturin(missä muuten sijaitsee ku ei äkkisältään löytyny). Vaikuttaneeko tuo sitte käyntiin?

    Sitte ois toinen homma että laturi jostain syystä lähtee lataamaan vasta n. 10s päästä käynnistyksestä että liekkö ihan normaalia näissä bemarin latureissa?
    Last edited by Julle699; 20-09-2017, 18:36.
  • Julle699
    Newbiemmer
    • Sep 2017
    • 4
    • Sotkamo

    #2
    Originally posted by Julle699 View Post
    Moro kaikille! Mikähän vois olla vialla ku tyhjäkäynnillä ja n. 900~1200, 1700~2000rpm kohdalla rupee ravistaa moottoria, eli käyntihäröö pukkaa. Vanha omistaja oli vaihtanu nokan asentotunnistimen(hella oem laatunen)ku ei ollu käyntiin lähteny, ite vaihon tuossa vasta tulpat ja vent.kopan tiivisteen. Eli ravistaa paikallaan ja ajossa nuilla kierros alueilla mutta muuten toimii normaalisti(vedot tallella ja bensa kulutus normaali). Piuhan päässä käytin kaverilla niin ei ollu vikakoodeja mutta lämmöt näytti koneella olevan tapissa(viisari kyllä taulussa toimii ja on puoli välissä ajossa). Tilasin sitte tuon eculle menevän lämpötila anturin(missä muuten sijaitsee ku ei äkkisältään löytyny). Vaikuttaneeko tuo sitte käyntiin?

    Sitte ois toinen homma että laturi jostain syystä lähtee lataamaan vasta n. 10s päästä käynnistyksestä että liekkö ihan normaalia näissä bemarin latureissa?
    Nyt käytiin imupuoli läpi ja separaattori ja kaikki 3 siitä lähtevää letkua oli enemmän tai vähemmän rikki ja separaattorin kalvo halki. Uusi separaattori ja letkut paikalleen. Käynnissä ei muutosta mutta nyt 50km ajon jälkeen rupesi ujeltamaan ja loppuu ku ottaa öljyntäyttökorkin pois. Samalla puhistin varuiksi IMM ku oli irti. Eli mitähän tässä nyt seuraavaksi osais rueta tekemään?

    Comment

    • Rok
      Bimmer Rookie
      • Nov 2014
      • 38
      • Uusimaa

      #3
      Ootko varma ettei sieltä jäänyt joku letku tai separaattori huonosti kiinni? Vuotaako ölynsuodattimen jalan tiiviste?

      Tässä aika hyvin ohjeita.

      Comment

      • Julle699
        Newbiemmer
        • Sep 2017
        • 4
        • Sotkamo

        #4
        Originally posted by Rok View Post
        Ootko varma ettei sieltä jäänyt joku letku tai separaattori huonosti kiinni? Vuotaako ölynsuodattimen jalan tiiviste?

        Tässä aika hyvin ohjeita.
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
        Käytin separaattorin uudestaan irti ja avasin että näin kalvon kunnon. Takasi läjään ja ei oo enää ujeltanu, mikä lie sitte ollu aikasemmin ku letkut oli purkaessa ok. Ja luin tuon topikin jonka linkitit ja korjasin kaikki siinä mainitut viat. Vielä pitää vaihtaa polttoaine suodatin kuhan joutaa. näyttää jonku verran nykivän ku pintakaasulla ajaa 1200-2000rpm. Kokeiltava varmaan vielä kaverin autosta sitä nokan anturia et ei varmasti siinä oo vika.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎