Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e39 530 dde valo eikä lähe käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stain
    BTCF Member
    • Oct 2017
    • 22
    • Espoo

    Bmw e39 530 dde valo eikä lähe käyntiin

    Osaisko joku vähän neuvoo alkaa ittellä ja sukupiirillä neuvvot loppuu kesken, alotti ongelmat joku kuukaus sitte, motaril kaasua polkastessa tuntu että ei tahtonu kiihty ja dde hehkutus valo sytty panelissa, pysähdyin sa sammutin auto ja käynnistin uudelleen ja valo sammu. teki tätä pari kertaa viikon sisällä ja sit 2 viikkoo toimi ilman mitään ongelmia ja nyt teki sen taas tossa tiistaina ja nyt ei enää lähe käyntiin. Vikakoodeja ei ole antaa, (jos joku täs espoon alueella suostuis tulla katto ne korvausta vastaan olis mahtavaa.) Vähä tällänen arvauspeli ittelle:think, mut jos tiiät mistä johtuu olis mukava tietää.

    Päivytys: Vikakoodit katottu https://imgur.com/a/4qEHL, tankin pummpu vaihettu. Ei vieläkää lähe käyntii. Seuraavaks olis varmaa painepumpun vaihto kuskin alta.
    Last edited by Stain; 17-10-2017, 15:40. Reason: Päivytys
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    #2
    Aloita niistä vikakoodeista, sielläpäin on paljon foorumilaisia jotka pystyy homman hoitamaan.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Jussi90
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 48
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by Stain View Post
      Osaisko joku vähän neuvoo alkaa ittellä ja sukupiirillä neuvvot loppuu kesken, alotti ongelmat joku kuukaus sitte, motaril kaasua polkastessa tuntu että ei tahtonu kiihty ja dde hehkutus valo sytty panelissa, pysähdyin sa sammutin auto ja käynnistin uudelleen ja valo sammu. teki tätä pari kertaa viikon sisällä ja sit 2 viikkoo toimi ilman mitään ongelmia ja nyt teki sen taas tossa tiistaina ja nyt ei enää lähe käyntiin. Vikakoodeja ei ole antaa, (jos joku täs espoon alueella suostuis tulla katto ne korvausta vastaan olis mahtavaa.) Vähä tällänen arvauspeli ittelle:think, mut jos tiiät mistä johtuu olis mukava tietää.
      Onko kuin paljon ajettu? Jos alkaa olla 350tkm+ ajettu niin tsekkaa onko tankista lähtevä siirtopumppu ja kuskin kohalta lattian alta löytyvä painepumppu vaihdettu. Itellä alko oireilemaan samalla tavalla ja ongelma poistu kun heitti uudet pumput paikalleen. Onnistuu tehdä parkkiksellakin jos on urheilumieltä .
      When it comes to carbon footprint, bigger is better.

      E39 530D M-sport manu 405/780 #mörkö#

      ex: Taxi E30 M50B25 turbo: 393/480...

      Comment

      • Stain
        BTCF Member
        • Oct 2017
        • 22
        • Espoo

        #4
        Vikakoodit katottu ja tankin pumppu vaihettu ja auton alla olevaa pumpun saapumista odotellaan.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Stain View Post
          Vikakoodit katottu ja tankin pumppu vaihettu ja auton alla olevaa pumpun saapumista odotellaan.
          Samalla kun ne koodit katsoi olisi voinut selvittää onko se vika niissä pumpuissa vai ei. Live-datasta näkee onko siirto&rail-paineet kunnossa. Toki ainahan voi aloittaa osaruletin jos taskussa ylimääräinen raha polttelee.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Stain
            BTCF Member
            • Oct 2017
            • 22
            • Espoo

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Samalla kun ne koodit katsoi olisi voinut selvittää onko se vika niissä pumpuissa vai ei. Live-datasta näkee onko siirto&rail-paineet kunnossa. Toki ainahan voi aloittaa osaruletin jos taskussa ylimääräinen raha polttelee.
            Omaa vikakoodin lukijaa ei ole, mutta rail paine tais näyttää 0:lla.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Stain View Post
              Omaa vikakoodin lukijaa ei ole, mutta rail paine tais näyttää 0:lla.
              Entäs siirtopaine?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Stain
                BTCF Member
                • Oct 2017
                • 22
                • Espoo

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Entäs siirtopaine?
                Sitä ei kait katottu, jos katottiin en musita arvoo.

                Comment

                • Stain
                  BTCF Member
                  • Oct 2017
                  • 22
                  • Espoo

                  #9
                  Tankissa oleva pumppu vaihettu ja kuskin alla oleva kans mutta ei silti lähe käyntiin. Rail preassure näyttää 0 kylläkin. Estäiskö nää paine anturit käynnistystä jos ne on rikki?

                  Comment

                  • MOH85
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2009
                    • 241
                    • Rauma

                    #10
                    Jos oikein muistan niin tuo railpaine anturin hajoaminen siirtää paineen jollekin vakiokartalle eli hajotessaan käyttää oletusarvoa. Tästä oli jotakin keskustelua silloin, kun oma e39 530d ei enää käynnistynyt. Eli virallisen ohjeen mukaan pitäisi lähteä käyntiin vaikka jakotukin päässä oleva anturi hajoaa (joku sanoi että ei lähde, moni sanoi että toimii. BMW ohjeistuksen mukaan pitäisi silti toimia, vaikka railanturi pois pelistä). Toinen voisi olla korkeapainepumpun paineensäädin ja varsinkin ne o-renkaat, jotka hajotessaan ilmeisesti tekee juuri sen, että rail paine näyttää 0. Tällöin polttoaine palaa suoraan takaisin eli ei mene suuttimille (jakotukille -> railanturi sanoo 0) asti. Ite vaihdoin molemmat anturit tuloksetta ja syyksi paljastui korkeapainepumppu. Tosin sammui kertalaakista ajossa. Railpaineet oli nollassa ja ainoa vikakoodi oli railpaineesta. Sen tarkempaa vikakoodia ei tullut, ainoastaan matalasta railpaineesta valitti. Jos jokin suutin kusee pahasti luulisi että railpainetta olisi silti. Itellä ainakin oli yksi suutin kokonaan pois pelistä (korjausarvo +10) ja silti toimi ja lähti hyvin käyntiin. Tuskin kaikki suuttimet yht äkkiä hajoaa noin. Jakotukilta voi ottaa irti suuttimelle menevän polttoaineputken ja kokeilla, josko sinne asti tulee ainetta. Jos ei tule katselisin tuota paineensäädintä kp-pumpun kyljestä. O-renkaat maksaa muutaman euron sinne. Vaihtokin ihan kohtalaisen helppoa, tosin hiukan pitää purkaa pois edestä sälää. Ja eikös suodattimen päällä ole siirtopaineelle oma anturi. En tiedä, jos se hajotessaan ei anna mitään arvoa ja siksi auto luulee että siirtopaineet puuttuu eikä nosta siksi railpainetta. Mutta ymmärtääkseni tästä tulee kyllä oma vikakoodi eli siirtopaine liian matala. Helpoin tapa tietysti kattoa että siirtopaineet on ok eli sen +/- 4 baria. Jos se näyttää ihan hyvältä kannattaa tutkia tuleeko jakotukille ainetta. Eli jos siirtopaineet ok niin kp-pumppu / paineensäädin (paineensäätimen liitin).. Näillä itse lähtisin liikkeelle.. Ja tietty nyt kattoo että uudet pumput varmasti lähtee käyntiin eli suodattimen jälkeisessä letkussa ei ole ilmaa. Siirtopumppu ja tankin pummpu on saman releen takana eli siinäkin voi olla vikaa. Siirtopumpun toiminnan tosin kuulee kyllä. Virrat päällä sirisee sen 30sec ja sammuu..

                    Tietty tarkistaa myös ettei ajonesto rajoita asiaa. Tosin siitäkin saa varmaan oman koodin, jos näin on. Mutta tuo kp-pumpun vaihtoa itse välttelin eli kaikki "helpot" tarkistukset kannattaa tehdä..

                    -> moottoritilassa apukuskin puolella siellä boksissa olevassa sulakkeessa (muistaakseni f105) joka on 30A ajoneston sulake. No uusi sulake kiinni, starttaus->paloi taas->vaihto uuteen->käynnistyi!

                    -> Aikanaan oma E39 530d sammui myös laakista ja oli mennyt huohottimen lämmittimen vastuksen johdot oikosulkuun! Uusi johtosarja maksoi muistaakseni 15€, se vaihtoon ja uusi pääsulake ja käyntiin!! Sulake sijaitsi konepellin alla siellä missä on ohjainlaitekin!
                    Last edited by MOH85; 25-10-2017, 22:26.
                    e39 530dA 1999.

                    Comment

                    • Stain
                      BTCF Member
                      • Oct 2017
                      • 22
                      • Espoo

                      #11
                      Morjesta taas, autoo käytettiin korjaamolla ja korkeapaine pumppuha siellä oli paskana. se vaihettu ja auto taas käynnistyy. Mutta edelleen yks ongelma pysyy, kun kaasun laittaa pohjaan, heittää DDE valon päälle ja tehot katoaa, kun auton käynnistää uudelleen ongelma katoaa kunnes taas painee kaasun pohjaan.Korjaamolla vaihettu Korkeapainepumppu, paluulinja ja muut alipaineletkut ja tiivisteet. Mistähän tää johtuis?
                      Attached Files
                      Last edited by Stain; 07-12-2017, 16:48.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9138
                        • Oulu

                        #12
                        Kurkkaa live-datalla, miten siirtopaine ja rail-paine käyttäytyvät täydellä kuormalla (tuo vikakoodin loggaus voi tulla viiveellä, niin nuo näkyvät arvot eivät välttämättä kerro totuutta). Oliko tämä nyt manuaali vai automaatti (manuaali reagoi herkemmin romahtavaan siirtopaineeseen)? Onko suuttimien paluuvuodot mitattu?

                        Ihan mielenkiinnosta, oliko pumppu oikeasti rikki, tarkistettiinko painesäätimen o-renkaan kunto?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Stain
                          BTCF Member
                          • Oct 2017
                          • 22
                          • Espoo

                          #13
                          Tasasella ajamista ilman DDE valon syttymistä
                          Motarilla ilman DDE valon syttymistä
                          Kiihytys jolloin DDE valo sytty
                          Auto on automaatilla, paluuvuotojen mittauksista ei ole mulla tietoa, mutta liikkeesä kokeilivat kuullemma tukkia paluu linjaa eikä silti tahtonu käynnistyy ja o renags oli kuulemma ok. Katoin noista tuloksista että alkaa toi Pre-injetori näyttää 0 ku dde valo syttyy.
                          Last edited by Stain; 08-12-2017, 20:39.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            #14
                            Ihan hyvinhän tuo siirtopaine näyttää pysyvän, vaikka rail-paine ei tavoita maksimia. Suuttimien paluuvuodot mittaukseen.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎