Announcement

Collapse
No announcement yet.

528iA Startti ei pyöri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • konsales
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 7
    • Tampere

    528iA Startti ei pyöri

    Morjens

    Vaihoin tossa '96 e39:iin akun ja sytytystulpat. Sarttasin, moottori hörähti, mutta päästin avaimesta liian aikasin eikä kylmä kone vielä jaksanut käyntiin asti pyörähtää. No ei mitään, uutta starttia mutta tällä kertaa startti ei enää pyörikkään. Virrat kyllä tulee normaalisti, mutta kun avaimen kääntää startin puolelle, niin mitään ei tapahdu tai kuulu. Tai no tuuletin lopettaa tällöin pyörimästä, ja alkaa taas pyörimään kun avaimesta päästää. Pitäis varmaan joku ottaa mukaan kuunteleen, että kuuluuko solenoidilta mitään, kun ei se ainakaan tuohon ohjaamoon kuulunu.

    Mitäs muita parkkipaikalla tehtäviä helpohkoja tarkastuksia vois tehä ennenkun hinaa korjaamolle (paaliin)? Sulakkeet nyt varmaan ainakin, mutta mitkä sulakkeet vois tähän liittyä? Entäpä muuta?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10051
    • KVLA

    #2
    Koputtele varovasti solenoidia,jos se vaikka heräisi. Onhan kaikki johdot oikeilla paikoillaan/kiinni startissa? Akun kengät varmasti kunnolla kiinni?

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by konsales View Post
      Morjens

      Vaihoin tossa '96 e39:iin akun ja sytytystulpat. Sarttasin, moottori hörähti, mutta päästin avaimesta liian aikasin eikä kylmä kone vielä jaksanut käyntiin asti pyörähtää. No ei mitään, uutta starttia mutta tällä kertaa startti ei enää pyörikkään. Virrat kyllä tulee normaalisti, mutta kun avaimen kääntää startin puolelle, niin mitään ei tapahdu tai kuulu. Tai no tuuletin lopettaa tällöin pyörimästä, ja alkaa taas pyörimään kun avaimesta päästää. Pitäis varmaan joku ottaa mukaan kuunteleen, että kuuluuko solenoidilta mitään, kun ei se ainakaan tuohon ohjaamoon kuulunu.

      Mitäs muita parkkipaikalla tehtäviä helpohkoja tarkastuksia vois tehä ennenkun hinaa korjaamolle (paaliin)? Sulakkeet nyt varmaan ainakin, mutta mitkä sulakkeet vois tähän liittyä? Entäpä muuta?
      Tarkistappa nyt varmuudeksi akusta kontaktit jos sen olit juuri vaihtanut. Kuulostaa juuri siltä että virta loppuu kun puhallinkin pysähtyy.
      Voi se toki olla starttikin luovuttanut.

      Muista myös vaihde N/D asentoon.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Kun starttaat, niin laita yleismittari konehuoneen apuvirtapisteisiin kiinn. Mittari tuulilasille, niin näet startattaessa paljonko on jännite. Vaikuttaisi hieman, että virtaa ei ole riittävästi.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • konsales
          Newbiemmer
          • Aug 2013
          • 7
          • Tampere

          #5
          Nonii kiitos vinkeistä, ei lähteny vielä käyntiin mut jotain selvis. Solenoidi oli/on jumissa. Koputtelemalla ja samalla starttaamalla saatiin kone pyörimään, mutta todella laiskasti. Muutaman kerran joutu koputtelemaan uudestaan starttiyritysten välillä. Kokeiltiin myös apuvirralla toisesta autosta, molemmilla akuilla (uusi ja vanha) erikseen ja yhdessä, mutta kaikilla sama lopputulos. Pyöriminen lisäksi hiipui koko ajan, eikä tuo enään lopulta jaksanu pyöriä ollenkaan, vaikka apuvirta olikin kiinni. Solenoidi kuitenkin naksuu nyt

          Eli virtaa ei jostain syystä mee startille juuri ollenkaan? Nyt lisäksi sisävalot, mittaristo ym. himmeni samalla kun kone pyöri laiskasti.
          Last edited by konsales; 09-11-2017, 15:22.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11125
            • Oulu

            #6
            Originally posted by konsales View Post
            Nonii kiitos vinkeistä, ei lähteny vielä käyntiin mut jotain selvis. Solenoidi oli/on jumissa. Koputtelemalla ja samalla starttaamalla saatiin kone pyörimään, mutta todella laiskasti. Muutaman kerran joutu koputtelemaan uudestaan starttiyritysten välillä. Kokeiltiin myös apuvirralla toisesta autosta, molemmilla akuilla (uusi ja vanha) erikseen ja yhdessä, mutta kaikilla sama lopputulos. Pyöriminen lisäksi hiipui koko ajan, eikä tuo enään lopulta jaksanu pyöriä ollenkaan, vaikka apuvirta olikin kiinni. Solenoidi kuitenkin naksuu nyt

            Eli virtaa ei jostain syystä mee startille juuri ollenkaan? Nyt lisäksi sisävalot, mittaristo ym. himmeni samalla kun kone pyöri laiskasti.
            Kuten jo sanottiin, niin mittaa jännite konehuoneen apuvirta pistokkeesta kun starttaa. Tai kokeile apuvirtaa konehuoneeseen sekä akulle. Nyt selvästi ei apuvirta mee perille asti. Toissapäivänä manasin saman ongelman kanssa kun oli jäänyt valot sisälle päälle. Ei jostain syystä apuvirtakaapelit ottanu kontaktia ja piti teräsharjalla rapata akun liittimet että alko ottamaan kontaktia. Mut huomasi heti että ei ottanu kontaktia, koska näytti konehuoneen pistokkeesta 11v vaikka apuvirta oli kiinni.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Purtsi123
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1011
              • Kuopio

              #7
              Annettiinko apuvirtaa akulle vai apuvirtapistokkeisiin? Voi olla myös startin virtakaapelin liitin hapettunut pohjan läpiviennistä. Sillon kyllä pitäs lähtee apuvirtapistokkeiden kautta käyntiin. Tästä löytyy omakohtaista kokemusta.
              E61 525xda -08

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10051
                • KVLA

                #8
                Tuliko tähän tolkkua vai menikö auto paaliin?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎