Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pissapojan nesteputki sökönä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • D-Spark
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 149
    • Helsinki

    Pissapojan nesteputki sökönä

    Alkoi pesunesteen suihku heikentyä kunnes ei enää monen ruiskutuksen jälkeen lennä kuin enää konepellille.

    Irroitin hieman lämpösuojaa pellin alta ja kappas kaikki nesteet valuu pellin alle. Eli putki sökönä.

    En ole asialle vielä mitään tehnyt.

    Onko kellään käynyt samaa?

    Voiko paikalliskorjata vai miten iso homma on vaihtaa letku?
    e30 m3 1990

    Ex.
    e39 530ia Individual M-Sport Touring -03
    e30 325i cabrio M-Tech II Last Edition -91
    e46 320da Touring -04
    e46 320ia Touring -02
    Läjä ooppeleita......
  • Purtsi123
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1011
    • Kuopio

    #2
    Seuraa letkua ja etsi liitos. Ei ole säiliölle asti yhtenäinen. Voihan sen toki jollain jatkollakin korjata.

    Viime alkutalvesta halkesi itse pissapojan suutin, kun oli vähän turhan laimeat litkut sisässä. Sillon ruiski kaikki suoraan koneen päälle ja aivan älytön käry.
    E61 525xda -08

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by D-Spark View Post
      Alkoi pesunesteen suihku heikentyä kunnes ei enää monen ruiskutuksen jälkeen lennä kuin enää konepellille.

      Irroitin hieman lämpösuojaa pellin alta ja kappas kaikki nesteet valuu pellin alle. Eli putki sökönä.

      En ole asialle vielä mitään tehnyt.

      Onko kellään käynyt samaa?

      Voiko paikalliskorjata vai miten iso homma on vaihtaa letku?
      Letkuja saa varaosana. Mukana tulee myös se lämmitysjohtosarja. Korvauspätkä menee suuttimista siihen sisäilmasuodatinkotelon sivulle saakka

      Mukana ei taida tulla niitä klipsuja, joten jos ne on rikki, kannattaa hommata nekin samalla.

      Voi toki koittaa korjata korvaamalla letkut jollain oikein kokoisella tavan letkulla.

      BMW:n alkuperäisen letkuston ongelma on se, että se on enemminkin muoviputkea kuin letkua. Ei jousta juuri mitään ja vanhemmiten löystyy liitoksista.

      Tyyypillisesti ekana liitos irtoaa sisälokarin päältä siitä sisäilmasuodatinkotelon läheltä.

      Omaan autooni ostin alkuperäisosan. Oli vanhassa kyrvähtänyt lämmitysvastus, ja joku pelle peloton oli laittanut tilalle pykälän liian isosta letkusta pätkät, jotka fuskas koko ajan => pesupaineesta ei tietoakaan.

      Nyt pelaa hienosti ja painetta riittää.
      Last edited by Havis; 04-12-2017, 18:15.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎