Announcement

Collapse
No announcement yet.

523 i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lehtsa
    Newbiemmer
    • Dec 2017
    • 3
    • espoo

    523 i

    Terve kaikille

    Oon uusi täällä. Epätoivosena yritän tätä kautta. Ostin vanhan 523 bemarin kuukausi sitten. Teen komennushommia ja oon tällä hetkellä saudeissa, tulossa 18 pvä joulukuuta suomeen. Poitsu soitteli, ettei saa autoa käymään ja eri kavereiden kanssa käytyjen keskusteluiden perusteella ollaan tultu siihen tulokseen, että tod. näk. kampiakselin asentotunnistin pitäis vaihtaa. Kysyisinki nyt, että oisko itä helsingin alueella joku, joka tekis mulle ison palveluksen ja kävis kotipihalla vaihtamassa tuon ko. anturin, että saisin auton joulukiireeksi takas liikenteeseen ? Jos joku laupias samarialainen löytyy, niin olis enemmän, kun tosi hienoa.
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #2
    Bensapumppu tsekattu toimivaksi? Siemenssin ohjauksella olevat systeemit kuten 523 meinaan lähtee käymään ilman kampuran asentoanturiakin joten vikaa kannattanee hakea vielä, vikakoodien luku tuskin haittais.

    Comment

    • lehtsa
      Newbiemmer
      • Dec 2017
      • 3
      • espoo

      #3
      523

      Pojan mukaan bensapumppu toimis

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Jäikö käynnistymättä pidemmän ajon jälkeen vai lyhyen siirron?
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by lehtsa View Post
          Pojan mukaan bensapumppu toimis
          Aivan, mutta jos ainetta on n. neljännes tai vähemmän, kannattaa vielä kokeilla tankkaamalla lisää ja yrittämällä vielä kerran. Jos toimii, niin saattaa siirtopumppu olla rikki. Ymmärtääkseni tankki on sen muotoinen, että ainetta imetään vain toiselta puolelta, ja pumpulla siirretään pensaa toiselta puolelta tänne imettävälle puolelle. ja jos tämä siirto ei toimi, aineen saanti loppuu jo ennen ku tankki on tyhjä.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Jasuuu
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2011
            • 773
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Havis View Post
            Aivan, mutta jos ainetta on n. neljännes tai vähemmän, kannattaa vielä kokeilla tankkaamalla lisää ja yrittämällä vielä kerran. Jos toimii, niin saattaa siirtopumppu olla rikki. Ymmärtääkseni tankki on sen muotoinen, että ainetta imetään vain toiselta puolelta, ja pumpulla siirretään pensaa toiselta puolelta tänne imettävälle puolelle. ja jos tämä siirto ei toimi, aineen saanti loppuu jo ennen ku tankki on tyhjä.
            Bensakoneisessa ei ole siirtopumppua.

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3450
              • Janakkala

              #7
              Eikö se nyt olisi helpompaa ottaa hinausauto paikalle ja viedä auto pajalle missä selvittäävät vian ja korjaavat kuntoon.
              Ihan järetöntä hommaa on lähteä parkkipaikalla arvuuttelemaan ja vaihteleen osia..
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • lehtsa
                Newbiemmer
                • Dec 2017
                • 3
                • espoo

                #8
                Originally posted by Spetke View Post
                Eikö se nyt olisi helpompaa ottaa hinausauto paikalle ja viedä auto pajalle missä selvittäävät vian ja korjaavat kuntoon.
                Ihan järetöntä hommaa on lähteä parkkipaikalla arvuuttelemaan ja vaihteleen osia..
                Niin no, nyt vaan tällä kertaa, käyttämällä sähköinsinöörin aivoja, ripaus tilastotiedettä ja todennäkösyyslaskentaa ja kuuntelemalla kaverin mielipiteitä, asia tuli hoidettua etänä täältä saudeista ilman hinausautoa ja kustannuksetkin olivat ruhtinaalliset 160 euroa, siältäen kampi- ja nokka-akselin asentoanturit ja 2 tunnin työn osuuden (ja vaihdon teki 2 nuorta poitsua, jotka ei oo ikinä tällasia vaihtanu). Järjetöntä kai olisi ollut hötkyilemällä viedä auto hinauksessa/ lavetilla korjaamolle kahdeks viikkoa, ennenkun on ite miettinyt suurimman todennäkösyyden omaavan syyn ongelmaan. Auto käy ja kukkuu taas iloisesti ja minä pääseen hoitamaan jouluaskareeni, niinkun olin suunnitellut.

                Anyway, kiitoksia kaikille vastanneille ja hyvää joulua !

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎