Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdekepin tärina E39-530D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antabusa
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 2

Vaihdekepin tärina E39-530D

Onkohan seuraava vika vai ominaisuus? Vaihdekeppi täristää 2 vaihteella n.2500 kierroksesta ylöspäin. Muilla vaihteilla tärinää ei esiinny eikä kakkosellakaan alemilla kierroksilla. Vaihdekeppi täristää 2:lla myös kun vetoa löysää ja kierrokset ovat yli sen 2500. Auto on 530D 2001 manuaali, jolla ajettu nyt 150tkm.

Onko kyseessä ison dieselkoneen ominaisuus vai vika esim moottorin tuennassa/kardaanissa tms, joka kannattaisi selvittää ennenkuin jotakin kalliimpaa rikkoontuu?

Itse en ollut asiaan kiinnittänyt sen kummemmin huomiota (takana 30000km), mutta tuttavani väitti koeajon yhteydessä, että tärinä ei olisi normaalia. Tärinä on esiintynyt minun omistamisen aikana aina ja ei ole omasta mielestäni ainakaan pahentunut.

Onko muilla 530 tai BMW:n omistajilla vastaavia kokemuksia?
  • pt.
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 122
    • Kouvola

Ei täristä, mutta seurataanpa tarkemmin sen eloa. Harvoin tulee kuitenkaan 2:lla ajettua noilla kierroksilla sen ihmeemmin, joten onhan se saattanut mennä kokonaan huomioitta.

Comment

• Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

Originally posted by antabusa
      Onkohan seuraava vika vai ominaisuus? Vaihdekeppi täristää 2 vaihteella n.2500 kierroksesta ylöspäin. Muilla vaihteilla tärinää ei esiinny eikä kakkosellakaan alemilla kierroksilla. Vaihdekeppi täristää 2:lla myös kun vetoa löysää ja kierrokset ovat yli sen 2500. Auto on 530D 2001 manuaali, jolla ajettu nyt 150tkm.

Onko kyseessä ison dieselkoneen ominaisuus vai vika esim moottorin tuennassa/kardaanissa tms, joka kannattaisi selvittää ennenkuin jotakin kalliimpaa rikkoontuu?

Itse en ollut asiaan kiinnittänyt sen kummemmin huomiota (takana 30000km), mutta tuttavani väitti koeajon yhteydessä, että tärinä ei olisi normaalia. Tärinä on esiintynyt minun omistamisen aikana aina ja ei ole omasta mielestäni ainakaan pahentunut.

Onko muilla 530 tai BMW:n omistajilla vastaavia kokemuksia?
      Onko lastutettu?

Comment

• antabusa
        Newbiemmer
        • Jun 2005
        • 2

Ei ole lastutettu eikä hyvin todennäköisesti ole ollut edelliselläkään omistajalla. Tosiaan ongelmaan en ollut itsekään sen kummemmin kiinnittänyt huomiota, kun se esiintyy dieselille niin korkeilla kieroksilla.

Ihme juttu kun muilla vaihteilla ei saa tuota tärinää aikaiseksi ollenkaan. Ei vaikka miten yrittää.

Comment

• puppetmaster
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 74
          • Tampere

Saman tärinän olen huomannut tuossa faijan autossa. 2001 530D, ajettu ~170 tkm. Eikä ole lastutettu sitäkään. Liekö ominaisuus?

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎