Announcement

Collapse
No announcement yet.

525d -01 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hilli
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 17
    • etelä-pohjanmaa

    525d -01 ei käynnisty

    moro! auto ei siis käynnisty, ollut obd:ssä alkusyksystä, vika koodeja oli ollut vaikka kuinka paljon ja nollauksen jälkeen näytti ilmeisesti vain nokka anturin vikakoodia, syöttöpaine ja railpaine olivat kuulemma ok, paineita obd herra ei enää muistanut ja ei ole diisseleihin kovinkaan paljoa ennen perehtynyt, käsittääkseni bensa-autoissai vaaditaan eri paineta toimiakseen, en tiedä. eli mistä tässä tapauksessa lähtisi liikkeelle?

    foomumilla ristiriitaista tietoa nokka anturista, osa sanoo että pitäisi lähteä käyntiin vaikka nokka anturi sökö, osa taas ettei välttämättä lähtisi. autoon oli vaihdettu muutama suutin juuri ennenkö minulle tuli , toimi noin 100km ja auto jäi tien varteen, itsekkään en ole diisseleihin kummemmin perehtynyt aijemmin. saako obd:stä luotettavaa tietoa startatessa, kun auto ei kerran käyntiin lähde, syöttöpaine ilmeisesti vakio virta päällä ja käydessä, entä rail virta päällä/startatessa?

    mitä kaikkia voin itse käydä läpi, ennenkö vien korjaamolle?
  • koma
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 55
    • Juupajoki/Tampere

    #2
    Testerin päähän se tarvis saada.Siirtopaine pitäis olla yli 3bar virrat päällä ja railipaine täytyy nousta yli 100 bar startatessa

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      #3
      Laita nyt ensihätään tankki piripintaan täyteen ja vetämällä yritä käyntiin. (Jos siis vajaa tankki sulla nyt)

      Jos saat käyntiin, niin siirtopumppu tankista vaihtoon.

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by koma View Post
        Testerin päähän se tarvis saada.Siirtopaine pitäis olla yli 3bar virrat päällä ja railipaine täytyy nousta yli 100 bar startatessa
        Ei riitä käynnistymiseen kyllä 100bar. Startissa rail-paineen pitäisi olla jossain ~300bar tienoilla jos kaikki kunnossa. Muistelisin, että rail-paineen pitäisi olla ~250bar, että käynnistyy.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Hezman
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 708
          • Jyväskylä

          #5
          Ei lähde käyntiin jos nokka-anturi on täysin sökö tai liitin on irti/johto poikki.

          Rail-paine vajauksesta johtuvan kuolion voi todeta, ainakin osittain, jarrucliineri starttauksella. Eli suhauttaa startin aikana imuilmaan jarrucliineriä, jonka seurauksena moottorin kierrokset nousee ja sitä myötä myös rail-paineen tuotto kasvaa käynnistymisen edellyttävälle tasolle.

          Tarkista moottorin sulakkeet apukuskin raitisilmakotelon alta löytyvästä ohjainboksi laatikosta. Sulake voi palaa, jos jonkin säätimen/anturin johto on nirhautunut runkoon. Iso liuta moottorin vikakoodeja antaa viitteitä kyseiseen ongelmaan.

          Comment

          • -Markus-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1463
            • Ihan Savossa

            #6
            Ford Mondeo CommonRail TDCI 2.0 vm 2002 mulla, tyhjäkäynnillä railpaine luokkaa 230 bar. Voi olla että täysin ehjässä autossa vähän enemmän. Mutta auto toimii nyt normaalisti.

            Ford Mondeo Mk3 STW
            VW E-Golf 2015
            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by -Markus- View Post
              Ford Mondeo CommonRail TDCI 2.0 vm 2002 mulla, tyhjäkäynnillä railpaine luokkaa 230 bar. Voi olla että täysin ehjässä autossa vähän enemmän. Mutta auto toimii nyt normaalisti.
              E39 530d:ssä usein softassa tyhjäkäynnillä rail-pyynto on 350bar.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • hilli
                Newbiemmer
                • Nov 2016
                • 17
                • etelä-pohjanmaa

                #8
                vaihdoin tänään nokka anturin ja startatessa jo lupaili käynnistyä, mutta eikö sitten startti simahtanut, eli naksuu vaan, virtaa on kyllä ja apuvirtaakin koitin, no tänään en enää jaksanut starttia irrottaa, eli huomisen hommia. vetääkään ei voi, koska tomaatti. auto toki seissyt ulkona koko syksyn ja alkutalven. tankki ei todellakaan ole täysi, naftavalo paloi kun katsoin ennen starttaamista ja hain siihen n. 10l ainetta ku ei isompaa törppöö löytynyt.

                sillon ku hyytyi nii oli n.puoltankkii löpöö, joku ilmeisesti käyny imemäs ylimääräset pois syksyn pimeissä olen täältä lukenut et noissa on sitäkin vikaa ettei välttämättä alta puolen tankin toimi, ilmeisesti tankin pumppu silloin sökö, olenko väärässä? ennen tuota nokka anturin vaihtoa ei kyllä edes lupaillu ja silloin oli yli tuon puolen tankin ainetta.. huomenna uutta yritystä jos saan startin toimiin.. alkuun kyllä siirtopumppu piti minun mielestäni ihan normi ääntä, mutta ennen hiljenemistään tankista kuului pieni loraus, seuraavalla startti yrityksellä ei tuo siistopumppu pitänyt oikein mitään ääntä,. eikö tuo olisi merkki siitä ettei ainakaan kovin paljoa tavaraa mene suoraan takaisin tankkiin, eli paine pysyisi eddes jollain lailla, ei ohivuotoa?

                Comment

                • hilli
                  Newbiemmer
                  • Nov 2016
                  • 17
                  • etelä-pohjanmaa

                  #9
                  luin myös toiselta langalta et railpaine startatessa pitäisi olla jotain 270bar luokkaa? pitääkö tuo paikkansa koska olen viemässä johon päähän tuon starttirempan muutaman startti yrityksen jälkeen

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Suhauta hieman starttisprayta? Lähteekö sitten tulille?

                    Comment

                    • hilli
                      Newbiemmer
                      • Nov 2016
                      • 17
                      • etelä-pohjanmaa

                      #11
                      uus startti tilauksessa, ei vielä pysty suhautteleen mitään, mutta tätä ihmettelen kun laittaa virrat päälle, syöttöpumppu lähtee normisti pyörimään sen n. minuutin ja sillä aikaa tankkiin lorisee tavaraa takaisin, tarkottaako tämä, että se paineensäätimen o-rengas ja/tai tuki olisivat rikki tai että suuttimissa ohivuotoa runsaasti? vai onko vielä muistakin vaihtoehtoja?

                      edit: otin tänään imusarjan pois ja irroitin paineensäätimen railpumpusta mielestäni nuo keltavihreät pikku o-renkaat ainakin lintassa, en tiedä mitä tuolla tuella tarkoitetaan ja siitä ohessa kuva,mitä mieltä olette,? sekä kolme suutinta, koska niistä joku oli kiristänyt ne suuttimien kiristyslenkit poikki,ei ole suuttimet ilmeisesti olleet kunnolla paikalla, jos joltain löytyy noita lenkkejä niin olen halukas niitä kolme ostamaan!!

                      Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.
                      Last edited by hilli; 04-01-2018, 16:19. Reason: added photo

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9138
                        • Oulu

                        #12
                        Tankkiin tulee normaalistikin paluuvirtaus, joten siitä ei voi päätellä mitään, eikä tässä vaiheessa huolestua. Tuo painesäätimen o-rengas näyttäisi vielä olevan ehjä, mutta muutaman euron osana kannattaisi nyt ehdottomasti samalla vaivalla vaihtaa.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • hilli
                          Newbiemmer
                          • Nov 2016
                          • 17
                          • etelä-pohjanmaa

                          #13
                          nonni, kaikki mun tiedoilla tehty on, startti kuntoon ja suuttimet kunnolla kii, paineet katottottu, paine anturit yms tehty ja kaikki on suoritettu niinku osaaminen riittää. läksi omin avuin käymään tyhjäkäyntii, muttei tottele kaasupoljinta ollenkaa, tuntuis tuhehtuvan, uutta tietoa kaivataan taas,. voisko olla ilmanmäärämittarissa vikaa?
                          Last edited by hilli; 26-01-2018, 15:55.

                          Comment

                          • hilli
                            Newbiemmer
                            • Nov 2016
                            • 17
                            • etelä-pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by Muurahainen
                            Onko mitään vikakoodia?
                            ei oo, pienellä kaasulla ja tyhjiksellä käy, mut tuntuu tukehtuvan ku painaa poljinta. aattelin ku ny on käynnistelty kaasu pohjas ennemmin, et oisko joku paikka tukkees, oljyt kumminki rajoissa, vuotaasko suuttimet sen verran ettei jaksa käydä

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎