Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d -03 pitkä starttaus ja vikakoodi 09F6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    e39 530d -03 pitkä starttaus ja vikakoodi 09F6

    Noniin tuli sitten haettua vaihteeks Dieseli, juurikaan näistä ei ole kokemusta.

    Startti ongelmahan tätä vaivas osto hetkellä. Inpalla ja BMW scannerilla luettu koodit.
    Kun sai hehkut toimimaan niin vielä ois railin paineet startissa alhaiset
    Eli vika koodi 09F6

    Starttaus aika on noin 4sekunttia ja sen jälkeen käy täysin tasaisesti.
    Moottori tilassa ei näkynyt diesel vuotoja.

    Auto käy hyvin ja vedot on tallella

    Suuttimien korjausarvot alle 1
    käynti inpan mukaan tasaista.
    Esipaine ennen starttia nousee 3,85
    auto käydessä Rail paineet 350-1300

    Oman ymmärrykseni mukaan vika voisi olla
    - Startti, ei pyöritä riittävän nopeasti
    - Akku, ei riitä virtaa startille
    - Vuoto paineanturin juuresta, mutta aiheuttaisiko tämä myös ongelmia käydessä
    - Korkeepainepumppu, varmaan tuntuis myös ajossa ja vedoissa.
    - Suutin vuoto, tuntuisiko ajossa, ja näkyisikö inpalla korjausarvoina

    Avaan keskutelun
    Last edited by Scitso; 04-01-2018, 10:03.
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82
  • koma
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 55
    • Juupajoki/Tampere

    #2
    Korkeapainepumpun paineensäätimen o-rengas kannattais tarkistaa ja suuttimien ohivuodot

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Suuttimien paluuvuodot ensin mitaten. Eivät yleensä vaikuta mitenkään startin jälkeen, eivätkä korjausarvot kerro mitään mahdollisesta liiallisesta paluuvuodosta. Jos paluuvuodot on kunnossa, niin sitten tuota painesäätimen o-rengasta ihmettelemään.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Suuttimien paluuvuodot ensin mitaten. Eivät yleensä vaikuta mitenkään startin jälkeen, eivätkä korjausarvot kerro mitään mahdollisesta liiallisesta paluuvuodosta. Jos paluuvuodot on kunnossa, niin sitten tuota painesäätimen o-rengasta ihmettelemään.
        Tekeekös noita ihan peruskorjaamot?
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Scitso View Post
          Tekeekös noita ihan peruskorjaamot?
          Sehän riippuu korjaamosta, mutta kyllähän tuon mittauksen tekee vaikka itse. Ei tarvi kuin pätkät paluulinjaan sopivaa letkua ja jotkut mittakupit.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Matuh
            BTCF Member
            • Apr 2013
            • 3702
            • Kouvola

            #6
            O-renkaalle vahva ääni täältä. Nimimerkki ei käynnistynyt aamulla vaikka ajamalla se siihen jätettiin
            Vaihtaa noin 40min ja uuden saat siitä Kvl diesel huollosta A-katsastuksen/Prisman luona
            E36 328i M50B30 turbo
            Skoda vRS
            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #7
              Originally posted by Scitso View Post
              Tekeekös noita ihan peruskorjaamot?
              Multa saat vaikka lainaan suuttimien ohivuotomittaussarjan.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                #8
                Originally posted by makkis View Post
                Multa saat vaikka lainaan suuttimien ohivuotomittaussarjan.
                Voisin tulla pyörähtään vaikka sun luonakin �� ainakaan ulospäin ei näyttäs regulta tulevan ainetta. Mutta tutkaillaan. Täl hetkellä lähtee aina noin 3-4sek starttauksella.

                Kyselen ku ei oo näitä dieseleitä tullu vielä harrastettua. Ni sen takia voi vaikuttaa tyhmiltä kysymyksiltä.
                Last edited by Scitso; 04-01-2018, 22:42.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • Scitso
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 2816
                  • Kuusankoski

                  #9
                  Noniin kiitos makkikselle 3 suutin vuotaa läpi. Eli vika paikallistettu.
                  E34 525i Touring -96 "Iris"
                  E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                  E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                  E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                  E61 530d Touring -04

                  ex. E39 520ia Touring -98
                  ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                  ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                  ex. E28 520i -82

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3702
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by Scitso View Post
                    Noniin kiitos makkikselle 3 suutin vuotaa läpi. Eli vika paikallistettu.
                    Mulla ois hyllyssä varmaan yks jääny :think
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Scitso
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 2816
                      • Kuusankoski

                      #11
                      Löysin tuosta jonkun jälkiasenteisen palikan jolla ilmeisesti säädetään rail paineita. Palikka on kytketty anturin ja johtosarjan väliin ja siinä on pieni trimmeri jolla säätö tehdään.
                      Onko tullut kenellekkään vastaan? Ilmeisesti joku +xx tehoo ja vääntöö !!! Palikka. Vittu mitä virityksiä!
                      Kuhan jaksan väkerrellä niin otan sen pois ja testaan toiminnan.
                      Last edited by Scitso; 09-01-2018, 22:03.
                      E34 525i Touring -96 "Iris"
                      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                      E61 530d Touring -04

                      ex. E39 520ia Touring -98
                      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                      ex. E28 520i -82

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #12
                        Originally posted by Scitso View Post
                        Löysin tuosta jonkun jälkiasenteisen palikan jolla ilmeisesti säädetään rail paineita. Palikka on kytketty anturin ja johtosarjan väliin ja siinä on pieni trimmeri jolla säätö tehdään.
                        Onko tullut kenellekkään vastaan? Ilmeisesti joku +xx tehoo ja vääntöö !!! Palikka. Vittu mitä virityksiä!
                        Kuhan jaksan väkerrellä niin otan sen pois ja testaan toiminnan.
                        Juu mä kattelin sitä kun mittailtiin niitä suuttimia, en vaan viittinyt mainita mitään kun ajattelin että sää oot sen siihen laittanu.

                        Eli tuohan on legendaarinen tehoboksi, joka siis huijaa rail paineanturin tietoa ja siitä trimmistä saa siis ruuvattua lisää syöttöö tai vähemmän syöttöä.

                        Ei siis vaikuta nyt tuohon vikaan, mutta kannattaa silti nakata kuikkaa sillä.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • Scitso
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 2816
                          • Kuusankoski

                          #13
                          Noniin eilen sain suuttimen saksan maalta ja tänään vaihettua. Lämpimällä koneella lähti ihan käsin vetämällä. Huomen aamu näyttää toden. Tänään jo käynnisty paremmin.
                          E34 525i Touring -96 "Iris"
                          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                          E61 530d Touring -04

                          ex. E39 520ia Touring -98
                          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                          ex. E28 520i -82

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎