Kuitenkin omasta mielestä muuta vaihtoehtoa ei ole, kuin että sähkölukon sulkujohto on jostain kohtaa poikki, koska ei toimi kuin auki-suuntaan. Ootteko samaa mieltä asiasta?
Mun käsitys on, että sähköservo/aktuaattori voi vain avata lukon, ei sulkea sitä. Mutta voin olla väärässä, koska siitä on aikaa kun tuota viimeksi kattelin.
Mistä mittaristo tunnistaa virheellisesti peräluukun olevan auki?
Lukkopesän takana on kytkin, luukun avauksen sähkömagneettihan liikuttaa myös vipua/tankoa ja se on yhteydessä tuonne. Joten tutki tuo kytkin ja sen johdotus. Sille tulee jännite ja se menee korimodulille.
Mutta tuo sähkömagneetti tosiaan vain avaa lukon, sulkeminen on sitten mekaaninen asia. Tosin tietty jos se magneetti saakin jostain syystä aina jännitteen, niin sitten voi tulla sulkemisessa ongelmia.
Kiitosta, pitääpä alkaa tutkimaan sitten tuota lukkopesää enemmän, aiempaan en siihen ole kiinnittänyt huomiota.
Mitäs muuten kuuluisi tapahtua kun avainta kääntä takaluukun lukossa myötäpäivään?
Avainta kääntämällä vastapäivään luukku aukeaa, mutta myötäpäivään ei tapahdu mitään. Voisiko tässä olla se vika? :think
Joo, jousihan se täälläkin oli sedanin peräpaksista mennyt. Ihmettelin, kun ei millään jäänyt kiinni vaikka muuten moottori ja aukaisumekanismi toimivat normaalisti. Lukon kieli tosin liikkui ihan vapaasti ja jäi aina siihen asentoon kuin sen käänsi. Muistelin, että aiemmin se on laittanut vastaan. Google ohjasi aika äkkiä tähän threadiin sanoilla "e39 luukku ei mene kiinni". Ihan hyvät ohjeet tuon jousen korjaamiseen löytyy myös täältä: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=554311
Kannattaa huomata noita kontin luukun suojamuovin kiinnikkeitä irroittaessa, että siellä kahvan pohjalla on suojamuovin alla vielä 1 ruuvi, mikä pitää irroittaa myös. Bimmerfestissä joku kirjoittaa, että tuo suojamuovi pitää käännellä niin, että kahva jää luukkuun paikoilleen, tai muuten se särkyy. En kyllä ymmärrä miten ihmeessä tuon suojamuovin edes pystyisi irroittamaan vääntelemällä "nokkelasti" kahvan jäädessä paikalleen, eli ruuvi irti sieltä kahvan pohjalta, niin suojamuovi lähtee helposti.
Jousihan se tosiaan oli toisesta päästä poikki siitä lenkin juuresta. Kävin parista paikallisesta paikasta ettimässä, jos olis ollu sopivaa jousta, mutta eipä ollut. Muutenkin vaihtojousen olisi hyvä olla mahdollisimman lähellä samanlainen jäykkyydeltään kuin alkuperäinen, joten helpoin on melkein väännellä tuosta alkuperäisestä viimeisestä lenkistä uusi kiinnityspää, niin pysyy tuntuma samana. Yksi kierros jousessa vähemmän ei juurikaan vaikuta sen toimintaan. Samalla tuli puhdistettua tuo lukkomekanismi bräkleenillä ja laitoin uudet lukkoöljyt sisään. Hyvä tuli.
Itelläki antautu nyt tää kuuluisa pikku jousi ja ei taida mistään oikein löytyä uutta vastaavaa joten parempi kai vaa tosta taivuttaa uus mutka niin lähtee workkii taas..
BMW F31 M-Sport 320d xDrive 2016
EX: BMW e39 Sedan M-Sport Individual 530i 2000 BMW e36 Sedan 318i 1992 BMW e36 Coupe 320iA 1994
Itelläki antautu nyt tää kuuluisa pikku jousi ja ei taida mistään oikein löytyä uutta vastaavaa joten parempi kai vaa tosta taivuttaa uus mutka niin lähtee workkii taas..
Ebay:stä löytyy jousia. Itsekin taivutin kerran uuden lenkin, niin katkesi sitten toisesta päästä myöhemmin.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Meillä kesti uudelleen taivutettu jousi sen viisi vuotta,mitä se vessa siinä meidän porukoilla pyöri. Älkää murjoko sitä millään sivuleikkureilla eikä mitään teräviä taitoksia,kun teette uutta silmukkaa.
Meillä kesti uudelleen taivutettu jousi sen viisi vuotta,mitä se vessa siinä meidän porukoilla pyöri. Älkää murjoko sitä millään sivuleikkureilla eikä mitään teräviä taitoksia,kun teette uutta silmukkaa.
Ei mullakaan se taiteltu pää katkennut, vaan toinen pää, jossa oli alkuperäinen lenkki.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment